• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tja alla, är ute efter en speedy pro. Har lyckats hitta en AD i Holland som släpper den ny för 3400 euro, ca 32 000, Rob E för 36 000 kronor och i Italien via gråhandel för 28 000 (billigaste ute på chrono24 just nu). Vad skulle ni gjort? Vad bör jag betala för den? Det är speedyn med den nya boxen

Yes , både via italien för 28k och ad i holland för 32k inkl frakt. Någon annan som försökt pruta ner en Speedy hos Rob E ?

Vad förlorar jag på att inte köra AD förutom garantin på 2 år?

Uppskattar all hjälp jag kan få.

Alla är ju från AD :p
Lite rabatt borde du ju kunna få, via Rob...

Haha ok, ja då är det ju bara att köra på italienarna antar jag? De verkar ha fått bra omdöme iaf..
Gå in och koöla med Rob först om du bor nära. Tycker de verkar extremt smidiga att ha att göra med vilket jag tycker ska premieras. Kanske kan de hamna i närheten av de billiga du hittat och då är det ju värt det, både för eventuella framtida köp och eventuellt framtida krångel med klockan.

Gå in och koöla med Rob först om du bor nära. Tycker de verkar extremt smidiga att ha att göra med vilket jag tycker ska premieras. Kanske kan de hamna i närheten av de billiga du hittat och då är det ju värt det, både för eventuella framtida köp och eventuellt framtida krångel med klockan.
Var inne och försökte faktiskt, kom inte under 36 :( känner att 8000 är lite väl mycket för att köra via svensk AD.. Eller? Vad hade ni gjort?

Vad menar du? Det är ju exakt samma vara för 8000kr mer.
Visst är det så, (får vi förutsätta) tänkte nog mer på efter följande relation med säljare, service, fler affärer etc. En sådan relation kan bli värd mer. Sedan. Om vi vill ha något kvar i Sverige behöver vi support Svenska säljare, även om den dealen borde vara ömsesidig.

Har lite tillbehör som enbart legat i sina lådor i ganska lång tid, de kan säkert göra någon annan glad och ska åka ut på Köp&Sälj i stället för att samla damm.
Känner dock att jag inte har koll på prisläget, hilfe... :)

Vad är ett rimligt för en oanvänd Rolexplånbok? Såg det här på Ebay: http://www.ebay.com/itm/ROLEX-Leath...585?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2a3b5011b1 Känns orimligt med utgångspriset (en såldes dock för 250 GBP).

IMG_2323.JPG

IMG_2324.JPG

Sedan, Patek Philippe-nyckelring. Vad säger ni?

IMG_2325.JPG

Tack på förhand!

Jagar IWC Mark XVI på länk, 31-36 på chrono24.
Är det rimligt?

Priset på dessa har stigit senaste åren. Jag skulle vilja säga att 26-28 är ett ok pris. Vid 30 går min smärtgräns. Var visserligen nästan ett år sedan jag hade bra koll på Mark XVI så du får ta detta med en nypa salt. Dessutom börjar dessa bli sig lite till åren vilket innebär att en eventuell servicekostnad är att ta i beaktning.

Har lite tillbehör som enbart legat i sina lådor i ganska lång tid, de kan säkert göra någon annan glad och ska åka ut på Köp&Sälj i stället för att samla damm.

Vad är ett rimligt för en oanvänd Rolexplånbok? Såg det här på Ebay: http://www.ebay.com/itm/ROLEX-Leath...585?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2a3b5011b1 Känns orimligt med utgångspriset (en såldes dock för 250 GBP).

IMG_2323.JPG

IMG_2324.JPG

IMG_2325.JPG

Tack på förhand!

I mina ögon är 2k för plånboken rimligt sett till priset på andra liknande.

Nyckelringen är säkerligen värd 600 eftersom en nyckelring från Rolex ligger på det.
Men det har tidigare sålts en för 500 på forumet:
Lönen har anlänt Rolex,Patek Phillipe & Sjöö Sandström

Priset på dessa har stigit senaste åren. Jag skulle vilja säga att 26-28 är ett ok pris. Vid 30 går min smärtgräns. Var visserligen nästan ett år sedan jag hade bra koll på Mark XVI så du får ta detta med en nypa salt. Dessutom börjar dessa bli sig lite till åren vilket innebär att en eventuell servicekostnad är att ta i beaktning.
Tack för input! Bra tanke med servicen.
Har du koll på om och isf hur man kan fixa länk separat och vad den isf kostar?

IMG_2323.JPG

IMG_2324.JPG

IMG_2325.JPG

Tack på förhand!
Jag sålde ju nyligen en Rolexplånbok på auktion. Kolla vad den gick för så får du ett riktvärde.

Tack för input! Bra tanke med servicen.
Har du koll på om och isf hur man kan fixa länk separat och vad den isf kostar?

Vet inte hur du fixar en tyvärr.. Att skaffa en länk separat kommer för det första antagligen vara svårt, och för det andra kommer det kosta skjortan. Är nog bäst att köpa en komplett direkt. Dessutom får klockan olika beteckningar i certet om den såldes med länk eller läder från AD. Blir väl IW3255-01 för läder och IW3255-04 för länk eller nått. Men det kanske inte är en dealbreaker.

Får du tag i en fin på läder till bra pris kan det kanske vara värt att jaga efter en länk ett tag. Men det kostar säkerligen norr om 5kkr för enbart länk.

Håll även koll via watchrecon och inte bara c24, då den här modellen kommer upp på olika internationella forum titt som tätt =)

Tillbaka
Topp