• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej, funderar på att sälja min PO XL (ref. 2200.50) men är osäker på värdet. Klockan är uttagen dec-07 från svensk AD och servad i sep-14 (ca 1,5års garanti kvar). Klockan polerades i samband med service och länken har inte använts sen dess. Klockan är fullset och jag är första ägaren. Skicket är överlag bra, men har ett par "dings" i insertet - syns bara om man vet om dem.

Vad tror expertisen - är det rimligt att begära 22k?

Hej, funderar på att sälja min PO XL (ref. 2200.50) men är osäker på värdet. Klockan är uttagen dec-07 från svensk AD och servad i sep-14 (ca 1,5års garanti kvar). Klockan polerades i samband med service och länken har inte använts sen dess. Klockan är fullset och jag är första ägaren. Skicket är överlag bra, men har ett par "dings" i insertet - syns bara om man vet om dem.

Vad tror expertisen - är det rimligt att begära 22k?

nånstans mellan 19-22tkr bör vara rimligt

23cd1e070cb52cad79ae7795d7885ade.jpg
22000 kr borde du få. Jag hade en som jag köpte 2209 begagnad för 17500 kr. Jag fick 20500 kr 4 år senare. Jag hade inte servat den, men den gick mycket bra. Den jag hade var den svarta stora på 45 mm. Den orange tror jag ligger lägre. Den svarta är snygg, tycker jag. Robust klocka med bra urverk, 2500. Idag har klockorna gått upp så 22500 kr känns rätt för både köpare och säljare här på KS.

Jag sålde min för 20K för ca ett halvår sedan. Vet inte hur utvecklingen sett ut sedan dess, men kanske nån tusenlapp mer idag? Tror den var från 89 den med :)

Svårt med prissättningen på dessa just nu. Det verkar som de är på väg att följa sportrollarna och ta ett kliv upp. Tidigare har de ju legat runt 20k men nu plötsligt börjar man se Tudor safirsubbar för uppåt 40k, galet! Här ett exempel hos HQM: http://www.hqmilton.com/watches/1992-tudor-submariner-79090-blue-dial

... Rolex Datejust II (116300) med silvertavla? Inköpt i januari 2015 hos Rob Engström. Helt oanvänd (sitter t o m kvar skyddsplast). Fullset. Listpris idag: 60 800 kr.

dj.jpg

Vad är ett rimligt pris för en modern DJ 16234 från säg -02? Är 35 rimligt? Att ha i åtanke är att det rör sig om en italiensk återförsäljare, om det nu säger något...

Jag vet att det har frågats tidigare i tråden men vad får man ge för en 14270 utan box och papper?

Nja, du får nog lägga på några lappar. 25k (för ett halvtaskigt ex) och uppåt skulle jag säga.

Det är min erfarenhet från klockköp av en 14270 härifrån för några månader sen, en gångtestad och provtryckt mid 90s 14270 men det kanske var ett undantag! Tror det gick lös på 22k, blir ju som ny för 27 då, tänker med full service.... Kanske bara var flyt!

Vad är ett rimligt pris för en modern DJ 16234 från säg -02? Är 35 rimligt? Att ha i åtanke är att det rör sig om en italiensk återförsäljare, om det nu säger något...

25.000 kr. Gripenbro sålde en 16200 med Oyster för 24.000 kr vill jag minnas.

116200 ligger/låg ju runt 35.000 kr.

Hej kära KS-medlemmar!

Jag har en Rolex Submariner Guld/Stål, det är en 2006a. Jag har endast cert till den och ingen box. Men den är för tillfället på service. Klockan är köpt begagnad men i väldigt bra skick!

Vad tror KS experterna att man kan få för den om jag skulle vilja sälja den?

Hej kära KS-medlemmar!

Jag har en Rolex Submariner Guld/Stål, det är en 2006a. Jag har endast cert till den och ingen box. Men den är för tillfället på service. Klockan är köpt begagnad men i väldigt bra skick!

Vad tror KS experterna att man kan få för den om jag skulle vilja sälja den?

50 lök drygt skulle jag höfta!

Tillbaka
Topp