• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tudor "big rose"
Osäker på refs men den har en stor ros på tavlan istället för liten
Någon som har erfarenhet av ca pris?

En tudor "big rose"
Osäker på refs men den har en stor ros på tavlan istället för liten
Någon som har erfarenhet av ca pris?
Finns ju både på Subbar och på gamla kostymare så bättre specifikation krävs för en värdering. Kanske bild går att uppbringa? Viktigt på vintage.

Kommer här
Dressaren inte sub ( finns sub med den stora rosen?) just den här är 7934

image.jpg

Vad är ett rimligt pris för en 16014, quickset. Cert + innerbox. Service skedde förra året. 5-milj serie, ca 1979, lite stretch i länk men inte så farligt. Rimligt pris? För övrigt kommer glaset bytas innan affär.

Bilagor

• IMG_4158.jpg
    IMG_4158.jpg
    93.9 KB · Visningar: 114
  • IMG_4159.jpg
    IMG_4159.jpg
    121 KB · Visningar: 111
  • IMG_4160.jpg
    IMG_4160.jpg
    132.9 KB · Visningar: 117
  • IMG_4161.jpg
    IMG_4161.jpg
    103.2 KB · Visningar: 107
... Rolex Datejust II (116300) med silvertavla? Inköpt i januari 2015 hos Rob Engström. Helt oanvänd (sitter t o m kvar skyddsplast). Fullset. Listpris idag: 60 800 kr.

dj.jpg

Min klocka kom upp i tråden "mest överprisade klockan" när jag vill ha 50 tkr. Ett jävla liv på trollen. Men nu är det tyst. Jag tar er tystnad som att det är den värd. Tack för den tysta överenskommelsen.

Min klocka kom upp i tråden "mest överprisade klockan" när jag vill ha 50 tkr. Ett jävla liv på trollen. Men nu är det tyst. Jag tar er tystnad som att det är den värd. Tack för den tysta överenskommelsen.

Troll? Haha. Du la bytesvärdet högre än NYPRISET. Och klockan har spår av användning. Efteråt ändrar du till 50k. Sluta trolla nu, du gräver din egna grav.

Troll? Haha. Du la bytesvärdet högre än NYPRISET. Och klockan har spår av användning. Efteråt ändrar du till 50k. Sluta trolla nu, du gräver din egna grav.

What? Bytesvärdet är inte högre än nypriset. Klockan har inte spår av användning. Var då?

En Omega Seamaster 30 med linen dial från tidigt 60-tal i rätt bra skick, förutsatt att den är original?`

Gillar du inte vad som skrivs så klicka på avataren och sen på ignore...

Bra tips

Tyck vad f-n du vill. Men kalla mig inte för lögnare. Där går gränsen. Att jag skulle ljuga i en annons på KS är en grov anklagelse som jag inte accepterar. Fullständigt befängt! Klockan har bara varit hemma hos mig i sin ask, provats på armen och blivit putsat med duk. Att han inte kan skilja på plast och spår på bandhornet är hans problem.
IMG_20150131_123554.jpg

Du la bytesvärde 60,8k, nypris på nymans 60,7k men förmodar att du inte betala fullt pris ändå. Bandhornet har spår. Sluta larva dig nu.
Trodde du var man nog att erkänna ditt misstag. Men jag hade fel. Så här ser min klocka ut. Som Rolex nya omslagsbild på Facebook. Exakt samma skick. Brand new.
11038902_704187993033637_3388526971235372323_o.jpg

Nästa fråga ut är denna Grand Seiko

Har kikat lite på modellen och såg att någon hade en till salu för någon månad sedan, kanske var det yonsson, var sugen då och nu dök denna upp, sugen nu men vad är ett rimligt pris. Prisbilden verkar vara spretig och jag har dålig kunskap.

https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgm029-gmt-10th-anniversary.36340/
Rimligt pris är under 30, 25-28 beroende på skick.
Med tanke på att closetplayer har lagt ut bilder på en annan klocka, alltså en klocka han inte säljer utan att nämna det i annonsen är han nu på min shit list. Har även påpekat detta via PM. Hade inte köpt den av honom för 15.

Vilket tjöt det är. Som sagt ta det på pm om det stör dig Philippe Stern.
Tråkigt för oss andra att läsa

Tillbaka
Topp