• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Matte1970

Cartier
Vad kan en 46 mm Superocean tänkas gå för? Ser inte så många till salu i Sverige än. Listpriser ligger på 62.8 kSEK.
 

Bilagor

  • Screenshot_20231221_070012_Chrome.jpg
    Screenshot_20231221_070012_Chrome.jpg
    238.3 KB · Visningar: 16

TimeFlies

Panerai
20231027_093754.jpg


Har lite planer på att avyttra denna omega seamaster 212.30.42.50.03.001
Köpt november 2021, hos AD i Sundbyberg, har således nästan tre år kvar på garantin. Använd i rotation med andra klockor, så visst syns det att den är använd men inga rejäla skavanker.
Allt som kom med vid köp, finns kvar och följer med.
Prisspannet på chrono24 m.fl., är ganska stort.
Tänkte av den anledningen höra vad KS tror.
Är det månne årets julklapp?
 
Senast ändrad:

Vardek

Cartier
2-Faktor
20231027_093754.jpg


Har lite planer på att avyttra denna omega seamaster 212.30.42.50.03.001
Köpt november 2021, hos AD i Sundbyberg, har således nästan tre år kvar på garantin. Använd i rotation med andra klockor, så visst syns det att den är använd men inga rejäla skavanker.
Allt som kom med vid köp, finns kvar och följer med.
Prisspannet på chrono24 m.fl., är ganska stort.
Tänkte av den anledningen höra vad KS tror.
Är det månne årets julklapp?

Känns väl relativt säkert att ta priset hos den lägsta professionella handlaren inom EU som verkar seriös med bra betyg och sen lägga sig 20% under det om du säljer här på KS tycker jag. Tror de flesta hellre köper hos en seriös gråis inom EU än privat så då får man lägga sig lite lägre om man vill få sålt relativt snabbt. Prisspannet är alltid stort på Chrono24 men frågan är ju vad det faktiskt säljs för och där tänker jag att lägsta seriösa handlaren är en bra indikation på marknadsvärdet. Som privatsäljare måste du självklart gå lite under detta för annars föredrar folk en professionell handlare med garantier etc.
 

eds1

Omega
2-Faktor
Vad skulle ni tro ett rimligt pris är för denna skönhet
1601/8 watch only
Finns inte så många att jämföra med
IMG_2164.jpeg
 

Alpftr

Omega
2-Faktor
Hejsan,

Vad tror ni man kan få för en näst intill oanvänd Rolex Sub guld/stål 41mm svart tavla ref 126613 med alla tillbehör i dagens marknad? 130 om man hittar en köpare? Drömpriserna på blocket och även här i vissa fall är ju skrattretande. 126613 brukar kunna gå att få tag på till listpris så varför man ska betala mer än list förstår jag inte.

Mvh
Gustav
Hej!
Det är möjligt att jag lever i en bubbla men är inte 130’ extremt lågt ?
En ny ligger idag på 177’ och i januari troligtvis närmare 185’ - är verkligen 130’ för en klocka i skick det du beskriver det man får, tror du?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Hej!
Har otroligt svårt att bestämma priset på en Studio Underd0g nr. 49/50 Go0fy Panda. Hade någon velat ta sig an uppgiften?
Det ligger en ute på Chrono24 för ca 41k men känns dyrt, och dessutom är min inte oanvänd, utan använts ett tiotal gånger (dock finns inga spår utöver läderbandet)
Ligger en oanvänd klocka i en annan färg som också är limiterad till 50 med arabisk tavla ute för ca 20k på chrono24 osåld så skulle inte just din tavla vara extra populär skulle jag gissa att någonstans söder om det är rimligt.

Ser man generellt till limiterade micro brand verkar det vara ganska trögsålt på klocksnack om man vill få ut ett premium. Ligger en limiterad Baltic under sälj för 10k som enligt säljaren snittar 18k på chrono24 alltså nästan ”50% rabatt” men säljs ändå inte.
 
Senast ändrad:

vikpet

Omega
2-Faktor
Hej! Vad hade du gett för en vintage Rolex OP Datejust? Referensen är 16030 med 3035 cal. På sitter en jubileelänk. Den säljs utan papper och box via Kaplans.
 

vikpet

Omega
2-Faktor
Allt går fint? OK skick? 40-45k är en bra deal, några extra tusen får du räkna hos större försäljare.
Ja den går som den ska och skicket är helt klart ok, använd men inte på något sätt sliten. Funderar bara på det där utan cert - hur viktigt är det? Den säljs ju av en seriös dealer så jag litar på att den ok. Det som skaver är om jag någon gång vill sälja den vidare. Är det avgörande?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej! Vad hade du gett för en vintage Rolex OP Datejust? Referensen är 16030 med 3035 cal. På sitter en jubileelänk. Den säljs utan papper och box via Kaplans.
Är det denna du menar?

I så fall, med tanke på servicebehovet, inte över 35.
 

vikpet

Omega
2-Faktor
Är det denna du menar?

I så fall, med tanke på servicebehovet, inte över 35.
Så är det! Okej, men det kanske är en bra "instegsrolex" då om den går under 35 papp.
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Tja! Tissot Jubileumsklocka i guld från -99. Asken anger att det är från deras ”Gold Collection”. Stämpel på boett. Klockan är defekt och fungerar inte trots batteribyte.
 

Bilagor

  • IMG_0808.jpeg
    IMG_0808.jpeg
    306.8 KB · Visningar: 16

chezz81

Cartier
2-Faktor
Kanske fel tråd. Men provar då jag inte hittat någon bättre.
Jag rensar lite i samlingen och har en handfull klockor som inte är värda tillräckligt mycket för att orka sälja. Någon som har tips på ställe man kan typ skänka bort eller sälja billigt typ second hand-affär eller loppis?
 

FlipSwede

Audemars
Kanske fel tråd. Men provar då jag inte hittat någon bättre.
Jag rensar lite i samlingen och har en handfull klockor som inte är värda tillräckligt mycket för att orka sälja. Någon som har tips på ställe man kan typ skänka bort eller sälja billigt typ second hand-affär eller loppis?
Vad är det för fel på här (KS)?
 

FlipSwede

Audemars
Inget fel alls. Ska prova men tänker att det finns några som folk som hänger här inte är så intresserade av. Men jag kan så klart ha fel.
Jag tror det finns folk till alla klockor här.

Som mek/övningsobjekt om de är mekaniska.
Som reservdelar
Till ett barn som vill ha en "riktig" klocka

Du kan ju sätta ett "symboliskt" pris,typ en pilsner, om du bara är glad att de hittar ett nytt hem,eller begära en hundring eller två inkl frakt.
Gör F2F överlämnande så är jag nästan säker på du kommer träffa en trevlig person
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
Jag tror det finns folk till alla klockor här.

Som mek/övningsobjekt om de är mekaniska.
Som reservdelar
Till ett barn som vill ha en "riktig" klocka

Du kan ju sätta ett "symboliskt" pris,typ en pilsner, om du bara är glad att de hittar ett nytt hem,eller begära en hundring eller två inkl frakt.
Gör F2F överlämnande så är jag nästan säker på du kommer träffa en trevlig person
Sant. Gör ett försök.
Dock strulat Sälj-delen av forumet för mig.
Hade tillgång tidigare idag och lade upp en annons. Men nu står det att jag inte har tillräckligt med rättigheter. Skumt.
[edit: missade att man bara får publicera en annons per dag etc - rimligt ändå. Får bli bättre på att lösa reglerna]
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kanske fel tråd. Men provar då jag inte hittat någon bättre.
Jag rensar lite i samlingen och har en handfull klockor som inte är värda tillräckligt mycket för att orka sälja. Någon som har tips på ställe man kan typ skänka bort eller sälja billigt typ second hand-affär eller loppis?
Beror på vilken stad du bor i men jag tycker Stadsmissionen tacksamt tar emot saker. Annars är ju Tradera bra för billigare saker där man är osäker på värdet.
 
Topp