• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Icaras

Rolex
Från 35 och uppåt skulle jag tro...

edit: kanske inte så mycket ändå. Utan tillbehör verkar priset ligga runt 26-27 så kanske strax söder om 35 som fullset? Problemet är väl kanske snarare att fullset inte växer på träd.
Verkar säljas en del från USA på Rolexforums för mellan 32-35k fullset, några hade även kvar klistermärket på boettlocket.

Dessvärre blir det knappt lönt pga moms såvida man inte åker dit och hämtar den (blir iofs fusk med momsen där med...)
 

d@ke

Cartier
Beror också lite på vilken bezel som sitter på. De vanligare navitimer-ringarna brukar få upp priset lite. Visa gärna en bild på den :)
...en sån här är det
WP_20150818_18_48_43_Pro.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
...den är tyvärr inte min, men ägaren verkar vilja sälja. Sedan så är det ju nån sorts schweizisk klocka, och alla vet ju att det är japanska klockor man ska ha :)
Om det inte var ett ironiskt inlägg kan jag glädja dig med att urverket som sitter i klockan är tillverkat av Miyota vilket gör klockan till en halvjapanare. Tror också att det i kombination med att det är kvartsdrivet har hållit ner priserna. Nu har de dock gått upp en del, jag skulle gissa på allt från 4,5 till 8. Gissar också på att priset blir högre om den säljs via ebay på grund av den låga SEK-kursen.

Jag vet att @Mekmek var sugen på en Pluton, men är inte hundra på om han fortfarande är på jakt.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
...en sån här är det
WP_20150818_18_48_43_Pro.jpg
Köp! Den där på ett Nato blir perfa! Några verkar ha bytt till Seikoverk när Miyotan gett upp så du kan kika under locket. Kanske känner du dig hemma :) Låg en för 7 på Blocket länge, länge men vet ej ifall den såldes och för vad... De som ligger som "Buy Now" på eBay är som vanligt riktigt dåliga som referenser vad gäller pris eftersom oftast är önskepriser från säljaren.
 

d@ke

Cartier
Om det inte var ett ironiskt inlägg kan jag glädja dig med att urverket som sitter i klockan är tillverkat av Miyota vilket gör klockan till en halvjapanare. Tror också att det i kombination med att det är kvartsdrivet har hållit ner priserna. Nu har de dock gått upp en del, jag skulle gissa på allt från 4,5 till 8. Gissar också på att priset blir högre om den säljs via ebay på grund av den låga SEK-kursen.
Tackar, visste väl att den här sortens info skulle finnas här på KS. Verkar bli ebay, men alla ni sköna KS-lirare vet hur ni får tag på mig.
 

d@ke

Cartier
Köp! Den där på ett Nato blir perfa! Några verkar ha bytt till Seikoverk när Miyotan gett upp så du kan kika under locket. Kanske känner du dig hemma :) Låg en för 7 på Blocket länge, länge men vet ej ifall den såldes och för vad... De som ligger som "Buy Now" på eBay är som vanligt riktigt dåliga som referenser vad gäller pris eftersom oftast är önskepriser från säljaren.
...och det blir bara bättre och bättre. Tack.
 

card

Panerai
2-Faktor
Jag tror inte man får så mycket för Omega nuförtiden i sånt där utförande... Jag kan köpa den billigt så blir du av med den ;)

Nämen, kan ev vara intresserad beroende på pris och lite mer info om den. Vars ska du lägga ut den?

Eftersökt priset lite, låg en på kaplans i vintras med utrop på 17tkr, såld i butik senare.. Tror det blir att behålla den som det ser ut nu :) Hojtar till annars.

Väg den så kommer du nära sanningen tyvär.

Hehe, runt 50g..
 

Nafta

Breitling
Hej, vad kan man tänkas få för en sådan här? Har ingen aning om vilken tillverkare det är. Bifogar lite bilder på den, det enda jag vet är att den är inköpt någon gång mellan 1880 - 1948. Är lika intresserad av värde som att få reda på vad för märke det är osv.
2015-08-20 19.39.44.jpg
2015-08-20 19.39.35.jpg
2015-08-20 19.41.33.jpg
 
Topp