• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilagor

• IMG_4765.png
    IMG_4765.png
    286.7 KB · Visningar: 9
Nä det är inte min klocka. Men man ska vara försiktig och helst någorlunta påläst när man nämner ett belopp i en sån här tråd. Jag vet inte exakt vad värdet är men hittat ingen likadan klocka fullset i det spannet du anger. Vet att det finns skillnader i begärt pris och vad man får.
IMG_6814.png
Det verkar röra sig om nån tusenlapp inte liv och död. 100% säker att den går under 1000kr hos kaplans.

Kalla det vad du vill.

IMG_8483.jpeg
IMG_8463.jpeg

Vad är ett rimligt pris för en ”använd” 97200 länk till Sub 114060/116610?

Edit: som utgångspunkt begär säljaren 15k, vilket jag tycker känns aningen högt. Men jag kan ju vara fel ute.

Senast ändrad:
Hej!
Vad är rimligt pris för en omega 2254.50 med cert respektive en 2264.50 med cert ? Hur mycket gör certet för värdet på klockan? Kanske OT (och svårt att svara på), men är det vanligt att dessa cirkulerar som fake eller är modellera relativ förskonade från sådant?
Tackar på förhand för svar !

Hej!
Vad är rimligt pris för en omega 2254.50 med cert respektive en 2264.50 med cert ? Hur mycket gör certet för värdet på klockan? Kanske OT (och svårt att svara på), men är det vanligt att dessa cirkulerar som fake eller är modellera relativ förskonade från sådant?
Tackar på förhand för svar !
Tja! 20-25 för Quartz och 30-40 för automat skulle jag tippa någonstans. Bara cert gör inte jättemycket, ska gärna vara fullset isåfall för att ev påverka. Skicket är det viktigaste imo. Så vitt jag vet är det inte så vanligt med fake av dessa referenser.

Auréole damklocka. Värde?. Arvegods. Fungerar inte, trög att dra upp, legat oanvänd länge. Fint skick i övrigt.

Bilagor

• 20240917_133523.jpg
    20240917_133523.jpg
    381.1 KB · Visningar: 4
  • 20240917_133501.jpg
    20240917_133501.jpg
    484.8 KB · Visningar: 4
  • 20240917_133511.jpg
    20240917_133511.jpg
    266.6 KB · Visningar: 6
Tissot Goldrun damklocka, arvegods. Värde?. Är det lönt att byta batteri och få den i fungerande skick och sälja, eller är det bara eventuellt guldvärde?

Bilagor

• 20240917_134120.jpg
    20240917_134120.jpg
    1.3 MB · Visningar: 7
  • 20240917_134127.jpg
    20240917_134127.jpg
    2 MB · Visningar: 5
  • 20240917_134135.jpg
    20240917_134135.jpg
    1.9 MB · Visningar: 5
Hej KS:are,

Tänkte höra om ni kunde hjälpa till med en värdebedömning på en Omega Aqua Terra cal. 2500, en 2503.80.00 - blå, stållänk, 39,2mm, automat. Nyservad i år, och skarpa fina linjer utan dings. Box och extra länkar men ej cert, dock äkthetsintyg från känd urmakare.

Själv tänker jag runt 38', då de ligger mellan 35'-45' på Chrono24 med någon som sticker ut på 32' respektive 55'. Den billigaste verkar ha okänd servicehistorik och den dyraste känns bara helt orimligt prissatt...

Tack på förhand!

Tänkte höra om ni kunde hjälpa till med en värdebedömning på en Omega Aqua Terra cal. 2500, en 2503.80.00 - blå, stållänk, 39,2mm, automat. Nyservad i år, och skarpa fina linjer utan dings. Box och extra länkar men ej cert, dock äkthetsintyg från känd urmakare.

Själv tänker jag runt 38', då de ligger mellan 35'-45' på Chrono24 med någon som sticker ut på 32' respektive 55'. Den billigaste verkar ha okänd servicehistorik och den dyraste känns bara helt orimligt prissatt...

Tack på förhand!
Hej! Skulle nog inte ge mycket högre än det som är angivet på C24, generellt sett är dom flesta ganska högt prissatta där. En bättre indikation är att kika igenom diverse forum, tex säljdelen här på KS.
För några år sedan verkar samma modell ha gått för 21-25k.
https://klocksnack.se/search/3775853/?q=2503.80.00&t=post&c[child_nodes]=1&c[nodes][0]=11&o=date

Själv skulle jag nog inte gå över 25 för den.

Tack på förhand!
38 kändes högt, kanske närmare 30ish är väl rimligt vid en privataffär skulle jag tro, handlare är ju alltid lite dyrare. Ta mitt pris med en stor nypa salt dock, har bara som snabbast kikat chrono och kollat priset på denna ref på watchcharts. Ett tips är att kolla senaste försäljningar på forumet och kanske andra europeiska forum för att få en rättvis prisbild.

Hej! Skulle nog inte ge mycket högre än det som är angivet på C24, generellt sett är dom flesta ganska högt prissatta där. En bättre indikation är att kika igenom diverse forum, tex säljdelen här på KS.
För några år sedan verkar samma modell ha gått för 21-25k.
https://klocksnack.se/search/3775853/?q=2503.80.00&t=post&c[child_nodes]=1&c[nodes][0]=11&o=date

Själv skulle jag nog inte gå över 25 för den.
Tråkigt med den här typen av svar... I första meningen: "Skulle inte ge mer än C24.." och nästa mening inte mer än 25' - när alla europeiska handlare på C24 säger 32+... Motsägeslefullt.

Sedan titta på flera år gamla annonser och säga 21-25k när senaste försälningarna verkar se ut som följande:

2022 - en vit nyservad med annonspris på 36,5k
2022 - en blå OSERVAD med annonspris på 25k
2023 - en svart servad med annonspris på 30k
2024 - en vit servad med annonspris på 32k.

Sen är det upp till var och en bad man "vill" betala som sagt, men här tänkte jag att man kunde få hjälp med en generell värdebedömning.

Jag tänker även så här, indikationen är att priserna, enligt detta forum, är stigande för modellen. De ligger till och med ännu högre på C24. Samt att servicen 2022 kostade 6000kr numera kostar över 9500kr - priser tagna från känd urmakare.

Hur som helst, svårt det här med prissättning. En Explorer 114270 kostar 10-20% mer här på forumet än de 20-30st billigaste på C24. Men en Omega ska kosta 10-20% mindre än C24?
Att pruta på en Explorer till C24:s priser anses som oanständigt, men att annonsera en Omega inom C24:s prisspann är orimligt... Intressant.

Tack för engagemanget från er som svarat!

Tråkigt med den här typen av svar... I första meningen: "Skulle inte ge mer än C24.." och nästa mening inte mer än 25' - när alla europeiska handlare på C24 säger 32+... Motsägeslefullt.

Sedan titta på flera år gamla annonser och säga 21-25k när senaste försälningarna verkar se ut som följande:

2022 - en vit nyservad med annonspris på 36,5k
2022 - en blå OSERVAD med annonspris på 25k
2023 - en svart servad med annonspris på 30k
2024 - en vit servad med annonspris på 32k.

Sen är det upp till var och en bad man "vill" betala som sagt, men här tänkte jag att man kunde få hjälp med en generell värdebedömning.
Två oservade såldes för några månader sen för 24-26kkr. Jag skulle väl då säga runt 28-30kkr för din är rimligt.

Två oservade såldes för några månader sen för 24-26kkr. Jag skulle väl då säga runt 28-30kkr för din är rimligt.
Jag säger inte emot dig, men jag kan inte hitta dem på forumet när jag söker på "Aqua Terra"... Dessutom 25k + 9,6k (service) = 29k? Eller tänker du att man servar grejerna själv hemma i källaren för 4k?

Jag säger inte emot dig, men jag kan inte hitta dem på forumet när jag söker på "Aqua Terra"... Dessutom 25k + 9,6k (service) = 29k? Eller tänker du att man servar grejerna själv hemma i källaren för 4k?
Dessa såldes inte på forumet. Jag adderar inte priset som du har betalat för att serva din klocka. Lycka till med försäljningen!

Dessa såldes inte på forumet. Jag adderar inte priset som du har betalat för att serva din klocka. Lycka till med försäljningen!
Så alltså är inte forumets försäljningspriser rätt referens för att annonsera på forumet, är det det du säger?

Den ska inte säljas, var mest intresserad av vad man trodde här. Tyvärr finner jag för dålig fakta bakom uppskattningarna så jag tar inte med mig så mycket härifrån.

Så alltså är inte forumets försäljningspriser rätt referens för att annonsera på forumet, är det det du säger?

Den ska inte säljas, var mest intresserad av vad man trodde här. Tyvärr finner jag för dålig fakta bakom uppskattningarna så jag tar inte med mig så mycket härifrån.
Det är ju helt omöjligt att veta vad något faktiskt blivit sålt för om man inte är
Köparen
Säljaren
Någon som ovanstående berättar sanningen för.

Att tro en säljare får önskat utsatt pris för sin vara är nog naivt,om inte priset är så mycket lägre än övriga varor på marknaden att köparna,slåss om att få handla.

Ställer mig även på samma planhalva som de som anser en nyligen utförd service inte direkt ökar värdet på klockan.
Gör den mer lättsåld ja,om övriga tillsalu saknar servicehistorik och priset är samma.

Tillbaka
Topp