• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilagor

• B76A9058-37C0-4D0A-96E1-1FA99F18FB92.jpeg
    B76A9058-37C0-4D0A-96E1-1FA99F18FB92.jpeg
    729.4 KB · Visningar: 29
  • C6E4ABB7-D4CA-44F9-8F6C-B95FBCCE51E0.jpeg
    C6E4ABB7-D4CA-44F9-8F6C-B95FBCCE51E0.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 25
Theorema Toronto. Vad jag tror det är - https://theoremawatches.com/collections/toronto/products/toronto-gm-106-13 som sambon har fått som gåva av sin far för många år sedan.

Skyddsplasten finns kvar på ovansidan. Ingen box och ingen aning om tillverkningdatum.

Finns det någon som vill ha en sån här och vad kan den tänkas vara värd?

Detta kanske låter helt befängt, men skulle jag äga den där skulle jag lägga den på Amerikanska eBay, tror du har störts möjlighet att få betalt för den där. Kanske Tradera men tror inte på det. Sett dem där säljas på just eBay för i mina ögon helt OK pengar, några tusen kronor.

• Like
Reactions: ajs
Detta kanske låter helt befängt, men skulle jag äga den där skulle jag lägga den på Amerikanska eBay, tror du har störts möjlighet att få betalt för den där. Kanske Tradera men tror inte på det. Sett dem där säljas på just eBay för i mina ögon helt OK pengar, några tusen kronor.
Tack. Det är en gammal gåva till sambon och hon vill försöka sälja den. Ska kolla runt lite och se om ebay kan vara något.

Tack. Det är en gammal gåva till sambon och hon vill försöka sälja den. Ska kolla runt lite och se om ebay kan vara något.

På rena klockforum som detta tror jag den är praktiskt taget omöjlig att sälja med tanke på märket. Tradera säljs den säkert på men inte för mer än några hundra kronor skulle jag gissa. Tror som sagt eBay är det rätta.

Skulle inte ge mer än 17-19k utan länk om jag verkligen var ute efter den. Troligen mindre (läs 15).
Jag ägde den nyare modellen, med länk. Var omöjlig att sälja, har för mig den låg här med på forumet länge. Tror jag fick 14 till slut. Var i stål/guld.
Fast 15 för en 7017 låter väääldigt snålt. Jag säger 19-24 i SE och 23-28 internationellt

En bekant till mig utanför den här trevliga forumet är sugen på att ta ett djupare dyk i klockvärlden och har bett mig hjälpa honom att blir av med sin B&R:

E05CF23C-37EA-4BCC-91C4-81AF5F86D11F.jpeg

Den är köpt av honom på Franks ur för 3-4 år sen, aldrig servad.

Någon som har en idé om värde på den? Får man 20-25k för den kanske?

En bekant till mig utanför den här trevliga forumet är sugen på att ta ett djupare dyk i klockvärlden och har bett mig hjälpa honom att blir av med sin B&R:

Ingen aning angående priset men jäklar vilken cool klocka 🤩

Säljs ny från pro handlare i Tyskland för 25k (billigare utanför EU, 20-22k i JP och US) så det jag tror jag inte han får. Kanske straxt under 20k.

Hej!

Vad är ett rimligt pris för en Jaeger Le-Coultre Reverso Grande Taille, Q2708410, Full Set, 2016.

Mvh,
Beatus

Hej!
Funderar på att sälja en PO 2209.50.00 (orange, 42mm) fullset. Servad 2016. Vad ligger dessa på?

Tjena!

Vad skulle ni värdera en

Omega Seamaster 300 1957 Limited Edition​

till idag? Otroligt sugen på att köpa en. Full set med alla boxar och dokumentation.

Har haft den här Rolex Date rätt länge och funderar nu på att sälja/byta den. En 34 mm boett m grå sunburst sigma dial-tavla. Servad på Rob E för några år sen. Ingen länk men Rolex-spänne. Daterad till slutet 60-tal enligt serienr. Har dålig koll på värdet och tar gärna emot åsikter.
3F8887F1-DBE6-4F8C-B43C-A7F7050C2CDD.jpeg

Senast ändrad:
Har haft den här Rolex Date rätt länge och funderar nu på att sälja/byta den. En 34 mm boett m grå sunburst sigma dial-tavla. Servad på Rob E för några år sen. Ingen länk men Rolex-spänne. Daterad till slutet 60-tal enligt serienr. Har dålig koll på värdet och tar gärna emot åsikter.
3F8887F1-DBE6-4F8C-B43C-A7F7050C2CDD.jpeg

25.000kr skulle jag säga.

• Like
Reactions: JWS
Tja! Vad tror vi priset på en Oris Maldives limited edition från 2013 (oservad i bra skick) ligger på ungefär? Funderar på att låta min gå vidare.

Har lovat polaren att hjälpa han att sälja sin Audemars Piguet Royal Oak 15400OR.
Vad bedömer ni är rimligt pris för årsmodell 2018, fullset, fint skick?
UcpxrET.jpg

Hej,
Försöker värdera denna Omega Speed master Mark II i guld. Den är utan certifikat och länken är inte original vad jag förstått. Tror den är från 70 talet. Vad säger ni om cirka värde?
E33FDCB1-298D-40D2-9D42-0FBA3DFBFD8C.jpeg

Hej,
Försöker värdera denna Omega Speed master Mark II i guld. Den är utan certifikat och länken är inte original vad jag förstått. Tror den är från 70 talet. Vad säger ni om cirka värde?
E33FDCB1-298D-40D2-9D42-0FBA3DFBFD8C.jpeg

Den är väl pläterad eller? Om inte detta är någon unik modell som faktiskt är i 18k guld rakt igenom så skulle jag säga 25-27.000kronor på band. Vet inte om länken gör så mycket på värdet just här.

Tippar på 200-250 k givetvis beroende på skicket

Misstänker att de oxå gått upp sen januari

Tillbaka
Topp