Det blir svårt att hitta ett ex på länk i gott skick för under 30 K.Rimligt pris på en vintage Rolex Datejust? Går det att få med länk under 30 000 sek?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det blir svårt att hitta ett ex på länk i gott skick för under 30 K.Rimligt pris på en vintage Rolex Datejust? Går det att få med länk under 30 000 sek?
Ett byte mot en speedy kan jag väl kanske tänks mig är rimligt..?Vad tror ni om värdet på en NOS 14060M är?
4-liner RRR. Helt oanvänd i sin transparenta transportbox, givetvis med booklets, hang tag, vanlig box, yttre box och yttre pappskydd. G serie uttagen 2013 i Spanien. All plast kvar på alla sidor, under och på armband, INGET borttaget.
- Den andra frågan är ju: vad skall man ha den till? Går ju inte (med vettet i behåll) att plasta av den och sätta på sig den. Den kommer (tyvärr) att få tillbringa hela sitt liv i ett kassaskåp.Vad tror ni om värdet på en NOS 14060M är?
4-liner RRR. Helt oanvänd i sin transparenta transportbox, givetvis med booklets, hang tag, vanlig box, yttre box och yttre pappskydd. G serie uttagen 2013 i Spanien. All plast kvar på alla sidor, under och på armband, INGET borttaget.
Är det ett vettigt pris är det bara att plasta av och använda, sjysst med en ny klocka fast ändå slippa maxi- Den andra frågan är ju: vad skall man ha den till? Går ju inte (med vettet i behåll) att plasta av den och sätta på sig den. Den kommer (tyvärr) att få tillbringa hela sitt liv i ett kassaskåp.
Folk håller i pengarna nu så 11-12 bör du få den för.Hej.
Letar en Omega AT quartz och har fått span på en 3år gammal med ref 231.10.39.60.06.001. Full set och i använt skick. Inga stora grejer utan normalt brukad. Kollade lite snabbt i historiken på köpochsälj och runt 14':- verkar vara annonspriset tidigare. Är det rimligt fortfarande eller vad tror ni priset borde ligga på idag?
- Naturligtvis, men förmodligen kommer någon samlare att betala väldigt mycket för den där. Gissar på dubbla "normalpriset".Är det ett vettigt pris är det bara att plasta av och använda, sjysst med en ny klocka fast ändå slippa maxi
Inte speciellt rare- Naturligtvis, men förmodligen kommer någon samlare att betala väldigt mycket för den där. Gissar på dubbla "normalpriset".
I en annan tråd kanske, i den här tråden är frågan om värdering- Den andra frågan är ju: vad skall man ha den till? Går ju inte (med vettet i behåll) att plasta av den och sätta på sig den. Den kommer (tyvärr) att få tillbringa hela sitt liv i ett kassaskåp.
- Inplastad, du måste skoja?Inte speciellt rare
Dyker upp titt som tätt, klart det är dyrare men inte så dyrt. Vad är begärt pris på den?- Inplastad, du måste skoja?
- Aha, vad brukar en inplastad kosta?Dyker upp titt som tätt, klart det är dyrare men inte så dyrt. Vad är begärt pris på den?
De jag sett här på ks har gått för dryga 10K, men det är säkert ett par år sedan senast.Undrar vad en sjöö sandström utc orc är värd, alltså den som ges ut när man köper en bil? Rätt många som säljer just nu till fantasipriser enligt mig, men jag har ingen större koll egentligen.
Runt 20 har helstål legat på och 50 för helguld men de senare spretar. Din i stål/guld uppskattar jag till 25-35 beroende på skick och tillbehör.Jag har fastnat för en Cartier Roadster, diameter 37 mm i guld/stål. ref. nr. w62031y4
Några år gammal, och i mycket bra skick. Nyligen servad. Full set.
Vad skulle vara ett rimligt pris för denna skönhet?
Om de varit splitternya, annars har det varit lägre än så.De jag sett här på ks har gått för dryga 10K, men det är säkert ett par år sedan senast.
Menade du 29 på KS? Hur skulle du värdera den på Blocket, etc respektive Tradera?Nja, tror lite högre ändå, 29~ men alltid beror det ju på vart någonstans du säljer också, blocket, tradera, klocksnack etc.
Nja, något k upp får du nog gå.Folk håller i pengarna nu så 11-12 bör du få den för.
Det gjorde jag faktiskt med mitt bud, ökade några k från 11-12, men det blev ingen affär iaf tyvärr. Men tack för inputNja, något k upp får du nog gå.
Synd - det är en trevlig klocka. Köpte en till min fru i födelsedagspresent förra året och har fått bud på runt 15-16k på den, men tackat nej - den ska ingenstansDet gjorde jag faktiskt med mitt bud, ökade några k från 11-12, men det blev ingen affär iaf tyvärr. Men tack för input
- Nu är det en ute på KS i alla fallDyker upp titt som tätt, klart det är dyrare men inte så dyrt. Vad är begärt pris på den?
Ja det kan nog vara samma- Nu är det en ute på KS i alla fall
(NOS Rolex 14060M)
- Jag tycker du sitter på en höjdare! Drömmen vore ju att plasta av den och ha en "ny" 14060M på handleden, men det kostar juJa det kan nog vara samma
Den var trevlig.Ja det kan nog vara samma
-Precis, i samma ögonblick som plasten är borta är det "bara" en begagnad 14060M i fint skick och då är prislappen en helt annan :-(Den var trevlig.
Problemet med såna är att de går inte att använda utan att de inte är oanvända längre
Jag reagerar ej så mycket på kommentarer osv men jag kopplar ej hur det kan varaSom läget är idag blir det en väldigt dyr striptease
https://klocksnack.se/threads/omega-smp.127766/#post-3206424Hej!
Undrar vad ett rimligt pris är för en Omega SMP ref 212.30.41.61.01.001 från 2009.
Samtliga tillbehör finns. Uppskattar svar.
//Kentjesus
- Precis, NOS med plasten kvar. Jag menar att det kommer att kosta en hel del pengar att ta bort plasten på den där (om man skulle vilja sälja den sen). Det är stor prisskillnad på en inplastad Sub av utgången modell och en Sub i fint skick som är använd oavsett referens på den.Jag reagerar ej så mycket på kommentarer osv men jag kopplar ej hur det kan vara
”en väldigt dyr striptease.” Kan du förklara lite.?
Det finns ju dyrare Sub’s. Eller syftar du på att den är ”NOS” typ.? Bara så du vet den dyraste ligger på 169k via Chrono24..
Inget illa menat...