• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Isac85

Cartier
Tjena

Vad bör man betala för en 14060, normalt slitage "går bra, men okänd servicehistorik" som många skriver samt utan box och papper. Vad blir det om förutsättningarna är samma fast gällande en 16610?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tjena

Vad bör man betala för en 14060, normalt slitage "går bra, men okänd servicehistorik" som många skriver samt utan box och papper. Vad blir det om förutsättningarna är samma fast gällande en 16610?
Som KenKun skriver för 14060 och ett påslag på ca 2-3000 kr för 16610. Nu talar vi om det lägre prisspannet. Modellen gjordes från ca 1990 - 2007 så den kan ju kosta ca 43000 kr om det är en senare modell med box och annat.
 
Är eventuellt lite inne på att kränga min 16610 från 1995.

Hämtade ut den idag från service på ROB.E och klockan polerades inte vid service. Servicen kostade 5500:-

Har egentligen inga tillbehör till den. En Rolexbox, men är osäker på om den är till rätt modell. En flång ny extra länkbit har jag iaf. :)

Boetten har en liten ding på vänstra bandhornet nedtill. Men annars i mycket fint skick i mina ögon.

Vad kan man lägga ut den för tycker panelen?

Lite bilder också!



image.jpg



image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Alla bilderna togs idag!
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Är eventuellt lite inne på att kränga min 16610 från 1995.

Hämtade ut den idag från service på ROB.E och klockan polerades inte vid service. Servicen kostade 5500:-

Har egentligen inga tillbehör till den. En Rolexbox, men är osäker på om den är till rätt modell. En flång ny extra länkbit har jag iaf. :)

Boetten har en liten ding på vänstra bandhornet nedtill. Men annars i mycket fint skick i mina ögon.

Vad kan man lägga ut den för tycker panelen?

Lite bilder också!



image.jpg



image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Alla bilderna togs idag!
42000kr kanske?
 

16610

Patek
2-Faktor
Är eventuellt lite inne på att kränga min 16610 från 1995.

Hämtade ut den idag från service på ROB.E och klockan polerades inte vid service. Servicen kostade 5500:-

Har egentligen inga tillbehör till den. En Rolexbox, men är osäker på om den är till rätt modell. En flång ny extra länkbit har jag iaf. :)

Boetten har en liten ding på vänstra bandhornet nedtill. Men annars i mycket fint skick i mina ögon.

Vad kan man lägga ut den för tycker panelen?

Lite bilder också!



image.jpg



image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Alla bilderna togs idag!

42-46K kanske? Den är trots allt helt ny servad..

http://www.chrono24.se/search/index...watchTypes=U&yearBoughtmore=1&yearBought=1995
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad är ett ungefärligt värde på en gammal Oysterlänk, 7836 med endlinks passande Datejust? Ganska stretchad men annars är länkbitarna fina tycker jag. 12 länkbitar. Är 4500-5000 kr rimligt med endlinks?

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Är eventuellt lite inne på att kränga min 16610 från 1995.

Hämtade ut den idag från service på ROB.E och klockan polerades inte vid service. Servicen kostade 5500:-

Har egentligen inga tillbehör till den. En Rolexbox, men är osäker på om den är till rätt modell. En flång ny extra länkbit har jag iaf. :)

Boetten har en liten ding på vänstra bandhornet nedtill. Men annars i mycket fint skick i mina ögon.

Vad kan man lägga ut den för tycker panelen?

Lite bilder också!



image.jpg



image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Alla bilderna togs idag!
Slaget på hornet drar tyvärr ner priset, då det är svårt att åtgärda men du borde få 44-45 skulle jag tro
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Känns som ett helt ok pris för en 2001a, men med den tavlan känns det som en tjejklocka :rolleyes:
Haha...ja risken att man tröttnar rätt fort är väl annars stor även om man kan klä i färgen. Det är helt hopplöst för mig att titta på begagnade Rolex, tusen modeller och jag har ingen aning om vad jag ska titta på/efter och hur jag ska bedöma prisvärdheten.
 

J.Hall

Omega
Hej!
Efter en del sökande hittade äntligen denna tråden! :)

Jag skulle vilja ha lite hjälp med vad prisbilden ligger på: "Rolex Submariner 16800 - 1985 års modell" Jag är i valet och kvalet på att köpa en vintage submariner eller en nyare variant. Om jag nu ska köpa en nyare begagnad. Hur ser prisbilden ut där? När börjar dem gå ner rejält i pris? Jag förstår ju att en ny utplockad sub bara är några tusenlappar billigare än en sprillans ny men när börjar det göra rejäl skillnad?

Finns det kanske någon anledning att inte välja en submariner som är äldre än ett visst årtal för att det kom en ny funktion/design på klockan som gör den lite roligare?

Hjälp mig gärna då jag inte är speciellt påläst utan bara varit min omega speedmaster trogen! :)

Med vänlig hälsning

Jonas
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Hej!
Efter en del sökande hittade äntligen denna tråden! :)

Jag skulle vilja ha lite hjälp med vad prisbilden ligger på: "Rolex Submariner 16800 - 1985 års modell" Jag är i valet och kvalet på att köpa en vintage submariner eller en nyare variant. Om jag nu ska köpa en nyare begagnad. Hur ser prisbilden ut där? När börjar dem gå ner rejält i pris? Jag förstår ju att en ny utplockad sub bara är några tusenlappar billigare än en sprillans ny men när börjar det göra rejäl skillnad?

Finns det kanske någon anledning att inte välja en submariner som är äldre än ett visst årtal för att det kom en ny funktion/design på klockan som gör den lite roligare?

Hjälp mig gärna då jag inte är speciellt påläst utan bara varit min omega speedmaster trogen! :)

Med vänlig hälsning

Jonas

Just nu ligger väl 16610 någorlunda i pris bland date subbarna, men även den klättrar norrut i pris. Prisbilden ligger väl från 38 och uppåt, beroende på skick och tillbehör. Nyare och äldre modeller ligger högre i pris. Ska du köpa en äldre modell är det målade index och plexi som gäller i min bok. dvs 1680 eller en tidig 16800 (ej plexi), men då kostar det mer.

En 16800 från 85 bör ha vitguldsindex och om inte året i sig är betydelsefullt skulle jag i så fall köpt en 16610 i stället. De båda lligger ungefär i samma prisspann.
 

kruka

Omega
2-Faktor
Full fart här. Hoppas jag också kan få några expertutlåtanden.

Tittat på en Rolex Datejust -05 ref 16200. Full set. Polerad, men bra gjort. Ny servad i år, inte hos AD. Oysterlänk, inget stretch. Säljes av en handlare. Inga skador. Vad är rimligt att betala?

Tack på förhand!
 
Senast ändrad:
Topp