• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex sub 116613LB (-12) alt. Daytona 116520 (-12) i mycket fint skick.
Utgår från mint skick samt komplett med cert. box etc.
Kan inte släppa tanken på 116613:n och "Stomalogen`s" bilder gjorde det inte lättare....
MvH
Peter

Min älskade bättre hälft stod och tittade på en begagnad Rolex Explorer 1 idag. Ser en möjlig "delad vårdnad".. Men vad är "ett rimligt pris för..?" en sådan?

Halloj! Vad kan man få en speedy 3570.5000 fullset i hyffsat skick för?

Ifall man ska köpa begagnat, ska man då försöka köpa en nyservad speedy för ett högre pris eller en med "okänd servicehistorik" för ett lägre?
Som jag har förstått det är servicekostnad på en speedy rätt så mastig.

En svart tavla till en 5-siffrig DJ? Har (tror jag) blekts lite, som syns ganska bra på denna bild, men inte lika bra irl.
IMG_7133.jpg

Hej! Funderar på att sälja min Semaster, ref: 25988000. Inköpt 94, senaste service 2013. Certifikat och garanti finns med alla papper men boxen saknas. Vad är ett ungefärligt rimligt pris för den? Tack på förhand och för en mycket bra tråd.

Mvh Oscar
IMG_0048.jpg

Tog 1 dag sen börja man fungera på nästa klocka...
Vad får man ca ge för en head only wg DD
Antar att 4 siffrig är billigare så man kanske kan överleva att snurra som en galning

Hej! Funderar på att sälja min Semaster, ref: 25988000. Inköpt 94, senaste service 2013. Certifikat och garanti finns med alla papper men boxen saknas. Vad är ett ungefärligt rimligt pris för den?

Spontant skulle jag gissa att du får 13'-15' för den så som jag tolkar skicket på bilden. Visarna är, helt naturligt, väldigt solblekta och bezel sliten. Minus för boxen och plus för relativt nygjord service.

Är eventuellt lite inne på att kränga min 16610 från 1995.

Hämtade ut den idag från service på ROB.E och klockan polerades inte vid service. Servicen kostade 5500:-

Har egentligen inga tillbehör till den. En Rolexbox, men är osäker på om den är till rätt modell. En flång ny extra länkbit har jag iaf. :)

Boetten har en liten ding på vänstra bandhornet nedtill. Men annars i mycket fint skick i mina ögon.

Vad kan man lägga ut den för tycker panelen?

Lite bilder också!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Alla bilderna togs idag!

Snabb fråga och kanske en idiotfråga, men..
Jag skrev att klockan var från 1995 när jag lade upp bilderna, men den är från 1993 hittade jag i äkthetsintyget nu. Gör det något på priset panelen tyckte klockan var värd?

Hej! Undrar över rimligt pris för en Rolex Submariner 116610LN?
Rimligt pris ny?
Rimligt pris begagnad i mint condition?

Undrar också om någon av er köpt exempelvis Submariner på uret.se? Är det mer värt att köpa i någon butik eller är det säkert att köpa på nätet?

Vad tror panelen om en 16030 med svart tavla och silver index på en lagom rasslig jubilee 62510 länk och 55 ändbitar, uret servat förra året. Klocka och länk i helt ok bruksskick, inga boxar eller papper. 20'-25' eller är det helt galet?
18082014.jpg

Sen så har jag även en Citizen Aqualand CO22 på en original länk och med original gummi, ej tryck testad av mig och okänd service historia. 1.5kkr eller tror panelen annat om den?
27082014-2.jpg

Vad tror panelen om en 16030 med svart tavla och silver index på en lagom rasslig jubilee 62510 länk och 55 ändbitar, uret servat förra året. Klocka och länk i helt ok bruksskick, inga boxar eller papper. 20'-25' eller är det helt galet?
18082014.jpg

Sen så har jag även en Citizen Aqualand CO22 på en original länk och med original gummi, ej tryck testad av mig och okänd service historia. 1.5kkr eller tror panelen annat om den?
27082014-2.jpg
Ca 22-23 känns absolut rimligt för Djn. Citizen har jag inte koll på men det låter prisvärt.

Tillbaka
Topp