• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Yes, det är faktiskt planen. Letar för fullt efter en Longines Hydro Conquest! Blir min första "riktiga" klocka. Och tack för välkomnandet! :D
De dyker upp här med jämna mellanrum, om jag ser någon skickar jag ett PM !
Edit: Du har ju vart medlem i över en vecka och har 20+ inlägg, därmed kan du lägga in en köpes annons.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Någon som har en aning om vad min Oris Chronoris kan vara värd? Har sett ett väldigt brett prisintervall på modellen men har inte sett någon till salu i Sverige. Den gröna tavlan känns inte alltför vanlig. Inte mina bilder på, men det är min klocka på bilderna då det är föregående ägare som är en betydligt vassare fotograf. :)
chronorisiso.jpg

chronorisdial.jpg



chronorisdetail.jpg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Funderar på att sälja min seiko sarb045 efter nyår, den är väl 2 år gammal om jag inte minns fel
Inte sett så många ute, vad är ett vettigt pris ?
Man vill ju inte hamna i den andra tråden :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klockan i fråga är dock en 4205 midsize, inte en SKX007 som din sista bild visar.
Här ett exempel på en klocka med samma ref. såld av en ganska välrenommerad seikoholist:

lpaLHXy.jpg


/David
Jag har uppenbarligen dålig koll på denna, tyckte text på och fixeringsring runt urverket såg knas ut och likaså Kanagawavågen samt texten på baklocket. Inlägget och visarna tycker jag fortfarande ser knas ut.
Upplys oss gärna, borde uppenbarligen svarat "vet ej" istället för att göra en bedömning utifrån det jag tyckte såg knas ut.
 

Oce

Breitling
Fråga Rob E. De har väl fortfarande klocksnack deal månaden ut på Omega sortimentet. Det är så prisvärt att gråhandel inte är intressant.

Inte lyckats få tag på Rob E men är Omegadealen sådan så att även en medlem som registrerade sig nyligen skulle kunna ta del av den (är det typ en rabattkod?)
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Jämför med bilder på andra urverk på nätet och dra dina egna slutsatser.
Urverket såg ok ut, har svårt att tro att nån bemödar sig med att kopiera ett sånt miniurverk. Jag skulle säga att allt utom tavla, visare och bezelilägg var original.

Här är en bild på urverket i en 4205 jag hade tidigare:
DN-Seiko4205-1.jpg

/David
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Urverket såg ok ut, har svårt att tro att nån bemödar sig med att kopiera ett sånt miniurverk. Jag skulle säga att allt utom tavla, visare och bezelilägg var original.

Här är en bild på urverket i en 4205 jag hade tidigare:
DN-Seiko4205-1.jpg

/David
Med andra ord är bara det rostiga urverket, kronan och boetten original i så fall. Tycker texten skiljer på urverket men det kan ju skilja mellan A,B och C-varianter i och för sig.
 

rotvold

Friends of KS
Vet inte om detta är rätt tråd, men frågar här :)

Vad tror ni man hade kunnat få för en oysterlänk från 2012 till en 116200? Tror det saknas en länkbit. Är lite sugen på att byta till jubilee!
Antingen hitta någon som vill byta rakt av (hojta om ni är sugna) eller sälja min länk och köpa begagnad jubilee alternativ att köpa ny. Vad tror ni är enklast/bäst/billigast?
 
Topp