• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daytona96

Rolex

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ville bara sätta ut den för att se om jag får några intressenter, så att folk vet att den är tillsalu och att den är klar att säljas i november. Det skadar ju inte heller hur?
Klart det inte skadar men varför skulle folk vilja lägga pengar på något som inte är tillgängligt? Fullständigt ologiskt.
 

Daytona96

Rolex
Klart det inte skadar men varför skulle folk vilja lägga pengar på något som inte är tillgängligt? Fullständigt ologiskt.
Eftersom ploprofs är rätt så ovanliga och inte kommer upp till försäljning så ofta samt att forummedlemar vill helst köpa av en annan forummedlem(då man har referenser) så tycker jag att man kan ge en hint att den är tillsalu. Jämför det som att köpa en limiterad klocka som man måste stå i kö för, då måste man ju också vänta.

Plus att klockan betalas så klart när den är klar, men det verkar som att du inte har fattat det.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eftersom ploprofs är rätt så ovanliga och inte kommer upp till försäljning så ofta samt att forummedlemar vill helst köpa av en annan forummedlem(då man har referenser) så tycker jag att man kan ge en hint att den är tillsalu. Jämför det som att köpa en limiterad klocka som man måste stå i kö för, då måste man ju också vänta.

Plus att klockan betalas så klart när den är klar, men det verkar som att du inte har fattat det.
En unik försäljning av en unik klocka. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Eftersom ploprofs är rätt så ovanliga och inte kommer upp till försäljning så ofta samt att forummedlemar vill helst köpa av en annan forummedlem(då man har referenser) så tycker jag att man kan ge en hint att den är tillsalu. Jämför det som att köpa en limiterad klocka som man måste stå i kö för, då måste man ju också vänta.

Plus att klockan betalas så klart när den är klar, men det verkar som att du inte har fattat det.
Behöver du bumpa annonsen då?
 

Daytona96

Rolex
Och en sak till som jag inte har tagit upp är att om jag annonserar redan nu och det finns någon som är sugen på en ploprof, då vet dem att det kommer finnas en till salu i slutet av året, vilket bidrar till att dem inte kommer att köpa av någon annan.
 

Frourez

Omega
Förstår poängen men frågan är ifall inte de som är intresserade av just den modellen tar och hittar den modellen innan nov? Visst din klocka kanske är i superskick efter service men det kan ju finnas andra bra exemplar utanför KS också.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och en sak till som jag inte har tagit upp är att om jag annonserar redan nu och det finns någon som är sugen på en ploprof, då vet dem att det kommer finnas en till salu i slutet av året, vilket bidrar till att dem inte kommer att köpa av någon annan.
Visste inte att de var så sjukt ovanliga. Det ligger för övrigt en nyservad på WUS för 45 utan tre-fyra månaders väntetid. Det ligger även minst två andra där. Önskar dig lycka till men tycker fortfarande att hela grejen är märklig.
 

Daytona96

Rolex
Visste inte att de var så sjukt ovanliga. Det ligger för övrigt en nyservad på WUS för 45 utan tre-fyra månaders väntetid. Det ligger även minst två andra där. Önskar dig lycka till men tycker fortfarande att hela grejen är märklig.
Ja men min är väldigt komplett, med original manual, servicekvitto, original länk samt ett extra omega isofrane armband, kvitto på köp från förra ägaren och dokumentation om modellen!
Det är inte många som är så kompletta!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Ja men min är väldigt komplett, med original manual, servicekvitto, original länk samt ett extra omega isofrane armband, kvitto på köp från förra ägaren och dokumentation om modellen!
Det är inte många som är så kompletta!
Väldigt komplett? Det enda som finns är ju en manual som du inte vet om den kom med klockan vid köp eller om den är anskaffad senare... Det övriga är ju lulllull som förvisso är trevligt at få med vid köp, men ingen som gör klockan komplett. Åtminstone inte om vi talar om ordet komplett som i betydelsen vad som ingick vid originalköpet.
 

Daytona96

Rolex
image.jpg

Där har du en hel del tillbehör!

Jag börjar bli trött på era jävla argument!
Sköt ert så sköter jag mitt.:mad:
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker att det är jävligt dålig stil av dig att hålla på så här!
Jaha, det var tråkigt. Jag tycker bara att det är en märklig och bevisligen väldigt ovanlig strategi. Att annonsen bumpas hela tiden och dessutom prisbumpas gör ju såklart att man undrar hur du tänker vilket jag nu fått svar på. Önskar dig som sagt lycka till!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Sorry @Daytona96
Du tycker inte att du överreagerar lite?
Kan inte riktigt se att någon har varit otrevlig/taskig mot dig?
Att få svara på frågor från potentiella köpare måste väl ändå anses som normalt?

Även om frågan var dum, så hade du kunnat svarat och förklarat din syn på det hela. Det reder ut alla frågetecken, och kan samtidigt få potentiella köpare att trycka på köp-knappen.

Men istället känns det som du har förstört lite för dig själv nu...
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Eftersom ploprofs är rätt så ovanliga och inte kommer upp till försäljning så ofta samt att forummedlemar vill helst köpa av en annan forummedlem(då man har referenser) så tycker jag att man kan ge en hint att den är tillsalu. Jämför det som att köpa en limiterad klocka som man måste stå i kö för, då måste man ju också vänta.

Plus att klockan betalas så klart när den är klar, men det verkar som att du inte har fattat det.
Låg iofs tre ute på K&S samtidigt för några veckor sedan....så, så jävla ovanliga...njaaaa
 

Daytona96

Rolex
Sorry @Daytona96
Du tycker inte att du överreagerar lite?
Kan inte riktigt se att någon har varit otrevlig/taskig mot dig?
Att få svara på frågor från potentiella köpare måste väl ändå anses som normalt?

Även om frågan var dum, så hade du kunnat svarat och förklarat din syn på det hela. Det reder ut alla frågetecken, och kan samtidigt få potentiella köpare att trycka på köp-knappen.

Men istället känns det som du har förstört lite för dig själv nu...
Jag har svarat på deras frågor och förklarat min syn på det hela. Jag tyckte bara att det gick lite för långt.
 
Topp