• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Galaxy

Rolex
Funderar på att sälja min Certina DS-1 till förmån för nyköp. Köpt i januari i Spanien, fullset och nyservad på garantin i juli. Gott skick men lite spår av användning, vad kan vara ett rimligt pris?

20140725_174558.jpg
 

CLT

Rolex
Vad är ett rimligt pris för en 1675 som ser ut att vara i kanon skick? Ingen Box eller några papper.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en 1675 som ser ut att vara i kanon skick? Ingen Box eller några papper.

Som krämbulle säger så är det omöjligt att svara på.

Om du inte har koll på prisbilden, så är risken stor att du inte har koll på vad som är "kanonskick" heller.

Bilder behövs för att avgöra. Men om den är i kanonskick, dvs perfekt tavla och tjock boett, så är den säkert värd över 50k. Antar dock att du menar att den inte har några repor och märken, när du skriver kanonskick. Och det spelar ingen roll när man tittar på vintage rolex.
 

Joseph

Cartier
Hublot Big Bang Evolution Stål/keramik med box men utan cert ( dock äkthetsintyg från urmakare). Billigaste på Chrono är 67k, så 46k borde vara ett kap?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/seiko-sbdc001.27907/
Är det rimligt med 1000 kr över nypris? isåfall, varför?
_uragenten_

Skulle väl vara att man får den några dagar snabbare, om man nu ens får den. Men generellt så är det en helt skev prisbild då de privat säljs för kanske 3,5k i nyskick här i Sverige. Men visst kan man försöka..

Går för övrigt att få för under 4k på Tradera av Titanesque och då betalar de (eventuell?) moms och skickar med DHL=snabb frakt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor

mouqvist

Rolex
Såldes för dryga 6500:- från Urtid
Jag tvingar ingen att köpa och kommer att sänka priset sakta men säkert om jag inte får den såld, so simple as that. Dessutom räknar jag med att 95% prutar på priset enligt min erfarenhet.
Sen undrar jag varför en discontinued klocka inte kan vara värd mer än när den såldes för några år sedan, har det inte hänt tidigare?
Ska bara tillägga att den skulle redan vara såld för det priset av US köpare om inte jag vägrade använda Paypal

Priset kvarstår oavsett vad vissa tycker!
 
Topp