• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Låter nog som ett bra spann du fångar där yonsson men verkar ju lite svårt att få tag på just nu!
Tillgång och efterfrågan, som sagt. :) Det är många gmail Seikos som stuckit duktigt i pris de senaste åren. 6309/6105/Pogue/7a28/7a38. Det enda som inte rusat ännu är väl vissa automatiska kronografer.

Tillgång och efterfrågan, som sagt. :) Det är många gmail Seikos som stuckit duktigt i pris de senaste åren. 6309/6105/Pogue/7a28/7a38. Det enda som inte rusat ännu är väl vissa automatiska kronografer.

Helt klart, kändes som att det för inte allt för länge sedan gick att hitta de flesta modeller till bra priser. Vem buffrar alla?

Vad är ett rimligt pris för en japansk speedmaster date köpt från ebay av 1993 års modell med okänd servicehistorik? Kommer man över 10k?

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Med risk för att avbryta en pågående diskussion, men vad behöver man ge för en Rolex 5512 i OK skick? Servicetavla ok och eventuellt bytta visare ifall de matchar tavlan.

Dessa ref. är som guds egen lilla tombola beroende på år, tavelkonfiguration, skick och box/papper.

Lite olika exempel för att illustrera...

http://www.hqmilton.com/watches/1963-rolex-submariner-5512-gilt-underline-dial

http://www.hqmilton.com/watches/1962-rolex-submariner-5512-pcg-with-gilt-4-line-chapter-ring-dial

http://www.hqmilton.com/watches/rolex_submariner_5512_pcg_with_beautiful_silver_4_line_dial

Stämmer säkert,har ingen direkt koll på dagspriset. Sålde min för 14k komplett med länk och gummi. Visserligen en 2007 tror jag och detta var två år sedan.
/j
image.jpg

Jag tycker att priserna i europa verkar ha gått upp lite om man kikar runt. Du sålde den till ett mycket attraktivt pris enligt mig. :)

Billigaste på C24 med länk, som jag hittar ligger på 17. Det framgår dock inte årsmodell.

Såldes för dryga 6500:- från Urtid
Jag tvingar ingen att köpa och kommer att sänka priset sakta men säkert om jag inte får den såld, so simple as that. Dessutom räknar jag med att 95% prutar på priset enligt min erfarenhet.
Sen undrar jag varför en discontinued klocka inte kan vara värd mer än när den såldes för några år sedan, har det inte hänt tidigare?
Ska bara tillägga att den skulle redan vara såld för det priset av US köpare om inte jag vägrade använda Paypal

Priset kvarstår oavsett vad vissa tycker!

Det var allt en rejäl prisbump ner till 179kr... xD :greedy:

Min högst personliga åsikt, den som äger klockan bestämmer priset. Att den inte blir såld är en annan femma. Skambud/prut i pm är alltid välkomna (för egen del, tar inte illa upp) men med chans de nekas.

Som köpare är det surt betala för mkt, men gör man lite research eller i vissa fall gärna vill ha klockan, då kanske man får chansa lite/betala mer.

Det var allt en rejäl prisbump ner till 179kr... xD :greedy:

Äsch, ville bara kolla om en sådan vidrig kopia kunde överhuvudtaget säljas, svaret är Oh ja! Jag har bombarderats av meddelanden, vilket bevisar att marknaden finns. Det är alltså fråga om att hitta rätt pris (från köpares- och säljarens sida)
Se mer detta som en PR-kupp, oavsett åsikter så pratas det om min Vantage mer än någonsin just nu, och all reklam är ju bra reklam!

Äsch, ville bara kolla om en sådan vidrig kopia kunde överhuvudtaget säljas, svaret är Oh ja! Jag har bombarderats av meddelanden, vilket bevisar att marknaden finns. Det är alltså fråga om att hitta rätt pris (från köpares- och säljarens sida)
Se mer detta som en PR-kupp, oavsett åsikter så pratas det om min Vantage mer än någonsin just nu, och all reklam är ju bra reklam!

Följdaktligen så får du nu sälja klockan till det pris du satte ut om du fått accept på priset. Vårt regelverk tillåter inte auktionsförfarande så du kan inte höja priset.

PR-kupp hmmm. jag blev lurad! är inte så klock kunnig, tyckte bara att klockan såg bra ut för det priset. Så jag är väll en av dom som skicka ett pm till dig.

CROE, kan inte du lägga upp dina kläder på Tradera istället för att bumpa din annons på ett klockforum flera gånger per dag?
https://klocksnack.se/threads/eton-skjortor-och-tiger-chinos-sänkt-pris.27470/
Då får vi också reda på vad som egentligen var ett rimligt pris på dina skjortor och byxor :)

Skrivet i all välmening.

Har ärlig talat inte orkat, lättare med en bump.

Fick sålt mina skjortor på min förra annons för 300 kr styck, går lite trögare denna gång dock. :)

Så länge det inte är emot reglerna ser jag inget problem med saken.

Jag tycker det är ruttet att lura folk på detta vis... skärpning :/ har någon pmat dig och säger att dom tar den för utsatt pris så får du nu fan se till att hålla ditt ord

Du, nej! Men vi andra, som primärt hänger här för klockornas skull, kanske ser ett problem...

CROE, kan inte du lägga upp dina kläder på Tradera istället för att bumpa din annons på ett klockforum flera gånger per dag?
https://klocksnack.se/threads/eton-skjortor-och-tiger-chinos-sänkt-pris.27470/
Då får vi också reda på vad som egentligen var ett rimligt pris på dina skjortor och byxor :)
Skrivet i all välmening.

Väldigt konstig men det är över 1600 visningar på ostrukna skjortor och byxor på ett klockforum! För att hålla mig till tråden så verkar priserna inte rimliga.

Tycker dessutom att denna tråd är riktigt bra! Att belysa priser och skick på sakerna som ligger ute är inte fel och dessutom kul att läsa.

En 16014 i bra skick med en bra (icke-stretchad) länk? Har inget specifikt exempel, utan tänker generellt.

Tycker dessutom att denna tråd är riktigt bra! Att belysa priser och skick på sakerna som ligger ute är inte fel och dessutom kul att läsa.

Grymt bra tråd! Satt här och kikade samtidigt som herr Jaganata sade din åsikt om min säljtråd. :)

Etonskjortor är högvilt på Tradera så försök där istället. Tror du får 300 kr + där.

Sänker priserna en sista gång istället, orkar inte med Tradera faktiskt. Men tack för tipset!

OnT:

En Rolex Explorer 14270 som har papper på äkthet och värdering, samt trycktest och service från det senaste året?

:)

Lova att inte sälja den för 80 då den är värd betydligt mer. Låt den också slippa jubilee-bandet. Det är lite av en hädelse på en så fin sub.

80k är nog rimligt (har i alla fall fått bud däromkring) då den har några släpringar efter timmvisaren, syns knappt när den är monterad men när plexit är borta syns det direkt

jubilen satt på när jag köpte den men nu är det en rivet oyster på

cheers
christian

Jag tycker det är ruttet att lura folk på detta vis... skärpning :/ har någon pmat dig och säger att dom tar den för utsatt pris så får du nu fan se till att hålla ditt ord

Vet du vad som är jobbigast. Mitt lila lila kunskap om klockor fick sig en riktig smäll. Attan va dålig koll på klockor märken jag har. Blir ett forum rally i kväll för min del, skall läsa på som bara den. Vill ej bli lurad igen.

Kan det skapas en tråd på forumet som informerar att det var ett skämt. Jag har inte fått svar på mitt PM av annonsören att de va ett dåligt skämt. Misstänker att det är många andra som är i samma situation som kanske inte hittat denna tråd.

Är sugen på en 1680 röd, har kommit över en i gott skick. Dock utan box och cert.
Vad anser ni vara ett rimligt pris?
Säljaren har en prisbild dock vill jag gärna höra er åsikt innan jag fattar något beslut.

Är sugen på en 1680 röd, har kommit över en i gott skick. Dock utan box och cert.
Säljaren har en prisbild dock vill jag gärna höra er åsikt innan jag fattar något beslut.
Grattis att du hittat en 1680! Om du vill veta vad den kan vara värd får du nog posta lite bilder tror jag bestämt.

Utan bilder är de nog omöjligt att bedöma vad gott skick innebär på en röding, priserna spretar enormt

Tillbaka
Topp