• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej! Sitter på en klocka av sentimentalt värde, en Seiko SNXJ90, inköpt många år sen som min första riktiga automat. Snubblade över min Chrono24 och såg att de värderar denna klocka på över 7000kr, självklart en rolig överraskning då denna klocka inte längre finns i många europeiska butiker. Box + cert finns, stark lume och tajt armband. Dock en repa på glaset mellan 12-13.

1722096169776.png

image.png

KS är bra på reality-checks - vad anser man här?
Legat någon annan seiko5 modell på Ks som har en värdering på ca 5000-5500 på chrono24 den landade på 2500 på klocksnack var en snkk47(nautilus seikon) Så skulle tippa på att söka dig internationellt om du ska få i närheten av det där. Om jag får gissa på KS kanske 50% av den värderingen eller något lägre.

Hej! Sitter på en klocka av sentimentalt värde, en Seiko SNXJ90, inköpt många år sen som min första riktiga automat. Snubblade över min Chrono24 och såg att de värderar denna klocka på över 7000kr, självklart en rolig överraskning då denna klocka inte längre finns i många europeiska butiker. Box + cert finns, stark lume och tajt armband. Dock en repa på glaset mellan 12-13.

1722096169776.png

image.png

Du kan nog hyvla av några tusenlappar från det priset. Chrono ligger i regel högt på sina listpriser och valutan hjälper inte oss svenskar.

1722096169776.png

image.png

betalade 3800kr för min, fick ner den 200kr,

Hej!
Undrar vad ett rimligt pris är för en Seiko Marine Master 600 (MM600) ref: sbdb0011?
Fullset Uttagen 2017 på service 2019.
I bra skick bara deskdives på claspen.

Senaste var 2019 men blev tillbakatagen 28K
Innan det 2018 mellan 24-26K

Hej!
Sugen på Patek Philippe Aquanaut Ref 5167A men undrar över priset vad som är rimligt att betala för en sån.
Från 2015 och fram samt fullset
Nån här som har koll?

Hej klockvänner,.
Undrar om någon kan hjälpa med värde på en Rolex 16610LN D-serie (2005-2006)
Ingen box eller cert dock är den servad på Nymans 2022-05 där klockan även polerades och fick nytt glas.
Tack på förhand!

Hej klockvänner,.
Undrar om någon kan hjälpa med värde på en Rolex 16610LN D-serie (2005-2006)
Ingen box eller cert dock är den servad på Nymans 2022-05 där klockan även polerades och fick nytt glas.
Tack på förhand!
Beror kanske lite på skick på länken och om den är överpolerad eller skarp, men kanske runt 80-90 är rimligt?

Har mig ett hum men vänder mig ändå till experterna :)

Har en Omega NTTD, fullset, 2023, svensksåld. Vad ska man lägga ut en sådan för om man beslutar sig för att sälja?

Hej alla glada sakkunniga.
Är det någon/några här som kan hjälpa mig att sätta ett värde på denna Omega Quartz. Även papper/garanti finns daterat 2006.
Tack på förhand.
C
IMG_2908.jpeg
IMG_2906.jpeg
IMG_2907.jpeg
IMG_2905.jpeg IMG_2909.jpeg IMG_2910.jpeg

Hej allesamman,

Har en nära vän som kom till mig med en tag heuer grand carrera calibre 36 och undrade om jag vet vad den kan vara värd. Den är inte så lätt att hitta till salu och jag är dessvärre inte så bevandrad inom tag heuer.

Därav undrar jag om det finns några experter här som har någon indikation kring dess värde?

Tack på förhand!
IMG_1443.png

Hej allesamman,

Har en nära vän som kom till mig med en tag heuer grand carrera calibre 36 och undrade om jag vet vad den kan vara värd. Den är inte så lätt att hitta till salu och jag är dessvärre inte så bevandrad inom tag heuer.

Därav undrar jag om det finns några experter här som har någon indikation kring dess värde?

Tack på förhand!
IMG_1443.png
finishen ser inte bra ut och inte som en original så min gissning är att det är någon som försöka göra en likadan för att sälja billigare i turistparadis som turkiet eller thailand. det mesta skiljer från en original, brist på skruvar och att använda fejkskruvar är nog det första.

nedan är en bild på en som är hundra procent original

tag-heuer-grand-carrera-calibre-36-rs-caliper-mens-watch-cav5115-32824_bfe82_md.jpg

Hej allesamman,

Tack på förhand!
IMG_1443.png
Datumet ser ut att vara vridet 90°

Rimligt pris för denna full set 16233?

Finns hos en urhandlare just nu, men de vill ha 114k för den. I mitt huvud låter det som 30-25k för mycket. Är det något jag missar som trissar upp priset?

Bilagor

• 1000000255.png
    1000000255.png
    610.5 KB · Visningar: 16
Rimligt pris för denna full set 16233?

Finns hos en urhandlare just nu, men de vill ha 114k för den. I mitt huvud låter det som 30-25k för mycket. Är det något jag missar som trissar upp priset?
Att en handlare vill tjäna max och/eller letar efter en okunnig köpare är väl inget nytt.

Är du seriös så lämna ett bud på vad du tycker den är värd för dig så får du antingen Ja eller Nej som svar.

Det är ju helt ointressant vad folk begär för sina prylar.
Är priset fel blir det inte sålt.
Är priset rätt säljs det.
Är priset för lågt står köparna på kö.

Att en handlare vill tjäna max och/eller letar efter en okunnig köpare är väl inget nytt.

Är du seriös så lämna ett bud på vad du tycker den är värd för dig så får du antingen Ja eller Nej som svar.

Det är ju helt ointressant vad folk begär för sina prylar.
Är priset fel blir det inte sålt.
Är priset rätt säljs det.
Är priset för lågt står köparna på kö.
Ja det har du absolut rätt i! Tog det till forumet just för att kika ifall någon med lite mer erfarenhet av dessa referenser ser något jag inte ser som faktiskt rättfärdigar priset ;)

Hej! Har idag en Rolex datejust blue motif 41mm vitguldsring på jubile länk. Nu är den ju disqutinued och kan inte se nån liknande sålts i närtid. Ligger rätt högt på chrono24 men vet att de brukar vara lite glädje siffror där. Någon som vet mer ?:) tack på förhand. Den kanske ska ingå en bytesaffär

finishen ser inte bra ut och inte som en original så min gissning är att det är någon som försöka göra en likadan för att sälja billigare i turistparadis som turkiet eller thailand. det mesta skiljer från en original, brist på skruvar och att använda fejkskruvar är nog det första.

nedan är en bild på en som är hundra procent original

tag-heuer-grand-carrera-calibre-36-rs-caliper-mens-watch-cav5115-32824_bfe82_md.jpg
Med den bilden som facit så är det väldigt tydligt, har som sagt alldeles för dålig koll på tag heuer. Stort tack för insikten!

Hej!

Vad anser ni vara ett rimligt pris för en Rolex 116200, vit urtavla, 2010-2020, fullset.

Ursäktar om jag missar info som behövs, ska köpa min första klocka nu efter flera år av intresse på distans så är mao nybörjare :)

80-85 förutsatt att det inte är en tavla med romerska index.
Hur mycket drar roman dail ner prislappen? Har fått ett erbjudande om att byta till mig en 126234 från sent 2022 med vit tavla och romerska siffror. Jubilee och full set. På bild gillar jag inte romerska siffror jättemycket, men kanske upplevs annorlunda irl?

Tillbaka
Topp