• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni om värdet på en NOS 14060M är?

4-liner RRR. Helt oanvänd i sin transparenta transportbox, givetvis med booklets, hang tag, vanlig box, yttre box och yttre pappskydd. G serie uttagen 2013 i Spanien. All plast kvar på alla sidor, under och på armband, INGET borttaget.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Vad tror ni om värdet på en NOS 14060M är?

4-liner RRR. Helt oanvänd i sin transparenta transportbox, givetvis med booklets, hang tag, vanlig box, yttre box och yttre pappskydd. G serie uttagen 2013 i Spanien. All plast kvar på alla sidor, under och på armband, INGET borttaget.
- Den andra frågan är ju: vad skall man ha den till? Går ju inte (med vettet i behåll) att plasta av den och sätta på sig den. Den kommer (tyvärr) att få tillbringa hela sitt liv i ett kassaskåp.
 

Abben

Cartier
2-Faktor
Hej.
Letar en Omega AT quartz och har fått span på en 3år gammal med ref 231.10.39.60.06.001. Full set och i använt skick. Inga stora grejer utan normalt brukad. Kollade lite snabbt i historiken på köpochsälj och runt 14':- verkar vara annonspriset tidigare. Är det rimligt fortfarande eller vad tror ni priset borde ligga på idag?
 

RobVintage

Panerai
Hej.
Letar en Omega AT quartz och har fått span på en 3år gammal med ref 231.10.39.60.06.001. Full set och i använt skick. Inga stora grejer utan normalt brukad. Kollade lite snabbt i historiken på köpochsälj och runt 14':- verkar vara annonspriset tidigare. Är det rimligt fortfarande eller vad tror ni priset borde ligga på idag?
Folk håller i pengarna nu så 11-12 bör du få den för.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Undrar vad en sjöö sandström utc orc är värd, alltså den som ges ut när man köper en bil? Rätt många som säljer just nu till fantasipriser enligt mig, men jag har ingen större koll egentligen.
De jag sett här på ks har gått för dryga 10K, men det är säkert ett par år sedan senast.
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Fickur känns inte så hett längre, någon som har en aning?
20200324_152916.jpg
20200324_150252.jpg
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Som läget är idag blir det en väldigt dyr striptease :)
Jag reagerar ej så mycket på kommentarer osv men jag kopplar ej hur det kan vara
”en väldigt dyr striptease.” Kan du förklara lite.?
Det finns ju dyrare Sub’s. Eller syftar du på att den är ”NOS” typ.? Bara så du vet den dyraste ligger på 169k via Chrono24..
Inget illa menat...
 

kentjesus

Breitling
Hej!
Undrar vad ett rimligt pris är för en Omega SMP ref 212.30.41.61.01.001 från 2009.
Samtliga tillbehör finns. Uppskattar svar.
//Kentjesus
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Jag reagerar ej så mycket på kommentarer osv men jag kopplar ej hur det kan vara
”en väldigt dyr striptease.” Kan du förklara lite.?
Det finns ju dyrare Sub’s. Eller syftar du på att den är ”NOS” typ.? Bara så du vet den dyraste ligger på 169k via Chrono24..
Inget illa menat...
- Precis, NOS med plasten kvar. Jag menar att det kommer att kosta en hel del pengar att ta bort plasten på den där (om man skulle vilja sälja den sen). Det är stor prisskillnad på en inplastad Sub av utgången modell och en Sub i fint skick som är använd oavsett referens på den.
- Och vad den dyraste på Chrono 24 kostar har oftast ingen koppling till vad de säljs för (tror jag).
 
Topp