• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vet inte hur du fixar en tyvärr.. Att skaffa en länk separat kommer för det första antagligen vara svårt, och för det andra kommer det kosta skjortan. Är nog bäst att köpa en komplett direkt. Dessutom får klockan olika beteckningar i certet om den såldes med länk eller läder från AD. Blir väl IW3255-01 för läder och IW3255-04 för länk eller nått. Men det kanske inte är en dealbreaker.

Får du tag i en fin på läder till bra pris kan det kanske vara värt att jaga efter en länk ett tag. Men det kostar säkerligen norr om 5kkr för enbart länk.

Håll även koll via watchrecon och inte bara c24, då den här modellen kommer upp på olika internationella forum titt som tätt =)
Tack igen!

Bevakningar har jag sedan ett par veckor tillbaka. :)

Tack för input! Bra tanke med servicen.
Har du koll på om och isf hur man kan fixa länk separat och vad den isf kostar?

Spännande, du får höra av dig om du vill ha ett par extra ögon att syna framtida objekt. Sen finns ju även allas vår IWC Mark XVI-guru laketwig.

Guru och guru, men lite koll har jag väl. Helt klart har dom stigit i pris under det sista året. Betalade 4k för service utan polering för min hos Krons för ca två år sedan, så det är väl bra att minst räkna in i priset. Problemet är länken, dels att det inte dyker upp så många ex med länk (mest i USA), dels att den är svindyr att köpa till. Har tidigare kostat 13k, men en kollega hittade en IWC-flygarkronograf på läder till bra pris och kollade nyligen upp vad en länk skulle kosta. 18k!!! Nu har i och för sig länken blivit bättre med microjustering typ glidelock, men i alla fall ... :banghead:

Mitt råd är att sitta lugn i båten tills rätt ex dyker upp på länk för max 30k om den är fin. Och nej, min är inte till salu ... ;)

IWC M 2015-04-19 (på arm).jpg

Har inte så bra koll på Bremont och en kompis undrar vad han kan lägga ut sin U-2/SS för, vad tycker ni?

"Nyinköpt 2013 i Bremont butiken i Mayfair, London. Nypris 50 000sek.
Knappt använd och i nyskick.
Kommer med original svart läderarmband(oanvänt) samt svart NATO band (oanvänt) Dessutom ett extra original Bremont brunt läderarmband (sitter på nu).
Alla dokument, certifikat, armbandsverktyg och fodral och box kommer med"

image1.JPG
image3.JPG
image5.JPG
image6.JPG

Har inte så bra koll på Bremont och en kompis undrar vad han kan lägga ut sin U-2/SS för, vad tycker ni?

Kommer med original svart läderarmband(oanvänt) samt svart NATO band (oanvänt) Dessutom ett extra original Bremont brunt läderarmband (sitter på nu).

image1.JPG
image3.JPG
image5.JPG
image6.JPG

Vet inte om det hjälper men de brukar väl ligga mellan typ 18k och typ 23k på tz-uk när de dyker upp där.

image1.JPG
image3.JPG
image5.JPG
image6.JPG

Ser inte ut som en klockan för 50.000 kr tycker jag..

image1.JPG
image3.JPG
image5.JPG
image6.JPG
De är svårsålda rackare de där och värdetappet brukar vara rätt stort tyvärr. Hade rekommenderat att han sålde den på TZUK om han eller någon han känner har möjlighet till det (det krävs ju mpnga poster och långt medlemsskap). Där är de mer lättsålda och pundet är dyrt nu. Här på KS blir den nog svårsåld.

De är svårsålda rackare de där och värdetappet brukar vara rätt stort tyvärr. Hade rekommenderat att han sålde den på TZUK om han eller någon han känner har möjlighet till det (det krävs ju mpnga poster och långt medlemsskap). Där är de mer lättsålda och pundet är dyrt nu. Här på KS blir den nog svårsåld.

bara att höra av sig om han vill sälja på TZ-UK, det går att lösa

Vad är rimligt för en Omega Seamaster PO 2209.50 (gamla med cal. 2500, orange vridning, 42 mm, med länk)? Klockan i fråga är i väldigt bra skick, fullset och säljs med två års garanti.

Omega speedmaster 1957 50th anniversary ( den i trälådan med verktyg, böcker o annat) på säljlistan. Har gått över mer och mer på Rolex. Är sjukt sugen på en blå DSSD och funderar på att sälja speedmastern. I usa ligger de ofta runt 9-10 kUSD (typ 75 tkr). Tycker det är lite omständigt att sälja via chrono24 och på kaplans blir det många procent. Vad är ett rimligt säljpris här i sverige tror ni?

Länk till omega
http://www.omegawatches.com/collect...tch/anniversary-limited-series/31133425001001
Och fratello
http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-omega-speedmaster-1957-50th-anniversary-2007/

Omega speedmaster 1957 50th anniversary ( den i trälådan med verktyg, böcker o annat) på säljlistan. Har gått över mer och mer på Rolex. Är sjukt sugen på en blå DSSD och funderar på att sälja speedmastern. I usa ligger de ofta runt 9-10 kUSD (typ 75 tkr). Tycker det är lite omständigt att sälja via chrono24 och på kaplans blir det många procent. Vad är ett rimligt säljpris här i sverige tror ni?

Länk till omega
http://www.omegawatches.com/collect...tch/anniversary-limited-series/31133425001001
Och fratello
http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-omega-speedmaster-1957-50th-anniversary-2007/

Hej! Kände inte till att det var sådan premium på dessa Limited Edition modeller. Ligger dom verkligen så högt över den vanliga modellen?

Hej! Kände inte till att det var sådan premium på dessa Limited Edition modeller. Ligger dom verkligen så högt över den vanliga modellen?
Jo visserligen är ju omega lite fast i limited träsket men de här var rätt populära och framförallt dyra redan från början. Man kan ju alltid fundera på hur limiterat 1557 exemplar är men det är inte jättemånga i kockvärlden. I usa är det hög efterfrågan på allt med NASA och Apollo.

Jo visserligen är ju omega lite fast i limited träsket men de här var rätt populära och framförallt dyra redan från början. Man kan ju alltid fundera på hur limiterat 1557 exemplar är men det är inte jättemånga i kockvärlden. I usa är det hög efterfrågan på allt med NASA och Apollo.

Finns ju en hel del olika limited speedys. Bla har ju time to watch ute en annan 50th anni bla bla för 35 tk.https://klocksnack.se/threads/2014-omega-speedmaster-pro-50th-anniversary-ltd-ed.36337/
Din är lite kul med boxen o så....men att den ska gå för de pengarna du hänvisa till tror jag blir svårt. Kommer ju dessutom ännu fler limited speddys snart....Omega vattnar ur detta duktigt

Så tolkar inte jag det..."funderar på att sälja läser jag" :)
TS: Hjälp oss!
Japp, avser priset på speedyn, DSSD blue är glödhet ute i världen o jag är köpsugen. Men eftersom jag precis köpt en GMT och en sub kan det vara läge att göra plats i klockoteket. Så är någon sugen på en fin speedy så säg till. Säljer hellre lite billigare i sverige F2F än krånglar med att skicka paket till långtbortistan. Frågan är hur mycket billigare, någonstans så har ju "krånglet" ett pris. Så min fråga är hur mycket "sverigerabatt" som är rimlig.

Japp, avser priset på speedyn, DSSD blue är glödhet ute i världen o jag är köpsugen. Men eftersom jag precis köpt en GMT och en sub kan det vara läge att göra plats i klockoteket. Så är någon sugen på en fin speedy så säg till. Säljer hellre lite billigare i sverige F2F än krånglar med att skicka paket till långtbortistan. Frågan är hur mycket billigare, någonstans så har ju "krånglet" ett pris. Så min fråga är hur mycket "sverigerabatt" som är rimlig.
På chrono24 hittar jag 3 st i europa om man bara söker på ref nr 311.33.42.50.01.001. Söker man på "namnet" får man fler. Priset på de 3 ligger runt € 8k vilket är ca 75 tkr. Vad tror ni om ett sverigepris på 65tkr? Är det ens någon marknad här eller bättre att gå på chrono24 direkt?

På chrono24 hittar jag 3 st i europa om man bara söker på ref nr 311.33.42.50.01.001. Söker man på "namnet" får man fler. Priset på de 3 ligger runt € 8k vilket är ca 75 tkr. Vad tror ni om ett sverigepris på 65tkr? Är det ens någon marknad här eller bättre att gå på chrono24 direkt?
Det är nog bäst att gå internationellt om du ska ha chans att nå dessa nivåer. Kolla på någon Omegaforumsida om det är realistiskt att nå dessa nivåer. Finns ju många som lägger ut ett högt pris på Chrono24 och Ebay och sedan hoppas på bud i närheten.

Har en Glycine Airman 2000 som inte får så mycket handledstid. Känner inte till insidan men den verkar prestera som den ska och utsidan ser väldigt bra ut. Däremot är kan vridringen juckas en millimeter på i vissa lägen. Har även cert och väldigt deprimerad box. Så då funderar jag att antingen lämna in för ett trycktest och fix av vridningen eller sälja som den är. Vad tror ni jag kan begära för klockan? Bör jag få detta fixat som jag nämnde tidigare och vad kan det i så fall kosta?

Skick som på bilden (kanske inte bästa bilden för att visa skicket men den enda som fanns lättillgänglig)
PAaUnGF.jpg

Tillbaka
Topp