• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Min Ploprof 600 Destro.
https://www.omegaseamaster1000.com/home/img_0595-ploprof/

Skulle den möjligtvis vara mer värd än en "vanlig" Ploprof 600?
Vad skulle den betinga, 60'+?

Vill helst inte, men men annat lockar....
F1034460-29E8-4CA8-94A0-F728522C797A.jpeg
Har den servats under din ägo? Varför jag undrar är ifall du vet om det är en destro eller en vanlig med bytt datumhjul? Finns papper och box?
 

Ettåttatvåtre

Cartier
2-Faktor
Tja!

Har fått en förfrågan från en kollega ang en 16700 som han vill sälja, jag är själv sugen men tycker att prisbilden på dessa verkar så spretig så jag vänder mig mot expertisen. Den är från november-02 (Nymans) säkert polerad men jag tycker att den ser skarp och tjock ut? Box, cert, böcker, ytterbox. Tag saknas om den ska finnas med? Papper på senaste service 2018. Extra länkbitar.
vad är ett rimligt pris för denna?

och så lite bilder:)
553D6911-2F7C-47AE-878B-1AB997D3645B.jpeg

DE2169E6-4CBC-43F9-B0E7-2268484691C3.jpeg

1D5D6860-201C-4460-B520-ABB676FBDAD4.jpeg

17AE6B88-5681-47EC-B8D6-42836E086F9C.jpeg

26116CB5-7F69-406D-B86A-F9626772B335.jpeg


Tack KS för att ni finns:)
100-110 är väl rimligt?
 

Mcdonkey

Breitling

Omega Seamaster Professional 2541.80 Bond

Helt ny originalbezel monterad av auktoriserad urmakare.
Medföljer 1st länkbit, en original omega servicebox samt ett äkthetsintyg.
Vad är ett rimligt pris?
 

PANI

Cartier
Bifogar ett par bilder på en 16710 från 2006. Fullset. Två service 2010 och 2016 på AD. Vad tror panelen?
Tycker den ser bra ut! Säkert fått sig en eller två poleringar, men tydlig krona på länken och botten är utifrån bilderna fin ut.

Fullset & service drar såklart upp värdet något.
Tror dock, så såg det ut tidigare allafall, att lugholes + SEL är den kombo som går dyrast men en fin klocka som borde gå mellan 100-110k (+/- 5k). Vad begär han för den?
 

jerre98

Omega
Känner inte till något om min farfars gamla klocka som nu min storebror bär men hade varit intressant att veta ett riktpris på denna Eterna.
DFC9EA53-5ECF-4BA3-8137-35DE83555B75.jpeg
 

bjmols

Omega
Har den servats under din ägo? Varför jag undrar är ifall du vet om det är en destro eller en vanlig med bytt datumhjul? Finns papper och box?
Det finns ingen box, men äkthetsintyg från Kaplans. Ärligt talat så visste jag inte ens att "Destro" fanns när jag köpte den därav frågade jag inte. Men den ser helt orginal ut och för mig som är vänsterhänt så är den grym.
Ja den har servats, inkl nya o ringar....
 

poormans

Rolex
Jag har funderat på att sälja min Rolex datejust 36mm och ringt Luxurywatches i Stockholm för att få en indikation på pris, men det har känts ganska lågt, enligt mitt tycke,, så jag ställer frågan till er; Vad är ett rimligt pris för min datejust 36mm, köpt 2018-12-04 från Nymans Ur i Stockholm, modell 116234?

Misstänker att de betalar lågt
Kolla vad de säljer för här och lägg dig runt det priset så är den snart såld
 

PANI

Cartier
Jag har funderat på att sälja min Rolex datejust 36mm och ringt Luxurywatches i Stockholm för att få en indikation på pris, men det har känts ganska lågt, enligt mitt tycke,, så jag ställer frågan till er; Vad är ett rimligt pris för min datejust 36mm, köpt 2018-12-04 från Nymans Ur i Stockholm, modell 116234?
LW ger 15-20% under marknadspris beroende på hur lättsåld klockan är för de. Men i gengäld blir affären väldigt smidig och säker. Så är väl bara välja att sälja för 60-ish (eller vad de kan tänkas erbjuda) och få en snabb/smidig affär. Alt 70k här på KS, vilket inte ska vara några konstigheter att få om skick/funktioner är vad man kan förvänta sig av en klocka från sent 2018. Lycka till
 

poormans

Rolex
LW ger 15-20% under marknadspris beroende på hur lättsåld klockan är för de. Men i gengäld blir affären väldigt smidig och säker. Så är väl bara välja att sälja för 60-ish (eller vad de kan tänkas erbjuda) och få en snabb/smidig affär. Alt 70k här på KS, vilket inte ska vara några konstigheter att få om skick/funktioner är vad man kan förvänta sig av en klocka från sent 2018. Lycka till

Jag har alltid fått bättre bud av andra handlare än luxury watches men säkert många i sthlm med omnejd som tycker det är smidigt men som sagt väldigt dåligt betalt
 

Niklas Johnsen

Breitling
Hej alla klockvänner
Behöver banta lite i samlingen då de börjar bli allt för stor "För mig"
Har en fått en tudor harrods av frugan i år men jag har redan en sedan innan och undrar vad tänker ni är ett rimligt pris för denna.
Tudor harrods "15.01.2020" helt ny och oanvänd sticker är så klart avtagna då de är något som måste göra på denna klockan
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Troll? Du har en sedan innan och din fru lyckas få tag i en för att ge till dig? Av vad jag förstått så är inte en BB Harrods speciellt lätt att få tag i.
 

Niklas Johnsen

Breitling
Hej alla klockvänner
Behöver banta lite i samlingen då de börjar bli allt för stor "För mig"
Har en fått en tudor harrods av frugan i år men jag har redan en sedan innan och undrar vad tänker ni är ett rimligt pris för denna.
Tudor harrods "15.01.2020" helt ny och oanvänd sticker är så klart avtagna då de är något som måste göra på denna klockan
 

Niklas Johnsen

Breitling
Troll? Du har en sedan innan och din fru lyckas få tag i en för att ge till dig? Av vad jag förstått så är inte en BB Harrods speciellt lätt att få tag i.
Köpte min när den komma ut för ett par år sedan också hade hon väl satt sig på listan för att hon visste att jag ville ha en så åkte hon och köpte den!
 
Topp