• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för input, skönt att höra att man inte är helt ute och cyklar. Klockan är som du säger i fint skick, såklart lite lätta repor från normal användning men klockan skiner verkligen i rätt ljus.

Fått skambud på 10 000kr eller mindre (köptes för betydligt mycket mer). Men då är det bara att ignorera och vänta in rätt köpare.
Den är ju helt blankpolerad? Så köparen får väl räkna in kostnad för borstning/polering.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Tack för input, skönt att höra att man inte är helt ute och cyklar. Klockan är som du säger i fint skick, såklart lite lätta repor från normal användning men klockan skiner verkligen i rätt ljus.

Fått skambud på 10 000kr eller mindre (köptes för betydligt mycket mer). Men då är det bara att ignorera och vänta in rätt köpare.
Är det ljuset som luras eller ser den ut att vara blankpolerad på ställen där det egentligen ska vara borstat (t.ex på luggarna och armbandet)? Jag hade tyckt 30-34k är rimligt för ett ex i superfint skick med alla tillbehör. Utan tillbehör och i härjat skick hade jag tyckt runt +-25k är rimligt.

Finns superfina ex på Chrono24 från Hong Kong & Japan (fullset) som med lite prut går att få för runt 30k (eller strax över det), och då brukar Sverige även vara billigare. Jag tror snarare på några tusen under det om du vill sälja hyfsat snabbt. Om du har tid att vänta och bumpa annonsen i några månader kan du lägga dig runt 30k.
 
Topp