Det var en bjussig värdering.Mellan 105 och 115 skulle jag säga
Jag tror att den kommer gå under 100.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var en bjussig värdering.Mellan 105 och 115 skulle jag säga
Tack för svaret! Jag är lite ny i den här branschen men hur kom du fram till det om jag får fråga? Kanske bra att veta för framtida köp.Mellan 105 och 115 skulle jag säga
Titta på Chrono24 filtrera på EU, inkludera de tillbehör du har och dra bort mellan 15-20% beroende på klockmärke så har du ett relativt okej riktmärke.Tack för svaret! Jag är lite ny i den här branschen men hur kom du fram till det om jag får fråga? Kanske bra att veta för framtida köp.
Watch only eller?Har nu börjat gå i tankarna om att låta denna trogna tjänare efter 8 år gå vidare i livet. Har svårt att sätta ett värde på denna då deflesta är quartz och denna är automat. Ref 2319, vad skulle ni säga är ett rimligt pris?![]()
Yes, fast med servicedokumentation av Cartier förra året. Passade på under deras gratiskampanj förra året.Watch only eller?
Runt 40Yes, fast med servicedokumentation av Cartier förra året. Passade på under deras gratiskampanj förra året.
Vad säger vi om denna? V-serie fullset 16610 Sea Dweller. Funderar på att ta den i delbyte och är osäker på värdering. Hade väll gissat runt 85-100 baserat på tidigare försäljningar här på forumet.![]()
![]()
![]()
Oj det slank in en etta där haha16600.
Vet du något om hur den är servad?
Oj det slank in en etta där hahaanta att den inte är servad. Hade det funnits papper på det så hade det framgått tror jag
![]()
20 kr?Köpte denna goding på en antikbutik för 20 kr. Stålband, repigt glas etc. Tyvärr fungerar inte den analoga klockan men allt annat. Har googlat runt lite men inte hittat andra svarta. Hittade även en länk för klockan: https://digitalwatch.fandom.com/wiki/Citizen_Module_8910
Vad kan den vara värd?![]()
Den är rolig den sortens frågor, "köpte just denna för X kr, vad är den värd??"
Man vet faktiskt aldrig vilka fynd man kan göra! Tänk själv. Du går där på fyndbörsen och kollar loppisar så plötsligt hittar du en RM11-04 för 150:- och vips har du blivit miljonär på kuppen!Den är rolig den sortens frågor, "köpte just denna för X kr, vad är den värd??"![]()
Köpte denna goding på en antikbutik för 20 kr. Stålband, repigt glas etc. Tyvärr fungerar inte den analoga klockan men allt annat. Har googlat runt lite men inte hittat andra svarta. Hittade även en länk för klockan: https://digitalwatch.fandom.com/wiki/Citizen_Module_8910
Vad kan den vara värd?![]()
Yikes, det var ingen rolig länk det där...Fullset 16610 från 1995 med hangtag manualer och inner- och ytterlåda, samt kvitto på original köpet 1995 hos italiensk AD. Vad kan värdet vara? Funderar på att ta i byte och vill veta om cashen mellan är rätt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hahaha vad menar du? Är det hacken du reagerar på?Yikes, det var ingen rolig länk det där...
Även om, länkens värde har ingen markant prispåverkan på hela beloppet.Hahaha vad menar du? Är det hacken du reagerar på?
Vad skulle vi säga är ett rimligt pris att anta? Ser Jälmers sälja fullset från tidigt 2000-tal för 114, sen ligger det någon naken för 83/84 och jälmers har en naken för 94' på blocket. Här på forumet fanns en från 1994 som gick för 77' naken. Får man 100 som privat för en fullset tror ni?Även om, länkens värde har ingen markant prispåverkan på hela beloppet.
Den har ju börjat äta upp sig själv och dessutom ser den rätt rund ut...Hahaha vad menar du? Är det hacken du reagerar på?
Scheiße haha. Han värderar den 100-105' och vill ge strax under 50 mellan för en fullset Daytona T/T från 1997. Hade cash bud på tradera på 145' för klockan, så dålig bytesaffär med andra ordDen har ju börjat äta upp sig själv och dessutom ser den rätt rund ut...
Hade definitivt inte betalat lika mycket om länken ser ut som den gör, hade nog pröjsat runt 80k för den. Vid byte spelar ju förstås värdering på din klocka också roll
![]()
![]()
Ja, den affären hade jag inte gjortScheiße haha. Han värderar den 100-105' och vill ge strax under 50 mellan för en fullset Daytona T/T från 1997. Hade cash bud på tradera på 145' för klockan, så dålig bytesaffär med andra ord
63 pix och en 2009 V-serie Sea Dweller då? Bättre? Får man 87 för en 16600 privat? Sett någon som inte säljer för 85 här och någon servad för 95Ja, den affären hade jag inte gjort
Känns inte som att privatmarknaden värderar 16610 100k+ längre, och särskilt inte om länken ser så där schleten ut
Visst, plus med fullset och kvitto men viktigare imo med skick på en vintageklocka
Beror förstås på skick, fullset eller ej, servicehistorik osv men låter definitivt rimligare i mina öron63 pix och en 2009 V-serie Sea Dweller då? Bättre? Får man 87 för en 16600 privat? Sett någon som inte säljer för 85 här och någon servad för 95
Såklart. Glömde hälften av informationen haha. Ganska väl använd men Fullset iaf och en liten service pouch från Klarlund dock inget kvitto på service hahaBeror förstås på skick, fullset eller ej, servicehistorik osv men låter definitivt rimligare i mina öron![]()