Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg tavla! Är det en dam två ton? 22-23 kanske?Hej.
Vad tror ni om värdet på den här klockan? Det är en Cartier OR 750/Acier, Santos galbee. Lite bruksslitage finns men inte alls farligt. Uret fungerar som det ska.
![]()
Omega Constellation, TT från ca 1990.
Fick den i inbyte och har dålig koll på vad den värderas till?
![]()
Har en likadan som jag precis tänkte fråga omVad skulle folk säga att denna skönhet är värd? Enbart tecken på användning på clasp, inga andra fel på den än de ni ser på bilderna
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag har aldrig fått hjälp , senast försökte jag få hjälp ang en omega ploprof. Vet att folk har haft / har. Förmodligen är det inte så att klockan är så ovanlig att ingen har en blekaste aning om värdet etc. Det beror på något annatInte sällan hänvisar vi till denna tråd när någon ber om en uppskattning men i ärlighetens namn är det fasiken inte många som får svar![]()
Kan det bero på att de som har koll inte vill uppge högsta pris eftersom de vill köpa till lägsta pris? Lite många som frågar om värdet men inte kan lägga in bilder, då kan man inte räkna med att få bra svar.Inte sällan hänvisar vi till denna tråd när någon ber om en uppskattning men i ärlighetens namn är det fasiken inte många som får svar![]()
Tack! Allt finns. Har sett några från 40k och uppåt är det senaste modellerna?30 till 35k utan att ha sett bilder eller vad för tillbehör den har
Tycker i regel att förväntningarna oftast ligger för högt och det är inte alla som kan ”acceptera” marknadspris/uppskattningar. Någon känsla för pris har man nog själv och då är det ju bättre att beskriva/länka till klockan och skriva vad man själv tycker är rimligt för en second opinion i tråden. Eller ännu bättre, söka på sin modell i säljtråden för att se vad tidigare försäljningar annonserats eller sålt för. Men har man lagt ut en klocka länge, bumpat den några gånger och inget händer så är väll konsensus att den ligger för högt. Enkelt egentligen. Men ofta ser vi annonser som refererar till fantasipriser på Chrono24 vilket bara blir tröttsamt.Inte sällan hänvisar vi till denna tråd när någon ber om en uppskattning men i ärlighetens namn är det fasiken inte många som får svar![]()
Tack! Allt finns. Har sett några från 40k och uppåt är det senaste modellerna?
Mm. Tycker också det är tråkigt när man inte får respons från den som frågar när man har svarat på en fråga. Sen är det lätt att någon får skit för att ha givit en missvisande värdering, men ofta är ju det ett bra sätt att få igång en dialog.Tycker i regel att förväntningarna oftast ligger för högt och det är inte alla som kan ”acceptera” marknadspris/uppskattningar. Någon känsla för pris har man nog själv och då är det ju bättre att beskriva/länka till klockan och skriva vad man själv tycker är rimligt för en second opinion i tråden. Eller ännu bättre, söka på sin modell i säljtråden för att se vad tidigare försäljningar annonserats eller sålt för. Men har man lagt ut en klocka länge, bumpat den några gånger och inget händer så är väll konsensus att den ligger för högt. Enkelt egentligen. Men ofta ser vi annonser som refererar till fantasipriser på Chrono24 vilket bara blir tröttsamt.
Tycker i regel att förväntningarna oftast ligger för högt och det är inte alla som kan ”acceptera” marknadspris/uppskattningar. Någon känsla för pris har man nog själv och då är det ju bättre att beskriva/länka till klockan och skriva vad man själv tycker är rimligt för en second opinion i tråden. Eller ännu bättre, söka på sin modell i säljtråden för att se vad tidigare försäljningar annonserats eller sålt för. Men har man lagt ut en klocka länge, bumpat den några gånger och inget händer så är väll konsensus att den ligger för högt. Enkelt egentligen. Men ofta ser vi annonser som refererar till fantasipriser på Chrono24 vilket bara blir tröttsamt.
Den verkar ha levt ett hårt liv trots sin unga ålder. Det lär vara alla djupare märken som kommer att spegla priset. En fin modell annars. Att avsaknaden av originalkvittot, cert och boxar drar ner är helt klart så, men som alltid beror det på köparens förståelse för hur viktigt det är på en sådan ny klocka att allt är mer och kan verifieras. Tyvärr tror jag den blir svårsåld men jag vågar inte gissa ett pris. Gå ner 15000 kr under vad som är normalpris så kanske det börjar röra på sig. Att texten på baksidan försvinner i en ultraljudstvätt säger tyvärr en del om tidigare ägares respekt för klockan.Har en 1957 speedmaster broad arrow.
Har kvitto från förra ägaren med ingen box eller original papper, har inte heller koll på när klockan fick service sist (har ägt den sedan april förra äret)
Enligt förra ägaren så blev texten på baksidan skadad i ultraljudstvätt (syns på bilderna)
Tänker hur mycket baksidan & box, papper, brist på service historiken påverkar värdet?
321.12.42.50.02.001
40-45 och 85-90 skulle jag troVill avyttra två klockor, en Tudor black bay - M79230R-0012 inköpt i april ny hos uret. Bra skick, använda relativt ofta.
En Rolex OP 41, 124300. Silver urtavla.
Inköpt hos nymans ur av mig i augusti. Finns inget att anmärka på, ser ut som ny.
Kvitto och alla tillbehör finns för båda klockor.
Vad bör jag tänka prismässigt för dessa? Vill det ska vara rättvist![]()
Synd att baklocket inte finns kvar. Ställer mig tveksam till vridringsinläggets äkthet men utöver det ser den kanon ut. Skulle säga att rimligt säljpris ligger på 10-15.Hej ! Jag har fått ärva denna klockan av min bortgångna släkting
. Då jag inte kan så mycket om klockor så kollar jag här vad en sån här goding kan vara värd
Klockan tickar en liten stund när man ”skakat” den men stannar efter en liten stund.
Den var utan bakstycket så jag fick köpa ett aftermarket för att sätta på.
Jag bifogar bilder här.
Med bästa hälsningar Måns
Tusen tack för att du svarade, ja det är väldigt otur att det inte finns kvar. Den går ju inte som den ska nu och min tanke är att kanske fixa iordning den och sälja. Går klockan markant upp i värde vid ”fungerande” skick eller är det lika bra o sälja som reparations objekt. Mvh MSynd att baklocket inte finns kvar. Ställer mig tveksam till vridringsinläggets äkthet men utöver det ser den kanon ut. Skulle säga att rimligt säljpris ligger på 10-15.
Du kommer inte få igen kostnad för service (för jag gissar att du inte har koll på någon bra och billig). Oftast vill man själv som köpare välja vem som servar klockan, i alla fall när vi pratar vintage Seiko. Att den tickar en stund räcker och man ser ju att verket är fint och inte korrosionskadat.Tusen tack för att du svarade, ja det är väldigt otur att det inte finns kvar. Den går ju inte som den ska nu och min tanke är att kanske fixa iordning den och sälja. Går klockan markant upp i värde vid ”fungerande” skick eller är det lika bra o sälja som reparations objekt. Mvh M