• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har hittat en Rolex Datejust 36 mm, ref. 116200 från 2009 hos Jälmers Ur. Den har vit urtavla och roulett-datum, vilket jag gillar, men enligt beskrivningen är den polerad. Jag är lite osäker på om priset är rätt för en klocka av denna årgång och om poleringen kan ha påverkat värdet och skick. Jag undrar om ni har några råd eller synpunkter.

https://www.blocket.se/annons/alvsb...36mm_116200_vit_toppskick_nyservad/1002046265
Tycker inte att polering påverkar den reffen negativt. Den är ju blankpolerad och rund från fabrik, till skillnad från de äldre modellerna med borstning.

Hej

Har denna Bulova med automatikskt urverk. Vet ej vilken modell det är och heller ej om det finns något värde i klockan / vad den är värd om jag skall sälja den!

Någon som kan hjälpa mig ta fram modellnr?

Allt gott!

/Alfred

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    245 KB · Visningar: 1
Brukar alltid säga att värdet ligger i vad köparen är villig att betala, men i detta fall ställer jag frågan.
Vad kan denna vara värd helt ren 75k ligger det inte lite i överkant? Har noll koll på denna modell men gillar den.
Finns det någon här som kan göra en bedömningen gällande polering på denna, 18 år gammal borde ha mer skavanker.

Tillbaka
Topp