• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej!

Har blivit kontaktad av ett par här på forumet som säljer Omega Seamaster 300M Bond (Automat). Alla ser ut att vara i OK skick, men saknar cert, okänd servicehistorik och kommer mer eller mindre bara med klockan (kanske en låda).

Vad är ett rimligt pris för en sådan klocka? Bör jag vara orolig över äktheten hos klockan, faktumet att det inte finns någon garanti, etc?

Tack på förhand!

Hej!

Har blivit kontaktad av ett par här på forumet som säljer Omega Seamaster 300M Bond (Automat). Alla ser ut att vara i OK skick, men saknar cert, okänd servicehistorik och kommer mer eller mindre bara med klockan (kanske en låda).

Vad är ett rimligt pris för en sådan klocka? Bör jag vara orolig över äktheten hos klockan, faktumet att det inte finns någon garanti, etc?

Tack på förhand!

De klockor som har sålts har gått på runt 10-12k här på KS.

Om du är orolig så kan ni alltid mötas upp hos AD, och betala för ett äkthetsintyg. Går på ett par hundralappar. Lätt värt, om du känner dig osäker.

De klockor som har sålts har gått på runt 10-12k här på KS.

Om du är orolig så kan ni alltid mötas upp hos AD, och betala för ett äkthetsintyg. Går på ett par hundralappar. Lätt värt, om du känner dig osäker.
Det hade definitivt varit skönt! Dock bor jag i Skåne och resten av KS i norrland, så det blir lite svårt haha! Kanske är för mycket att begära säljaren att göra det på egen hand.

Rimligt pris för: Ny Omega Speedmaster Professional Apollo Soyuz (ref. 311.30.42.30.99.001)?

Hej!
En bekant köpte en begagnad raymond weil 5576 okänd årgång,ingen Box. Till mig för ca 1400. Var detta ett okej köp? Jag är helt grön på raymond weil och dess värden, den är iaf Quartz och har några hairlines på boetten samt en liten ding..

Bifogar en bild, är mest intresserad om det var ett ok köp eller ej..

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    110.8 KB · Visningar: 128
Hej!

Tack på förhand!

Jag sålde min 1999a för ett år sen, i väldigt bra skick, box och cert för 12500.

Fråga säljaren om returpolicy, dvs att du får några dagar på dig att gå till en Omegahandlare eller nån på forumet (många som bor i Skåne liksom du!) som kan hjälpa dig att kolla klockans äkthet. En urmakare kan också lägga klockan i en Timegrapher och se hur den går och en del säljare kan fixa ett ordentligt gångtest innan de säljer. Fråga också om säljaren kan ge dig referenser på tidigare affär.
P1140522 - version 2.JPG

En Rolex 114060, uttagen oktober -14. Priserna på chrono ligger mellan ca 47-50+. Avslutade auktioner på ebay är ännu högre.

Hej!

Tack på förhand!
Att handla via WTB är aldrig bra om man är orolig för att bli blåst. Handla av någon su har förtroende för och via en annons anda också kunnat granska.

Kan nog fixa in dig på kåken så du lär dig.
Spännande. Öppen eller sluten? Riks eller lokal? Kan man få P18? Durken? Viktigt man bor på en bra pavve. Är det bra plitar där? Får jag lära mig ord då som röding, horse, golbög, tjåla, kabbe, aina etc? Måste man skriva anhållan för att ta in sina klockor?

Spännande. Öppen eller sluten? Riks eller lokal? Kan man få P18? Durken? Viktigt man bor på en bra pavve. Är det bra plitar där? Får jag lära mig ord då som röding, horse, golbög, tjåla, kabbe, aina etc? Måste man skriva anhållan för att ta in sina klockor?
Av ren nyfikenhet hoppas jag att du dyker upp på nån gtg jag är på. Vill verkligen se hur du är i verkligheten. För så genuint jobbig som du är här kan nog ingen vara i verkligheten. Hoppas och tror att du verkligen anstränger dig för att uppnå plågsamhetsnivån du håller här.
Har jag rätt är det synd.
Har jag fel är det synd. Men inte om mig.

Och nej, jag har lovat att inte trycka på ignorera mera.

Av ren nyfikenhet hoppas jag att du dyker upp på nån gtg jag är på. Vill verkligen se hur du är i verkligheten. För så genuint jobbig som du är här kan nog ingen vara i verkligheten. Hoppas och tror att du verkligen anstränger dig för att uppnå plågsamhetsnivån du håller här.
Har jag rätt är det synd.
Har jag fel är det synd. Men inte om mig.

Och nej, jag har lovat att inte trycka på ignorera mera.

Du tycker jag kastade första stenen nu?

Tillbaka
Topp