Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade nog sagt kring 150 möjligen 160 en väldigt bra dag?116613LB
2019 - Komplett
Vad anser ni är ett rimligt pris i dagens läge?
Edit. Fel tråd....Jag hade nog sagt kring 150 möjligen 160 en väldigt bra dag?
Det gick just en från 15 på Pantbanken.se för ca 147 men som dock var i toppskick
Har lite planer på att avyttra denna omega seamaster 212.30.42.50.03.001
Köpt november 2021, hos AD i Sundbyberg, har således nästan tre år kvar på garantin. Använd i rotation med andra klockor, så visst syns det att den är använd men inga rejäla skavanker.
Allt som kom med vid köp, finns kvar och följer med.
Prisspannet på chrono24 m.fl., är ganska stort.
Tänkte av den anledningen höra vad KS tror.
Är det månne årets julklapp?
Hej!Hejsan,
Vad tror ni man kan få för en näst intill oanvänd Rolex Sub guld/stål 41mm svart tavla ref 126613 med alla tillbehör i dagens marknad? 130 om man hittar en köpare? Drömpriserna på blocket och även här i vissa fall är ju skrattretande. 126613 brukar kunna gå att få tag på till listpris så varför man ska betala mer än list förstår jag inte.
Mvh
Gustav
Ligger en oanvänd klocka i en annan färg som också är limiterad till 50 med arabisk tavla ute för ca 20k på chrono24 osåld så skulle inte just din tavla vara extra populär skulle jag gissa att någonstans söder om det är rimligt.Hej!
Har otroligt svårt att bestämma priset på en Studio Underd0g nr. 49/50 Go0fy Panda. Hade någon velat ta sig an uppgiften?
Det ligger en ute på Chrono24 för ca 41k men känns dyrt, och dessutom är min inte oanvänd, utan använts ett tiotal gånger (dock finns inga spår utöver läderbandet)
20-25k.Vad skulle ni tro ett rimligt pris är för denna skönhet
1601/8 watch only
Finns inte så många att jämföra med
Allt går fint? OK skick? 40-45k är en bra deal, några extra tusen får du räkna hos större försäljare.Hej! Vad hade du gett för en vintage Rolex OP Datejust? Referensen är 16030 med 3035 cal. På sitter en jubileelänk. Den säljs utan papper och box via Kaplans.
Ja den går som den ska och skicket är helt klart ok, använd men inte på något sätt sliten. Funderar bara på det där utan cert - hur viktigt är det? Den säljs ju av en seriös dealer så jag litar på att den ok. Det som skaver är om jag någon gång vill sälja den vidare. Är det avgörande?Allt går fint? OK skick? 40-45k är en bra deal, några extra tusen får du räkna hos större försäljare.
Känns spontant väldigt lågt då vanliga stål ligger för 40-50?20-25k.
Vad baserar du det på?20-25k.
Inte så bra bild. Ganska polerad. 60-65 vore ok.Vad skulle ni tro ett rimligt pris är för denna skönhet
1601/8 watch only
Finns inte så många att jämföra med
Är det denna du menar?Hej! Vad hade du gett för en vintage Rolex OP Datejust? Referensen är 16030 med 3035 cal. På sitter en jubileelänk. Den säljs utan papper och box via Kaplans.
Så är det! Okej, men det kanske är en bra "instegsrolex" då om den går under 35 papp.Är det denna du menar?
Rolex, Klockor - Varunummer 1 989 344
ROLEX, Oyster Perpetual, Datejust (T Swiss T), Chronometer, Ref nr. 16030, Serie nr. 5685332, Cal 3035, Verk nr. 0186137, Boett nr. 16000, herrur, 36 mm, stål, automatisk, plexiglas, datum, servicebehov, Jubileelänk (se fördjupad info, storleksändras ej), viklås, Ref nr. U.S.A, ca 1978.www.kaplans.se
I så fall, med tanke på servicebehovet, inte över 35.
Skulle hellre köpa en som inte har servicebehov. Rolex har blivit dyra och krångliga att serva.Så är det! Okej, men det kanske är en bra "instegsrolex" då om den går under 35 papp.
Där är den väl (nästan) redan nu.Så är det! Okej, men det kanske är en bra "instegsrolex" då om den går under 35 papp.
Ja, plussar man 20 procent i slagavgift så är man ju uppe i 32 k redan.Där är den väl (nästan) redan nu.
Vad är det för fel på här (KS)?Kanske fel tråd. Men provar då jag inte hittat någon bättre.
Jag rensar lite i samlingen och har en handfull klockor som inte är värda tillräckligt mycket för att orka sälja. Någon som har tips på ställe man kan typ skänka bort eller sälja billigt typ second hand-affär eller loppis?
Inget fel alls. Ska prova men tänker att det finns några som folk som hänger här inte är så intresserade av. Men jag kan så klart ha fel.Vad är det för fel på här (KS)?
Jag tror det finns folk till alla klockor här.Inget fel alls. Ska prova men tänker att det finns några som folk som hänger här inte är så intresserade av. Men jag kan så klart ha fel.
Sant. Gör ett försök.Jag tror det finns folk till alla klockor här.
Som mek/övningsobjekt om de är mekaniska.
Som reservdelar
Till ett barn som vill ha en "riktig" klocka
Du kan ju sätta ett "symboliskt" pris,typ en pilsner, om du bara är glad att de hittar ett nytt hem,eller begära en hundring eller två inkl frakt.
Gör F2F överlämnande så är jag nästan säker på du kommer träffa en trevlig person
Beror på vilken stad du bor i men jag tycker Stadsmissionen tacksamt tar emot saker. Annars är ju Tradera bra för billigare saker där man är osäker på värdet.Kanske fel tråd. Men provar då jag inte hittat någon bättre.
Jag rensar lite i samlingen och har en handfull klockor som inte är värda tillräckligt mycket för att orka sälja. Någon som har tips på ställe man kan typ skänka bort eller sälja billigt typ second hand-affär eller loppis?