Ålder, länk, skick? Skulle säga 13-19 k. En extra tavla kanske adderar en 5-hundring.En SS chronolink?
Även för extra tavlor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ålder, länk, skick? Skulle säga 13-19 k. En extra tavla kanske adderar en 5-hundring.En SS chronolink?
Även för extra tavlor?
Vilken skatt tänker du på förutom moms? Köper du inom eu tillkommer endast tull, vilken är försumbar på klockor.Folk tycker inte att jämförelsen är rättvis, på grund av högre moms och skatter i Sverige
Sant. Blandade ihop mina klockors ursprung...Ingen tull inom EU. Det är liksom hela poängen med EU
Vad är felet?Priset!
Jag tycker 50 tkr är ett rimligt annonspris.
G/S är generellt mer svårsålda än stål så prissättningen är lite beroende på hur gott tålamod du har
Inte en susnng, såg en som fick $300 "bara" för en bakelitbezel till 166.062:an så använd den kända formeln bezel-2-complete-ration vilket ger dig ett värde på cirka $1200...
Tack, ligger minst en på c24 för typ $1000, fast den är utan länk. Forskar vidare.
Låter rätt rimligt, har för mig att de låg på mellan 5 och 7' tidigare. Ingen jättepopulär modell som är lite mindre?
Var är ett rimligt pris vid försäljning för: https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-2-16570-mot-datejust-116200.35644/
Explorer 2 16570, inga tillbehör, 1991, fint skick, ingen länk - sitter på Rubber B med viklås (no name).
Var är ett rimligt pris vid försäljning för: https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-2-16570-mot-datejust-116200.35644/
Explorer 2 16570, inga tillbehör, 1991, fint skick, ingen länk - sitter på Rubber B med viklås (no name).
16570 utan länk, typ runt 25. Av någon anledning är den svarta dyrare än den vita.
Är samtliga fullset så tror jag det är möjligt att lägga på en liten peng till, med tanke på att även beg priser börjar röra sig efter höjningen.Tycker det är alldeles för få svar i denna tråden och även om jag inte följt utvecklingen på modellerna under den senaste månaden så bidrar jag med vad som enligt mig är ett rimligt annonspris förutsatt att samtliga är fullset:
1. 37 tkr
2. 32 tkr
3. 28 tkr
Troligtvis inte helt lätt. Hittar du det så kör!Kan man få en relativt nyservad 14060 (box och papper spelar ingen roll), för 32k?
Skippa 14060Kan man få en relativt nyservad 14060 (box och papper spelar ingen roll), för 32k?
Skippa 14060
Mina prisuppgifter är framtagna ur en väldigt avancerad matematisk formel så det kan ha smugit sig in något fel i beräkningenÄr samtliga fullset så tror jag det är möjligt att lägga på en liten peng till, med tanke på att även beg priser börjar röra sig efter höjningen.
27-30kVad är ett rimligt pris för en Submariner 16800 i okej skick och okej funktion och utan länk och tillbehör? Bara "head" alltså.
Jag säger 35000kr och lite till. Som sagt, priserna har gått upp och jag uppfattar denna modell som lite mer intressant än tidiga 16610.Vad är ett rimligt pris för en Submariner 16800 i okej skick och okej funktion och utan länk och tillbehör? Bara "head" alltså.
Sa snubben som nyss sportade 16710.....
Vet inte varför jag inbillade mig att det var en senare med vitguldsindex men prisintervallet jag angav avsåg det. Är deg så illa att även de head only ligger över 30k utan länk, historik och tillbehör. Gäller det en 16800 med målade index så är jag fullt medveten om att min angivelse är heltokigUtmanar dig att hitta en enda för 27-30 i hela världen.