• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har för mig att originalet har positivt display, medan den nya modellen har negativt display (kan dock ha fel). Finns en gammal utc på TTT som säljaren har bumpat i snart ett år utan succé, han har fått sänka priset från 17tSEK ner till 10tSEK och klockan är ff inte såld. Så priset för en begagnad utc bör bli klart lägre. Säljaren hade max otur som sålde när VW kom ut med sina erbjudanden. Jag själv skulle hellre köpa en ny oanvänd för samma peng än en 11 årig klocka som lär ha varit väl använd, även om negativt display inte är lika lätt att läsa (fast displayen är iofs för det mesta släckt på denna modell).

Det är en som säljer en ny på blocket för 11500:-. Kan tänka mig att de finns en hel del som nappar för runt de priset då klockan ser väldigt bra ut.
En fråga utan att förgifta tråden allt för mycket. Lästa någonstans att garantin på klockan gäller endast för personens som fått klockan i samband med bilköpet. "namn står på garantikortet" känner du till något om det.

Sålde min i nyskick på gummi för 18K. Har du jämfört dom? Själv tyckte jag inte att den passade alls på länk. Varken utseendemässigt eller att bära. Obekvämt. Gummit var guld!
Gillade länken lite. Men som jag tänkt att använda klockan så vill jag ha gummit och jag älskade det på. Speciellt med svart tavla!

Jag vet inte riktigt om det här är en fråga som får ställas här, men jag vill ha en gammal speedmaster. Jag har försökt läsa på lite om referenser men har inte greppat vilken som är värd mer än den andra... Det jag söker är en härligt patinerad speedy, gärna tropical (även om jag gissar på att det blir svindyrt). Går det att få för runt 30k?

Jag vet inte riktigt om det här är en fråga som får ställas här, men jag vill ha en gammal speedmaster. Jag har försökt läsa på lite om referenser men har inte greppat vilken som är värd mer än den andra... Det jag söker är en härligt patinerad speedy, gärna tropical (även om jag gissar på att det blir svindyrt). Går det att få för runt 30k?

jag har två tropical speedys den ena ligger över 30k den andra bara på 18k men det är en mk2

ögongodis
orörd, opolerad på originallänk, men med servat urverk och bytta packningar

mk2'an

jag har två tropical speedys den ena ligger över 30k den andra bara på 18k men det är en mk2

ögongodis
orörd, opolerad på originallänk, men med servat urverk och bytta packningar

mk2'an

Det är den översta jag är intresserad av ;) Skulle du säga att strax över 30k är standard? Vad skulle ett likadant ex utan tropical-tavlan ligga på tror du?

Det är en som säljer en ny på blocket för 11500:-. Kan tänka mig att de finns en hel del som nappar för runt de priset då klockan ser väldigt bra ut.
En fråga utan att förgifta tråden allt för mycket. Lästa någonstans att garantin på klockan gäller endast för personens som fått klockan i samband med bilköpet. "namn står på garantikortet" känner du till något om det.
De har sålts för 9-10 tSEK tidigare i år, 11500 låter lite dyrt, men om de inte dyker upp lika ofta så...
Det där med garantin har jag ingen aning om, får de göra så? Det är ju själva klockan som är under garanti, ej köparen! Någon som kan konsumentköplagen?

Det är den översta jag är intresserad av ;) Skulle du säga att strax över 30k är standard? Vad skulle ett likadant ex utan tropical-tavlan ligga på tror du?

nej ingen standard på priserna på tropical speedys

det finns tropical pre-pro de ligger mycket högre,

jag vet att det såldes en 321'a tropical här för något tag sedan för runt 30k (var faktiskt på och nosade på den för priset var helt rätt)

min är en senare modell, en 861'a ifrån 1969 så det är en pre-moon för den har bara sjöhästen på boettlocket

cheers
christian

Här finns lite mer info om garanti vid privatköp, måste säga att jag är lite paff, trodde att det var solklart att garantin följde med varan...

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1289806-reklamation-kop-av-privatperson/
Tack för länken mycket intressant läsning. Då kanske det stämmer att Sjöö Sandström Inte tar klockor på garantin om du inte är första ägaren. Det var något med att få bukt med andrahands handeln med vw klockorna.

Vad tror ni en sådanhär udda-sak kan gå för? Har sett någon ebay-auktion på 220usd, men det är typ det ända jag sett.
Kanske fel forum eller?

131219_-(189).jpg

• Like
Reactions: ssl
Hejsan, vad kan man få för en Maurice Lacroix LC1148-SS002-131? Köptes dec-13, bra skick och allt finns till den.

Jag har kommit till sans med att jag och min tissot t12 ska dela på oss.
Kikade runt lite efter en prisbild inatt men känner inte att jag är helt säker på vad den ska kosta.
På C24 ligger dom rätt högt, lite väl högt kan jag tycka.

Så vad är ett rimligt pris? Klockan är precis varit på service hos macgyver kan tilläggas. Kommer säljas med ett cheepo läder

Vad är ett rimligt pris på en Omega speedmaster pro från 1974 i fint skick? Och hur är tillgången på dessa, svårt att få tag på?
Tack på förhand. :)

Tillbaka
Topp