Japp någon som gått på väldigt hårt med capecod där.Den är ju helt blankpolerad? Så köparen får väl räkna in kostnad för borstning/polering.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp någon som gått på väldigt hårt med capecod där.Den är ju helt blankpolerad? Så köparen får väl räkna in kostnad för borstning/polering.
Listpris?Hej!
Vad skulle vara en rimlig värdering för en helt ny Rolex Datejust 41 (m126334-0002)? Den är från 2024 och kommer med både originalbox och alla handlingar.
Skrev nog fel med "värdering". Men vad skulle vara ett bra pris på andrahandsmarknaden anser du?Listpris?
Priset som klockan kostar i butik?Exakt, listpris! Skrev nog fel med "värdering". Men vad skulle vara ett bra listpris anser du?
Hur tänker du nu? Retail för klockan är 125.000kr men på andrahandsmarknaden (Chrono24) ligger den ute för allt emellan 160-200.Priset som klockan kostar i butik?
I min värld betyder listpris = butikspris, det var det jag kommenterade.Hur tänker du nu? Retail för klockan är 125.000kr men på andrahandsmarknaden (Chrono24) ligger den ute för allt emellan 160-200.
Det har du nog rätt i. Vad jag menar är priset på andrahandsmarknaden. Alltså om man säljer den privat F2F.I min värld betyder listpris = butikspris, det var det jag kommenterade.
I min värld betyder listpris = butikspris, det var det jag kommenterade.
Räkna med premie, hur mycket beror på modell/spec. Har dålig koll på läget från AD atm men i regel är väll jubilee + vitguldsring en populär modell, dvs liten premie iaf.Det har du nog rätt i. Vad jag menar är priset på andrahandsmarknaden. Alltså om man säljer den privat F2F.
Du kan kanske få (svenskt) listprisDet har du nog rätt i. Vad jag menar är priset på andrahandsmarknaden. Alltså om man säljer den privat F2F.
Finns flertalet nyligen sålda på sälj. Mellan 60-65k i regel, närmre 65 pga fullset om skicket är bra.Vad säger vi? Fullset i bra skick från 1999
Jag har sett en från 2023 som såldes för 12550$ och en från 2024 som såldes för 12900$. Det finns en ute till salu nu för 13750$. Någonstans mellan 13000-14000$ borde väl vara rimligt?Hur tänker du nu? Retail för klockan är 125.000kr men på andrahandsmarknaden (Chrono24) ligger den ute för allt emellan 160-200.
Svaret ovan var inte ett svar till dig.Jag förstår att detta är en skämt. Men seriöst. Är det någon som har nån idé om att det är någon idé att gå och värdesätta den alls.
Tack för seriösa svar
Jag skulle säga 25-30 är rimlig värdering för dessa. Supernice modell.Vad är rimligt för en Seamaster non ac, fullest med trälådan och nyservad i veckan?
Varför serva varje år?Fick en Tissot guldklocka för 25 år sen.
Har servat den varje år.
Sedan några år tillbaka har jag ingen klocka och tänkte sälja den.
Någon som har nån aning om vad den skulle inbringa?
Fick ett förslag på pris hos min urmakare, eftersom den är så välvårdad, men vet inte om det var seriöst.
3500-4500 kr med nuvarande skrotguldpris.Fick en Tissot guldklocka för 25 år sen.
Har servat den varje år.
Sedan några år tillbaka har jag ingen klocka och tänkte sälja den.
Någon som har nån aning om vad den skulle inbringa?
Fick ett förslag på pris hos min urmakare, eftersom den är så välvårdad, men vet inte om det var seriöst.
Sökte lite snabbt på Sälj och hittade flertalet med samma tavla som gått för ca 50-55k beroende på skick/tillbehör.Hej! Har en släkting i centrala Europa som tänkte bli av med denna OP. Tillhörde hans tidigare fru som tyvärr gått bort för ett antal år sedan. Klockan har nyss hämtats ut från service hos lokala AD. Oklart om box och papper finns. Vad är ett rimligt pris på denna, låt oss säga utan box och papper? Funderar på om den ska få gå vidare till antingen min eller sambons handled. Hade varit fint att ha kvar den inom släkten istället för att lämnas in på någon pantbank, tyckte personligen också att vita explorertavlan var riktigt ball!
Från vad jag kan lyckas hitta på Google är det en ref: 114200
Bild?Dags för något nytt. Vad är ett rimligt pris att lägga ut en Tudor 1926 39 mm för? 15-16k
Har dessa två jag har lite svårt med värdering.
Först ut omega constellation i toppskick med original låda?
Nästa är Seiko 5actus med 25jewels automatisk. Väldigt ovanligt urverk?
Tack för svar! köpte den för dyr då men inte sett 25jewels tidigare bara sett 21 o 23Lite sent svar men har lite tid just nu.
Omega har jag ingen koll på men 5Actus har jag många och haft fler.
5Actus är helt enkelt en Seiko 5 för japanska marknaden under 70talet.
Dom sålde bra och finns nu massor med dom på japanska loppisar och liknade och är inte så eftertraktade.
Kom i många olika boettformer och olika tavlor som ibland var rätt färgstarka och roliga, levererades alltid på länk.
Tyvärr har din repig boett och dåligt glas och saknar länken så jag skulle såga en 2 eller 3 hundra kronor.
Jag känner inte att 61 verket är ovanligt som satt fler Seiko modeller.
Legat någon annan seiko5 modell på Ks som har en värdering på ca 5000-5500 på chrono24 den landade på 2500 på klocksnack var en snkk47(nautilus seikon) Så skulle tippa på att söka dig internationellt om du ska få i närheten av det där. Om jag får gissa på KS kanske 50% av den värderingen eller något lägre.Hej! Sitter på en klocka av sentimentalt värde, en Seiko SNXJ90, inköpt många år sen som min första riktiga automat. Snubblade över min Chrono24 och såg att de värderar denna klocka på över 7000kr, självklart en rolig överraskning då denna klocka inte längre finns i många europeiska butiker. Box + cert finns, stark lume och tajt armband. Dock en repa på glaset mellan 12-13.
KS är bra på reality-checks - vad anser man här?
Hej! Sitter på en klocka av sentimentalt värde, en Seiko SNXJ90, inköpt många år sen som min första riktiga automat. Snubblade över min Chrono24 och såg att de värderar denna klocka på över 7000kr, självklart en rolig överraskning då denna klocka inte längre finns i många europeiska butiker. Box + cert finns, stark lume och tajt armband. Dock en repa på glaset mellan 12-13.
KS är bra på reality-checks - vad anser man här?