• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag hittar inte heller någon såld för 13k. Däremot hittade jag denna som avslutades i år i april. Fullset för 11999:- som förblev osåld. Så min värdering var ganska spot on faktiskt.

Screenshot 2025-05-21 at 11.10.32.png
A74380 är ju dock kvarts, och dem finns det en drös sålda för 11-13k sålda ungefär, även här på forumet. Så fullset på en kvarts utan länk gör klockan värd mer?

Let's agree to disagree ang drygheten men om du bläddrar i tråden så finner du att den här typen av tillbakakakor är tröttsamt vanliga. En medlem frågar om värdet, får ett vettigt svar men anser att det är för lågt och hugger tillbaka med ett "värdet borde vara högre". Ett sådant scenario pekar ju på att medlemmen redan från början har ett tilltänkt värde i åtanke, ofta övervärderat, och sedan blir stött när hen får ett lägre värde än det föredragna.

Men vi ska alla den vägen vandra, jag har 100% också övervärderat klockor...
Ja självklart förstår jag din tanke, håller helt med om att det är onödigt att fråga om man ändå ska skita i svaret. Klart man blir trött av samma sak hela tiden.

I detta fallet försöker jag dock förra diskussionen vidare, även om jag anser 10k som orimligt betyder ju inte det att jag har rätt

A74380 är ju dock kvarts, och dem finns det en drös sålda för 11-13k sålda ungefär, även här på forumet. Så fullset på en kvarts utan länk gör klockan värd mer?
Missade faktiskt att Google länkat till fel referens. Men okej. Såhär då.

@Ebbot hör på forumet har en Colt auto ute från 2022, fullset på gummi för 16500:- och den är inte såld. Så att du skulle få 20% mindre för en avsevärt äldre modell watch only är inte särskilt troligt. Jag tänker dock inte övertyga dig, tycker du att jag har fel så är det helt okej. Din åsikt är lika mycket värd då det fram tills en försäljning skett enbart är spekulativt.

Kollar man på avslutade auktioner på ebay för UG's GF länk så verkar dom snarare säljas runt 3k.
Men låt säga uppemot 15k. Baserat på vad dom gått för på Auctionet etc. Du får ev. lite mer på auktion eller på ebay.
Bara för att någon knäppgök lägger ut något för ett pris betyder det inte att det är marknadspris. Gå och kolla på sålda auktioner eller säljstatistik.

Bilagor

• IMG_2906.jpeg
    IMG_2906.jpeg
    76.4 KB · Visningar: 1
Men låt säga uppemot 15k. Baserat på vad dom gått för på Auctionet etc. Du får ev. lite mer på auktion eller på ebay.

Bara för att någon knäppgök lägger ut något för ett pris betyder det inte att det är marknadspris. Gå och kolla på sålda auktioner eller säljstatistik.
Precis så är det. Men alltid värt att testa. Det är inget extremt så det är absolut inte omöjligt.

En Tissot 1853 pr50 quartz full länk med kartong, finns det något värde i den eller ska den fortsätta att samla damm i lådan hemma?

Bilagor

• att.V-cewlPtg79ntmbXnWa5AJDol8HRQ0D8LUmgXApAcR8.jpeg
    att.V-cewlPtg79ntmbXnWa5AJDol8HRQ0D8LUmgXApAcR8.jpeg
    88.5 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp