Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ca 110Tja!
Har fått en förfrågan från en kollega ang en 16700 som han vill sälja, jag är själv sugen men tycker att prisbilden på dessa verkar så spretig så jag vänder mig mot expertisen. Den är från november-02 (Nymans) säkert polerad men jag tycker att den ser skarp och tjock ut? Box, cert, böcker, ytterbox. Tag saknas om den ska finnas med? Papper på senaste service 2018. Extra länkbitar.
vad är ett rimligt pris för denna?
och så lite bilder
Tack KS för att ni finns
Är det en så sen 16700? Trodde bara 16710 gjordes då. Attraktivt med SEL och lugholes samt förstås fullset. Runt 100 känns rimligt.
Friskrivning: Detta är bara gissningar som bygger på annonspriser, auktionssavslut och egna upplevelser.
Tack för svar
Får gå på tidigare tips om jag köper själv då
Den hamnar i det högre spannet mer beroende på serie nr än säljdatum
Tror de tillverkades upp till K-serie och de sista som producerades brukar vara värda lite mer men mest avgörande är alltid skick och tillbehör
Tja!
Har fått en förfrågan från en kollega ang en 16700 som han vill sälja, jag är själv sugen men tycker att prisbilden på dessa verkar så spretig så jag vänder mig mot expertisen. Den är från november-02 (Nymans) säkert polerad men jag tycker att den ser skarp och tjock ut? Box, cert, böcker, ytterbox. Tag saknas om den ska finnas med? Papper på senaste service 2018. Extra länkbitar.
vad är ett rimligt pris för denna?
och så lite bilder
Tack KS för att ni finns
Ca 18 kanske, head only. Det jobbiga med just denna modell är att den är manuell, men har en skruvad krona, vilket är lite stökigt. Såg fin ut i boetten.Jag trodde inte att dagen skulle komma, men nu kollar jag faktiskt på en Rolex.
Kan bli en julklapp till mig själv eventuellt...
Det är glaset jag gillar, om jag ska vara krass. Men resten växer på mig ju mer jag dreglar över glaset. Det otäckaste är att dom inte är så dyra. Nästan så man börjar misstänka att det finns en hake.
Oysterdate 6694 från 1984. Inga papper, ingen historik.
Vad är rimligt att betala?
Känner att jag är ute på mycket tunn is här...
Det tycker jag mest verkar lite charmigt. Handjagar min tank med stor glädje. Inte skruvad krona på den dock...Ca 18 kanske, head only. Det jobbiga med just denna modell är att den är manuell, men har en skruvad krona, vilket är lite stökigt. Såg fin ut i boetten.
Om det inte är just en Rolex du är ute efter, känns det som att du skulle få mer för pengarna om du köper en liknande TudorDet tycker jag mest verkar lite charmigt. Handjagar min tank med stor glädje. Inte skruvad krona på den dock...
Vore en Tudor Prince Oysterdate i samma prisklass ett bättre köp om man i grund och botten inte är ute efter just en Rolex?
Det är som sagt mest glaset jag vill åt.Om det inte är just en Rolex du är ute efter, känns det som att du skulle få mer för pengarna om du köper en liknande Tudor
Det är datumbubblan du gillar? Skulle gå för en Rolex med tanke på vilken liten prisskillnad det är.Det är som sagt mest glaset jag vill åt.
Har ett halvår på mig att fundera...
Nej, den kan jag både ha och mista. Det är tophatglaset jag gillar. Finns säkert billigare att hitta, men jag fastnade för det där av någon anledning.Det är datumbubblan du gillar? Skulle gå för en Rolex med tanke på vilken liten prisskillnad det är.
I min värld är nuvarande bud idiotiskt högtKikade runt lite på denna. Nu är ju tavlan renoverad etc. Men vad tycker ni? Är den värd över 4000?
https://www.bukowskis.com/en/lots/1236761-omega-seamaster-wristwatch-36-mm
Ja och +22% på det dessutom....I min värld är nuvarande bud idiotiskt högt
Men ändå, en snyggt renoverad tavla. Boetten inte så bra. Toppex har ju sålts för runt 20 och denna tilltalar säkert den stora massan som vill ha en snygg Omega för småpengar.I min värld är nuvarande bud idiotiskt högt
Jag har kanske inte hängt med bar men har dessa någonsin sålts för 20k?Men ändå, en snyggt renoverad tavla. Boetten inte så bra. Toppex har ju sålts för runt 20 och denna tilltalar säkert den stora massan som vill ha en snygg Omega för småpengar.
På Kaplans kvalitet. I höstas var det nog.Jag har kanske inte hängt med bar men har dessa någonsin sålts för 20k?
Då har jag inte hängt med i priserna helt enkelt, i min värld kostar dessa typ 10-15k på sin höjd i riktigt bra skick med någon roligare tavelkonfiguration!På Kaplans kvalitet. I höstas var det nog.
Jag skulle säga att du har rätt. 10-12 kanske. Det var nog denna avstickare jag mindes.Då har jag inte hängt med i priserna helt enkelt, i min värld kostar dessa typ 10-15k på sin höjd i riktigt bra skick med någon roligare tavelkonfiguration!
Woaw vad hände där, 22,5k inkl slag för en med ommålad tavla..Jag skulle säga att du har rätt. 10-12 kanske. Det var nog denna avstickare jag mindes.
Jag hade för mig att den var i toppskick, men så var det ju verkligen inteWoaw vad hände där, 22,5k inkl slag för en med ommålad tavla..
Hehe ja, jag hade sålt min i guld för mindre än detJag hade för mig att den var i toppskick, men så var det ju verkligen inte
Men ändå, en snyggt renoverad tavla. Boetten inte så bra. Toppex har ju sålts för runt 20 och denna tilltalar säkert den stora massan som vill ha en snygg Omega för småpengar.
Nja. Samma ex på Kaplans vill jag minnas gick svindyrt även förra året. Och även om den stack iväg är det inte svårt att hitta fina ex för betydligt mindre. Enstaka objekt på Kaplans kvalitet är sällan bra riktmärke. Skulle säga att 10k för ett fint men inte mint ex är rimligt. Den på Buckan vill uppenbart några ha men jag hade inte köpt den för mer än värdet av verk och delar.Jag har kanske inte hängt med bar men har dessa någonsin sålts för 20k?