• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej,
En Seamaster Professional 300m Automatic, 42mm från 2013 i gott skick men en väldigt liten repa på incerten?
http://www.tradera.com/item/341996/232944720/omega-seamaster-2013
Vågar du köpa en Omega på tradera från en person med enbart ett omdöme? Det hade jag aldri gjort. Ska du buda, så glöm inte bildgoogla på bilderna först så de inte är stulna och dra någon fråga till säljaren. Be om en bild på klockan med en specifik tid inställd eller dylikt.

Hej,
En Seamaster Professional 300m Automatic, 42mm från 2013 i gott skick men en väldigt liten repa på incerten?
http://www.tradera.com/item/341996/232944720/omega-seamaster-2013
image.jpg

Tack! Jag ska fundera en gång extra. Den som nu har lagt högsta budet har tydligen backat så jag får den för 12600 om ingen annan bjuder. Dock är det som du säger kanske inte så klokt trots allt... :(
Äh men skärp dig. Han kanske har någon polare som budar upp den för att sedan backa, alternativt så kanske han säljer den två gånger samtidigt. Du är galen om du köper en omega av någon med så få och dessutom ett negativt omdöme.

Du har inget skyddsnät om du köper ett traderaobkekt vid sidan av tradera.

Verkar dock som att han kan ta det på faktura, då har han tid att undersöka klockan.
Fast jag håller med om att säljaren verkar skum.

Tjena!

Är riktigt sugen men stort beslut med tanke på att det fortfarande handlar om ganska mycket pengar. Jag äger ingen riktig klocka ännu så sökt mig hit för lite råd från vad jag antar är en väldigt kunnig men partisk grupp människor :p

// Gustav

Senast ändrad:
Tjena!

Om man får 20% på en ny DJ II från AD bör man slå till då? Är riktigt sugen men stort beslut med tanke på att det fortfarande handlar om ganska mycket pengar. Jag äger ingen riktig klocka ännu så sökt mig hit för lite råd från vad jag antar är en väldigt kunnig men partisk grupp människor :p

// Gustav

20% låter väldigt bra, men det beror ju på vad de listar den för :)

Haha! Givetvis ;) Jag har utgått från Nymans när jag kikat så ska kolla med han jag känner så att det inte är någon större skillnad. Lite nördig i mitt övervägande så gillar att söka info.

Det är ett lite större köp, klart att du ska läsa på innan du slår till :)
Men 20% på Nymans listpris låter faktiskt väldigt bra, om du vill köpa den i en fysisk butik.
Jämför även lite med Chrono24.

Haha! Givetvis ;) Jag har utgått från Nymans när jag kikat så ska kolla med han jag känner så att det inte är någon större skillnad. Lite nördig i mitt övervägande så gillar att söka info.
Listpriserna på Rolex är samma hos alla Svenska AD. 20% är inte fy skam även om jag inte kan påstå att modellen faller mig i smaken.

Listpriserna på Rolex är samma hos alla Svenska AD. 20% är inte fy skam även om jag inte kan påstå att modellen faller mig i smaken.

Ja modellmässigt är det en djungel som blir djupare ju mer man kollar. Plus att när man rådfrågar folk har ju många olika smaker också. Behöver ta några dagar och fundera. Har haft ögonen på en Speedmaster alt GMT 2. Vilken anser ni man får mest klocka för pengarna?

Ja modellmässigt är det en djungel som blir djupare ju mer man kollar. Plus att när man rådfrågar folk har ju många olika smaker också. Behöver ta några dagar och fundera. Har haft ögonen på en Speedmaster alt GMT 2. Vilken anser ni man får mest klocka för pengarna?
Starta en separat tråd om det så får du bättre svar och denna tråd slipper bli rörig.

Någon som kan ge en prisindikation på en sån här, är inte hemma på varken Tissot eller guld. Förmodar att andrahandsvärdet inte är det bästa och att det finns en och annan sån här ute i stugorna, skulle 3000:- vara rimligt?

BJ5DkJn.jpg

klkGwPS.jpg

/Andy7750

Vad är en Rolex DJ med ref 16014 värd
Klockan ska vara från 1986, 100m wr och servad för ett år sedan (köptes från urmakare då).
Den ska gå väldigt fint
Har endast den här bilden

3b2EUSs.jpg

Vad kan man tänka sej att få för en Rolex Gmt 16700 från 1989? Nyare jubileelänk sitter på och förutom ett blekt pepsi insert finns även ett coke samt ett helsvart.

Rolex 16570 POLAR VIT, ask, manual (italiensk tror jag), ifyllt garantikort, nära nyskick, men använd, bara några få mindre repor.
V-serien med graverad rehaut.
3186 urverket (vet du inte vad det är så slösa inte din och min tid med att svara på frågan)
3186 verifieras t.ex. genom minimalt darr på 24-h visaren vid tim-hopp (eller?)

Billigast på chrono24
42300 kr (svart som man gör om till vit för 3000)
44429 kr vit
http://www.chrono24.se/search/index.htm?dosearch=true&query=16570+3186&searchexplain=1&sortorder=1

Vad är rimligt försäljningspris mellan privatpersoner?

Rolex 16570 POLAR VIT, ask, manual (italiensk tror jag), ifyllt garantikort, nära nyskick, men använd, bara några få mindre repor.
V-serien med graverad rehaut.
3186 urverket (vet du inte vad det är så slösa inte din och min tid med att svara på frågan)
3186 verifieras t.ex. genom minimalt darr på 24-h visaren vid tim-hopp (eller?)

Billigast på chrono24
42300 kr (svart som man gör om till vit för 3000)
44429 kr vit
http://www.chrono24.se/search/index.htm?dosearch=true&query=16570+3186&searchexplain=1&sortorder=1

Vad är rimligt försäljningspris mellan privatpersoner?
40kkr? Kanske lite mindre? De äldre med non-SEL kan ju fås för 30kkr.

Visst, men nu snackar vi 3186 ... "en framtida samlarraritet" :)
7 av de 483 st Rolex 16570 på Chrono24 är (nämnda såsom) 3186.

Men runt 40 000 kr kanske är rimligt om man säljer till en vän och det går smidigt.
Tror inte kalibern har någon större inverkan på priset. Däremot skicket på urverket och att det är full-set.
Strax söder om eller runt 40 känns rimligt förutsatt att den är i riktigt riktigt bra skick.

Tror inte kalibern har någon större inverkan på priset. Däremot skicket på urverket och att det är full-set.
Strax söder om eller runt 40 känns rimligt förutsatt att den är i riktigt riktigt bra skick.
Referensen tillverkades väl bara under en kortare period med 3186 verket (vet att 16710 gjorde det iaf) vilket påverkar priset i allra högsta grad :)

Edit: men hur mycket törs jag inte uttala mig om ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp