• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Derix

Patek
2-Faktor

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en Omega SMP 2254.50 fråm 2005 som:
  • Saknar servicehistorik
  • Har trasigt safirglas
  • Saknar tillbehör
Noterat att flera i bra skick utan tillbehör gått för 18 000 kr eller mindre här på forumet och för ca 14 000 kr i utlandet.

Servicekostnad av AD med nytt Omegaglas, 7 000 - 8 000 kr?

Håller inte med de andra, i det skicket anser jag att den inte är värd mer än 15’

När jag spanade i slutet av 2019 så slutade de flesta runt 15-17k på auktion utan tillbehör. Då är det 18-20% i slagavgift som tillkommer.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en Omega SMP 2254.50 fråm 2005 som:
  • Saknar servicehistorik
  • Har trasigt safirglas
  • Saknar tillbehör
Noterat att flera i bra skick utan tillbehör gått för 18 000 kr eller mindre här på forumet och för ca 14 000 kr i utlandet.

Servicekostnad av AD med nytt Omegaglas, 7 000 - 8 000 kr?
Men att dra av för en fullservice (även om servicehistoriken är okänd) känns orimligt och något som säljaren aldrig borde gå med på?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en Omega SMP 2254.50 fråm 2005 som:
  • Saknar servicehistorik
  • Har trasigt safirglas
  • Saknar tillbehör
Noterat att flera i bra skick utan tillbehör gått för 18 000 kr eller mindre här på forumet och för ca 14 000 kr i utlandet.

Servicekostnad av AD med nytt Omegaglas, 7 000 - 8 000 kr?
Om det är min klocka som åsyftas så är jag absolut öppen för att diskutera priset med de som kommer med ett rimligt bud.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Om det är min klocka som åsyftas så är jag absolut öppen för att diskutera priset med de som kommer med ett rimligt bud.
Grattis till 10 000 inlägg! :cigar:
191A45C7-5A82-4FDF-8643-923CE74D9021.jpeg
 

pants1

Omega
Hej Forumet,

Jag är en newbie här på KS och undrar ödmjukt vad ni tror är ett rimligt pris för en Tag Heuer Carrera Calibre 5 uttagen 2013? Naturligtvis inklusive papper och låda.
 

Bilagor

  • carrera-front-2.jpg
    carrera-front-2.jpg
    340.3 KB · Visningar: 3

Fredrik_H

Omega
2-Faktor
Hej, jag har ärvt denna klocka och har ingen koll alls vad den kan vara värd. Någon som har en uppskattning?
Den är en Seiko. Jag hittar dessa två beteckningar ”Japan 8223-723LT” samt ”8223-7180” med ett armband från Speidel USA. Tacksam för svar
005BBA27-AABE-4121-ADC1-9B4E860A46B2.jpeg
 

jmspar123

Cartier
SPEEDMASTER APOLLO 11 50TH ANNIVERSARY MOONSHINE™ GOLD LIMITED EDITION

https://www.omegawatches.com/en-us/...apollo-11-50-th-anniversary-moonshine/product

Har av en galdenar blivit erbjuden denna klocka som betalning. Klockan ar fabriksny och annu ej uthamtad fran butik. Givetvis vill galdenaren att klockan skall borga for hela skulden.
Staller fragan till expertisen da det enda jag vet ar vad klockan kostar ny i butik,samt vad man "vill ha" pa beg marknaden,vilket i radande tider kanns som rent fiske efter en dumskalle.
Vad ar detta ur vart idag om jag maste salja inom en vecka?
 

theman1

Omega
Halloj alla! Vad skulle en sån här klocka kunna vara värd?
Rolex GMT Master.
Modell 1675/Cal 1575/årsmodell 1971 eller 1972


1839218F-9C57-4FDB-9C31-3BFD73A9A8D2.jpeg
 

mido87

Omega
Jag är relativt insatt i marknaden men har svårt att värdera en av mina klockor.

Rolex 16610LV
2009 Uttagen i Sverige
Skick enligt min bedömning 9,5/10
Komplett med;
Boxar
Bezelskydd
Taggar
Samtlig dokumentation
Servad 2019 med all dokumentation
Orginialkvitto samt kortkvitto på betalning

Inget jag vill sälja just nu ändå men svårt att ha en rimlig bedömning
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är relativt insatt i marknaden men har svårt att värdera en av mina klockor.

Rolex 16610LV
2009 Uttagen i Sverige
Skick enligt min bedömning 9,5/10
Komplett med;
Boxar
Bezelskydd
Taggar
Samtlig dokumentation
Servad 2019 med all dokumentation
Orginialkvitto samt kortkvitto på betalning

Inget jag vill sälja just nu ändå men svårt att ha en rimlig bedömning
Såldes en likvärdig som låg ute för 134k nyss. Slutpris vet jag inte, men det är nog nåt i den stilen.
 

Bram Stoker

Breitling
Hej undrar vad den här victorinox chrono classic ref: 241315 är värd, själv hittar jag inte en återförsäljare för just denna modell. Nyskick och box samt garanti finns med. B5460EBE-F17D-4606-8D87-6CD6362CDD40.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Tänkte sälja dessa tre.
Citizen: kvarts och 35-36 mm, funkar felfritt.
Tissot: kvarts och 30 mm, funkar felfritt.
Seiko: automat och 37 mm, tappar på sin höjd 3-5 sek per dygn.
Seikon är från 1980 och de två andra misstänker jag vara från 80-talets första hälft. Hur mycket kan man få för dem, sju tusen? Vill sälja till ett pris som är rättvist både för mig och köparen.
70D71672-2C27-49FB-8990-2B1407EB6CD3.jpeg
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Halloj alla! Vad skulle en sån här klocka kunna vara värd?
Rolex GMT Master.
Modell 1675/Cal 1575/årsmodell 1971 eller 1972


1839218F-9C57-4FDB-9C31-3BFD73A9A8D2.jpeg
Jag är kanske inte rätt person att bedöma priset på en 1675, utan det finns det många andra som är duktigare på. Men;
Den har trasigt lume på minutvisaren, polerad boett, felaktig länk och insertet är ev ett serviceinsert.
Mk1 (long E) tavla med fin färg på index och visarna ( ja förutom minuten då)
Jag hade inte betalat 160’ för den.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Åfasen , trodde bara det va 37mm som kom upp i dom summorna , som har Chronometre texten i tavlan
Ja, det var mycket. Skulle gissat på samma belopp men i SEK.
Skulle nog hävda att det just nu ligger någonstans mittemellan;-) Den Zenith 2000 som du visar där med kronometermärkt urverk skulle jag säga utan tvekan kan bli såld för 40-45k., kanske lite till. Står det kronometer på urtavlan också sticker det iväg 5-10k till (trots att det är exakt samma urverk;-)). Om den växer till sig till 37mm så blir det ytterligare 10k och är det en stor helguldare så pratar vi om 100k eller mer. Vissa fina Port Royal i stål kan dra iväg ännu lite mer (konstigt nog mer än guld). Personligen tycker jag stålvarianterna med skruvad vattentät boett och renare design på urtavlan är mest attraktiva! Som min den här t.ex.:
IMG_4217 (1).jpeg
IMG_4222 (1).jpeg
 
Senast ändrad:

theman1

Omega
Jag är kanske inte rätt person att bedöma priset på en 1675, utan det finns det många andra som är duktigare på. Men;
Den har trasigt lume på minutvisaren, polerad boett, felaktig länk och insertet är ev ett serviceinsert.
Mk1 (long E) tavla med fin färg på index och visarna ( ja förutom minuten då)
Jag hade inte betalat 160’ för den.
Tack så jättemycket för svar
 
Hejsan!

Av ren nyfikenhet så hade jag tyckt det varit kul att få denna klocka värderad av någon eller några av er alla experter här på KS.
Det är min pappas "25-års-klocka" från sin tidigare arbetsgivare. (kul kuriosa är att han faktiskt jobbade där ytterligare 25 år innan pensionen, så han arbetade 50 år för samma arbetsgivare). den är aldrig buren. Alltså den är inte bara i "bra" skick. Utan den är i nyskick.

Jag vet inte mycket mer än det som står på garanti- &försäkringsbeviset;
Den är såld 1991
Fabrikat: Certina
Martikel(?): 1876
Jag har även boett och ristnummer om det skulle vara intressant? (ursääkta min okunskap men skriver hellre ut för lite än för mycket i första steget)
* den är graverad. (Dock har jag ju inga planer på att sälja den utan är bara nyfiken)


Bilder ;

1.jpg



2.jpg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hejsan!

Av ren nyfikenhet så hade jag tyckt det varit kul att få denna klocka värderad av någon eller några av er alla experter här på KS.
Det är min pappas "25-års-klocka" från sin tidigare arbetsgivare. (kul kuriosa är att han faktiskt jobbade där ytterligare 25 år innan pensionen, så han arbetade 50 år för samma arbetsgivare). den är aldrig buren. Alltså den är inte bara i "bra" skick. Utan den är i nyskick.

Jag vet inte mycket mer än det som står på garanti- &försäkringsbeviset;
Den är såld 1991
Fabrikat: Certina
Martikel(?): 1876
Jag har även boett och ristnummer om det skulle vara intressant? (ursääkta min okunskap men skriver hellre ut för lite än för mycket i första steget)
* den är graverad. (Dock har jag ju inga planer på att sälja den utan är bara nyfiken)


Bilder ;

1.jpg



2.jpg

De klockorna är mer värda för innehavaren, känner jag. Räkna med guldvärdet plus en mindre summa.
 
SPEEDMASTER APOLLO 11 50TH ANNIVERSARY MOONSHINE™ GOLD LIMITED EDITION

https://www.omegawatches.com/en-us/...apollo-11-50-th-anniversary-moonshine/product

Har av en galdenar blivit erbjuden denna klocka som betalning. Klockan ar fabriksny och annu ej uthamtad fran butik. Givetvis vill galdenaren att klockan skall borga for hela skulden.
Staller fragan till expertisen da det enda jag vet ar vad klockan kostar ny i butik,samt vad man "vill ha" pa beg marknaden,vilket i radande tider kanns som rent fiske efter en dumskalle.
Vad ar detta ur vart idag om jag maste salja inom en vecka?
Det här är en intressant fråga!
Vad får man för en SPLITTER NY oprövad guldklocka där den billigaste (använda) idag ligger på ca 350k sek?
- om man, som @jmspar123 vill ha den såld inom en vecka, hur lågt måste man lägga sig för att garantera (med största sannolikhet, inget är garanterat) den såld inom 7 dagar?

Vad är rimligt, 300k? - 270k? Eller tom kanske under 250k?

Nån Omegamästare får gärna uttala sig här, det är en väldigt intressant fråga tkr jag, speciellt eftersom man måsye räkna in att han/hon vill ha den såld inom 1 vecka.

Spännande att få höra vad experterna tror!
 
Vet inte om det här är rätt tråd att fråga i men...

Vad säger ni finns det nån vett och etikett vad gäller köp av privatsäljare på KS ja utöver rent allmänt trevligt hyffs. Vad jag syftar på främst är vad gäller angående pruta på ett satt pris. Har sett både en och två klockor som jag varit intresserade av men som varit prissatta alldeles för högt över marknadsvärdet. Klockorna blir sen i regel inte sålda eller prisbumpas för att sen hamna på nån auktionssajt. Detta är ju inte ovanligt hos privatsäljare på nätet som ju gärna vill tjäna en slant eller helt enkelt inte har koll på det faktiska marknadsvärdet. Av erfarenhet vet jag också att det kan vara väldigt känsligt hos många privatsäljare att komma med lägre bud på deras ögonsten. Jag betalar gärna vad nått är värt, så det handlar inte om att pungslå nån på priset utan om att mötas i en schysst deal.

Vad är kutym på KS? Är det legitimt att komma med ett lägre bud eller ses man bara som en däcksparkare?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vet inte om det här är rätt tråd att fråga i men...

Vad säger ni finns det nån vett och etikett vad gäller köp av privatsäljare på KS ja utöver rent allmänt trevligt hyffs. Vad jag syftar på främst är vad gäller angående pruta på ett satt pris. Har sett både en och två klockor som jag varit intresserade av men som varit prissatta alldeles för högt över marknadsvärdet. Klockorna blir sen i regel inte sålda eller prisbumpas för att sen hamna på nån auktionssajt. Detta är ju inte ovanligt hos privatsäljare på nätet som ju gärna vill tjäna en slant eller helt enkelt inte har koll på det faktiska marknadsvärdet. Av erfarenhet vet jag också att det kan vara väldigt känsligt hos många privatsäljare att komma med lägre bud på deras ögonsten. Jag betalar gärna vad nått är värt, så det handlar inte om att pungslå nån på priset utan om att mötas i en schysst deal.

Vad är kutym på KS? Är det legitimt att komma med ett lägre bud eller ses man bara som en däcksparkare?
Tycker absolut att man kan pruta. Många klockor är som du säger högt prissatta och en prutning på 10-20% känns inte orimligt.
 
Senast ändrad:
Topp