• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför frågade du då om ett pris? Du får självklart begära vilket pris du vill, kommer garanterat säljas också. Rolex subs är inne.
Just eftersom priset verkar vara så oerhört volatilt, samt då jag ville försäkra mig om att inte snabbsälja då det inte är av intresse. Kollade dock senast sålda på KS vilket verkat ligga runt 105’, så har prisbumpat!
@Criss Cross, det håller jag med om - i hopp om att man identifierat ett skäligt marknadspris!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Just eftersom priset verkar vara så oerhört volatilt, samt då jag ville försäkra mig om att inte snabbsälja då det inte är av intresse. Kollade dock senast sålda på KS vilket verkat ligga runt 105’, så har prisbumpat!
@Criss Cross, det håller jag med om - i hopp om att man identifierat ett skäligt marknadspris!
Ständigt en balansgång. Man vill ha bra betalt men inte framstå som girig. Ofta har jag ansett Chrono24 - 10 % som rimligt vid privatförsäljningar.
 

Nikkob

Omega
En dum fråga - lönar sig den extrema uthålligheten som vissa har med samma pris och oändliga bumpar? Dyker den rätte köparen upp till slut, prutas de ned ordentligt i kulissen, tillbaks i klocklådan eller finns det inbyteskanaler som inte jag känner till då de ngn gång ändå försvinner från K&S?

När jag ändå ställer dumma frågor - är KS are rädda för att pruta eller är det en supertrög marknad? Jag får inte ens skamliga förslag på mina annonser trots att jag öppnar för bud..
 
Senast ändrad:

UncleBear

Panerai
Vintagerävar...
Vad kan en Tudor Royal från -66 med cert och box ha för värde?
Box, cert och baksida på klocka ger bevis om äkthet.
D908C12F-3F36-49E9-B3C0-DAF8A0E5720D.jpeg

9D11679F-E966-4E40-BC6F-8C58AD512A57.jpeg

FD913785-4732-4DAE-809C-8BC44B2C4CD5.jpeg
Edit: köpte klockan för många år sedan utan research men gillade fullset på dress...
 
Senast ändrad:

Time is now

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
En dum fråga - lönar sig den extrema uthålligheten som vissa har med samma pris och oändliga bumpar? Dyker den rätte köparen upp till slut, prutas de ned ordentligt i kulissen, tillbaks i klocklådan eller finns det inbyteskanaler som inte jag känner till då de ngn gång ändå försvinner från K&S?

När jag ändå ställer dumma frågor - är KS are rädda för att pruta eller är det en supertrög marknad? Jag får inte ens skamliga förslag på mina annonser trots att jag öppnar för bud..
Har funderat på precis samma sak...
 

JoelR

Breitling
Hej!

Vi har hittat en rolex in farfars låda och funderar lite på dess värde. Vad jag kan se är det en bubbleback.
På urtavlan står det self-rewinding.
Tyvärr är uppdragaren borta och visarna står precis framför resten av texten. Tror att det står:
Rolex Oyster Perpetual.
På baksidan: 183157
Även glaset är rätt slitet. Inga papper eller liknande. Farfar fick den av sin far och haft den "30+" år.
Någon som har koll på om detta är värt att lämna in för att få fixat? Värde?
Bor i Stockholm så om någon känner till någon affär/klockmakare som fixar rolex med orginaldelar dela gärna.
Tack!
20200829_085627.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Hej!

Vi har hittat en rolex in farfars låda och funderar lite på dess värde. Vad jag kan se är det en bubbleback.
På urtavlan står det self-rewinding.
Tyvärr är uppdragaren borta och visarna står precis framför resten av texten. Tror att det står:
Rolex Oyster Perpetual.
På baksidan: 183157
Även glaset är rätt slitet. Inga papper eller liknande. Farfar fick den av sin far och haft den "30+" år.
Någon som har koll på om detta är värt att lämna in för att få fixat? Värde?
Bor i Stockholm så om någon känner till någon affär/klockmakare som fixar rolex med orginaldelar dela gärna.
Tack!
20200829_085627.jpg

Kolla lumen på visarna kontra tavlan (typen av visare mot modell), saknad av krona o.s.v. Det kommer bli dyrt och dessa pengar får du inte igen vid en försäljning av denna modell. Vill du behålla den livet ut som minne så kanske det är en god ide. Att fixa den med rätt delar så är det troligen bara en AD som kan fixa det till dig.
 

Qwerty

Cartier
Har en väldigt fin Rolex Day date tavla (ink visare) med diamanter som jag funderar på att sälja. Den är blå sunburst och passar till vitguldarn ref 18209 och 18239. Ser ut som att den inte längre går att beställa från Rolex.
Hur mycket tror ni man får för tavlan o visarna?
C81545D0-AE75-4071-A7B2-A3BCE023F8FE.jpeg
7D51C177-BAF9-4E38-A7FA-E7FE56BA1736.jpeg
Ha
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Det är 2015. Inte servad. Så kanske i nedre delen av spannet.
Yes... brukar vara en rekommendation att serva efter ca 5 år. Du har 2 års garanti på den ser jag. Så ja, nedre spannet.
Blå tavla är attraktivt dock. Höjer priset någon tusenlapp oftast :)
Veldig ovanligt at en 5 år gammal DJ behöver service så 70-75 borde du kunne få. Rolex sier vel selv at den burde fungere iaf 10 år innan service så at det drar ned priset at den inte er servad håller jeg inte med om alls.
 

Time is now

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Veldig ovanligt at en 5 år gammal DJ behöver service så 70-75 borde du kunne få. Rolex sier vel selv at den burde fungere iaf 10 år innan service så at det drar ned priset at den inte er servad håller jeg inte med om alls.
70 kan hända att man får absolut. Men vi delar åsikt där. Sålt ett par 100 klockor och har upplevt att det gör skillnad. Klockor i denhär prisklassen borde servas efter Rolex rekommendationer. Men servar väl inte sin bil när den börjar gå dåligt utan efter vad som är standard och rekommenderat från tillverkaren?

En service innan verket mår dåligt är billigt, medans ett utslitet bli dyrt..

Så om du inte håller med om att icke-servad inte drar ned priset, menar du att du betalar samma för en Nyservad 2015 som en icke servad 2015? :)
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
70 kan hända att man får absolut. Men vi delar åsikt där. Sålt ett par 100 klockor och har upplevt att det gör skillnad. Klockor i denhär prisklassen borde servas efter Rolex rekommendationer. Men servar väl inte sin bil när den börjar gå dåligt utan efter vad som är standard och rekommenderat från tillverkaren?

En service innan verket mår dåligt är billigt, medans ett utslitet bli dyrt..

Så om du inte håller med om att icke-servad inte drar ned priset, menar du att du betalar samma för en Nyservad 2015 som en icke servad 2015? :)
Rolex rekommendationer er ca 10 år, inte 5 år så om en Rolex från 2015 kommer med servicepapper hadde jeg tenkt at det har varit strul med klockan eller den er behandlad fel :)
 
Senast ändrad:

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har en väldigt fin Rolex Day date tavla (ink visare) med diamanter som jag funderar på att sälja. Den är blå sunburst och passar till vitguldarn ref 18209 och 18239. Ser ut som att den inte längre går att beställa från Rolex.
Hur mycket tror ni man får för tavlan o visarna?
C81545D0-AE75-4071-A7B2-A3BCE023F8FE.jpeg
7D51C177-BAF9-4E38-A7FA-E7FE56BA1736.jpeg
Ha
Är det inte fel visare till en diatavla? De ska väl inte ha lume?
Fin tavla oavsett!
 

JoelR

Breitling
Kolla lumen på visarna kontra tavlan (typen av visare mot modell), saknad av krona o.s.v. Det kommer bli dyrt och dessa pengar får du inte igen vid en försäljning av denna modell. Vill du behålla den livet ut som minne så kanske det är en god ide. Att fixa den med rätt delar så är det troligen bara en AD som kan fixa det till dig.

Klockan går om man skakar på den, bara krona som är borta och ett glasbyte. Angående lumen så lyser visarna upp men inte tavlan i mörker, om det var det du menade. Trodde bubbleback kunde va värt 30-40 000 men det stämmer inte?
Tack för hjälpen
 
Rolex rekommendationer er ca 10 år, inte 5 år så om en Rolex från 2015 kommer med servicepapper hadde jeg tenkt at det har varit strul med klockan eller den er behandlad fel :)
Tack! Och när vi ändå avhandlar ämnet service. Hur avgörande är det hur mycket man använder klockan för hur ofta man måste serva? Dvs, en klocka som används en gång i veckan, behöver den servas betydligt mer sällan än en som används varje dag..om det finns någon tumregel?
 

ScubaKing

Audemars
Klockan går om man skakar på den, bara krona som är borta och ett glasbyte. Angående lumen så lyser visarna upp men inte tavlan i mörker, om det var det du menade. Trodde bubbleback kunde va värt 30-40 000 men det stämmer inte?
Tack för hjälpen

Visarna ser nya ut om du jämför med tavlan så vet inte om dessa är original. Kan inte svara på om den modellen ska ha dessa visare eller svärd. Ska du få denna i fint skick skulle jag gissa du landar på 15.000 kronor ink service och delar. Jag sålde en 2764 till LW i guld för 28 kkr något år sedan.
 

Sofia B

Breitling
2688B52C-FC18-40FD-8091-23933B981031.jpeg
Hej alla ni klockexperter,
Undrar om jag får be om råd...jag miste nyligen min mamma och har hittat 5 swatchklockor i originalförpackningar hos henne som jag undrar om ni kan hjälpa mig att förstå om det finns något värde i för det är inte min typ av klockor att ha på mig så jag tänkte att jag kanske kan sälja dem.
1 grön där man ser urverket (ser inte serienummer) verkar oanvänd
1 från OS 1996 står ESP på den (serienummer GN155) verkar oanvänd
1 från OS 1996 med lurvigt armband och en säl i urtavlan (serienummer GK202) verkar använd men är ändå fin
1 Swatch Skin svart i annorlunda böjt fodral (hittar inte serienummer men den är köpt 15/7-98) verkar oanvänd
1 glittrig på både armband och löst i urtavlan i en förpackning som ser ut som en stjärna och klockan ligger på en typ blå gelepåse (serienummer GZ162) är använd men fin

Tar gärna emot er feedback.
 
Topp