• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bushido

Omega
Hej grabbar!

Behöver lite råd här. Letat efter en Breitling B-1 alt. Airwolf rätt länge nu och har äntligen hittat en B-1 på blocket, Men den saknar cert och box... Säljaren vill ha 16k för den vilket känns väl saftigt med tanke på avsaknaden av tillbehör, men jag är ju ingen expert... Vad säger ni är ett rimligt pris för en dylik klocka i hyfsat skick, förutsatt att man kan verifiera äktheten såklart? Är det värt att köpa klocka utan cert och box alls eller hur högt värderat är det att ha med?

Tacksam för hjälp!

Mvh Anton.
 

Jimpa

Panerai
Hej grabbar!

Behöver lite råd här. Letat efter en Breitling B-1 alt. Airwolf rätt länge nu och har äntligen hittat en B-1 på blocket, Men den saknar cert och box... Säljaren vill ha 16k för den vilket känns väl saftigt med tanke på avsaknaden av tillbehör, men jag är ju ingen expert... Vad säger ni är ett rimligt pris för en dylik klocka i hyfsat skick, förutsatt att man kan verifiera äktheten såklart? Är det värt att köpa klocka utan cert och box alls eller hur högt värderat är det att ha med?

Tacksam för hjälp!

Mvh Anton.
Inge Breitling expert men Om man eventuellt tänkt flippa klockan i framtiden så föredrar iaf jag fullset. Angående priset så spelar servicebehov och allmänt skick in en del. släng gärna upp bild på klockan så kan du nog få bättre hjälp på värdet. På chrono24 ligger dom flesta lite över ditt pris såg jag. Mvh
 
Senast ändrad:

Bushido

Omega
Inge Breitling expert men Om man eventuellt tänkt flippa klockan i framtiden så föredrar iaf jag fullset. Angående priset så spelar servicebehov och allmänt skick in en del. släng gärna upp bild på klockan så kan du nog få bättre hjälp på värdet. På chrono24 ligger dom flesta lite över ditt pris såg jag. Mvh


Jo, samma här. En billig klocka man ska ha som typ "slit och släng" är det ju totalt oviktigt, men med lite dyrare klockor såhär så tycker jag att det är en del av grejen med originalbox och intyg... Men samtidigt så har jag letat efter en sån här länge nu utan att hitta en, så då kanske man gör bäst i att acceptera att det finns brister hellre än att fortsätta gå klocklös... Klockan jag tittat på är denna:
http://www.blocket.se/malmo/BREITLING_Chronometre_B_1_64346562.htm?ca=23_10&w=3&last=1
 

Jimpa

Panerai
Jo, samma här. En billig klocka man ska ha som typ "slit och släng" är det ju totalt oviktigt, men med lite dyrare klockor såhär så tycker jag att det är en del av grejen med originalbox och intyg... Men samtidigt så har jag letat efter en sån här länge nu utan att hitta en, så då kanske man gör bäst i att acceptera att det finns brister hellre än att fortsätta gå klocklös... Klockan jag tittat på är denna:
http://www.blocket.se/malmo/BREITLING_Chronometre_B_1_64346562.htm?ca=23_10&w=3&last=1
Snygg klocka helt klart! Valet är ju ditt och Så länge allt verkar lugnt med skicket så du inte måste slänga iväg den på service direkt osv så skulle jag köpa i din sits OM det är en klocka du verkligen vill ha och längtat efter. När jag köpt "dyrare klockor" så har prislappen legat högre än snittpriset men då har jag fått dom fullset och det har varit viktigt för mig just för framtida försäljningar. Men visste jag att jag ville ha en klocka och som ska va kvar så är nog det viktigaste bara skicket på Klockan. Priset är sekundärt då för mig iaf. Sen vet jag ju inte hur lätt det är att hitta en annan fast med fullset. Kan ju va värt att slänga ut en köpes annons här annars. Mvh
 

Bushido

Omega
Snygg klocka helt klart! Valet är ju ditt och Så länge allt verkar lugnt med skicket så du inte måste slänga iväg den på service direkt osv så skulle jag köpa i din sits OM det är en klocka du verkligen vill ha och längtat efter. När jag köpt "dyrare klockor" så har prislappen legat högre än snittpriset men då har jag fått dom fullset och det har varit viktigt för mig just för framtida försäljningar. Men visste jag att jag ville ha en klocka och som ska va kvar så är nog det viktigaste bara skicket på Klockan. Priset är sekundärt då för mig iaf. Sen vet jag ju inte hur lätt det är att hitta en annan fast med fullset. Kan ju va värt att slänga ut en köpes annons här annars. Mvh
Ja, visst är den fin? :)
Visst är det en klocka jag absolut vill ha, frågan är ju bara om det är rätt läge eller om man ska ha is i magen... Det som gör att jag tvekar är att det finns en till B1 på blocket för 22k, men den är nyrenoverad och i nyskick så... Jag vet inte om det är bättre att lägga 22 på den eller 16 på denna... Fick jag välja så skulle jag ju helst ha ett fullset, men det är ju inte värt hur mycket pengar som helst heller...

Här är länk till den andra klockan:
http://www.blocket.se/stockholm/Breitling_B1_64223819.htm?ca=23_10&w=3
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570-d-serie-vit-urtavla.48359/

Är det här ett bra pris? Man blir ju helt snurrig av att bedöma värdet när klockan är så "gammal" men ändå nyuttagen; jag antar att det eventuellt kan vara en service på gång?
Anta kan man ju göra. Eller så kan man läsa i beskrivningen, och kanske skicka ett pm till säljaren för en mer detaljerad beskrivning. ;)

Priset bör ligga däromkring, med tanke på skicket.
 
Senast ändrad:

poormans

Rolex
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570-d-serie-vit-urtavla.48359/

Är det här ett bra pris? Man blir ju helt snurrig av att bedöma värdet när klockan är så "gammal" men ändå nyuttagen; jag antar att det eventuellt kan vara en service på gång?

vill man ha en så nära NOS och fullset som möjligt så är det nog ett helt ok pris

tvivlar på att verket/delar blivit slitna av att ligga still de första 8 åren men det är ju enkelt att kolla hos en kompetent urmakare vid köp
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
vill man ha en så nära NOS och fullset som möjligt så är det nog ett helt ok pris

tvivlar på att verket/delar blivit slitna av att ligga still de första 8 åren men det är ju enkelt att kolla hos en kompetent urmakare vid köp

De första åtta åren har den legat och således inte slitits alls i verket. Har väldigt svårt att tro att oljorna är påverkade men om det behövs fyllas på lite olja så löser nog en AD det på garantin. I övrigt har den perfekta värden i timegraphern.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det visste jag inte att man kunde göra, jag köpte mina från Italien. Gav mer eller mindre samma pris som i annonsen. Känner mig lite dum nu.
He he, det är ok. Man har ju läst annonspriser på insert till 1675 och dom är ju hysteriskt höga, så det är lätt att hamna fel i pris. Ett snyggt blekt pepsi eller coke till en 16710 kan däremot vara värt mer än nypris.
 

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Har en Certina Ds-3 1000m LE näst intill oanvänd. Endast några hairlines på spänne och boett. Full set.
Osäker på prisbild, det ligger endast en ute på C24 för 10.200, och såldes en på KS i augusti (moddad och i ganska slitet skick) för 6K.
Vad tror ni?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
Har denna i min ägo och vad kan den betinga för värde samt vad betyder "3001 25" som står på boettlocket? 750 förstår jag.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Funkar klockan?
750 betyder i ditt fall inte 18k guld, det är troligtvis bara serienummer eller liknande.
Den är nog inte värd mer än ett par hundralappar i fungerande skick.
Har inte testat med ett nytt batteri ännu. Funderar om det ens är värt det.
Aha, trodde stenhårt på att det var 18k som det stod för. Får kanske slänga ut den på Tradera och se vad den går för.
 
Topp