Du menar alltså mitt i mellan 69-80? Inte att rimligt pris för en 2013 BLNR är från 69k till 80k, beroende på skick och tillbehör...?Läs min text igen, skrev jag 80 tusen, eller skrev jag mellan 69-80 tusen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du menar alltså mitt i mellan 69-80? Inte att rimligt pris för en 2013 BLNR är från 69k till 80k, beroende på skick och tillbehör...?Läs min text igen, skrev jag 80 tusen, eller skrev jag mellan 69-80 tusen?
blir ju egentligen samma sak, den kan börja på 69k och sluta på 80k, sen kan summan hamna någonstans imellan dessa siffror ocksåDu menar alltså mitt i mellan 69-80? Inte att rimligt pris för en 2013 BLNR är från 69k till 80k, beroende på skick och tillbehör...?
Och eftersom trådens titel är "Vad är ett rimligt pris?", så konstaterar jag att 80k för en 3 år gammal BLNR är totalt orimligt.blir ju egentligen samma sak, den kan börja på 69k och sluta på 80k, sen kan summan hamna någonstans imellan dessa siffror också
därav skrev jag mellan 69k och 80k, sen att det finns för 80k helt ny håller jag med om, men jag har även sett nya för billigare än 80k, och även begagnade för 80k därav svarade jag som jag gjorde.Och eftersom trådens titel är "Vad är ett rimligt pris?", så konstaterar jag att 80k för en 3 år gammal BLNR är totalt orimligt.
Vad du svarar den potentiella köparen, som ställer frågan i den här tråden, är att det kan vara rimligt med 80k för tidigare nämnda ex.
För 80 får du ju en helt ny..
Det är nog svårt. En 14060 för bör väl vara billigast och finns väl att få för under 40.000 kr om den är i lite halvsletet skick. Men sen finns ju förstås Tudor också...Är det rimligt att försöka hitta en Submariner no date under 35 i OK skick eller ska man sikta högre upp direkt?
Det är nog svårt. En 14060 för bör väl vara billigast och finns väl att få för under 40.000 kr om den är i lite halvsletet skick. Men sen finns ju förstås Tudor också...
Vad ligger en 7016 med sköldloggan på? Trodde det var runt 35.000kr men kollar man chrono 24 verkar de ligga på samma nivå som en Flingafast tudor no date sub är ju vintage modeller och de är väl ännu dyrare nu??
Höftar lite och säger :då jag står och väljer mellan dessa klockor men har bara watchfinder/uret priser att gå efter så uppskattas lite svenska beg priser då jag ska i första hand köpa här på forumet
omega seamaster 300m "bond" från 2000 ca
omega speedmaster moon watch 42mm any årtal
tudor black bay 42mm
tack på förhand
Höftar lite och säger :
1. Ca 13000kr
2. 20-25.000 kr
3. 18-23.000 kr
Höftar lite och säger :
1. Ca 13000kr
2. 20-25.000 kr
3. 18-23.000 kr
Tänkte mig en Automat, men de har säkert gått upp lite. Hittar t ex en 2007 a med Box och papper på ca 17.000kr på Chrono24.på omega seamaster bond såg jag att jag var otydlig, är det 13 för quartz? jag hade tänkt mig automaten
toppen, det är nog en seamaster jag lutar åtTänkte mig en Automat, men de har säkert gått upp lite. Hittar t ex en 2007 a med Box och papper på ca 17.000kr på Chrono24.
Hittar några för 14 också.
Är det en klassisk blå Bond Seamaster du är ute efter? Isåfall säger jag 10-13, iaf sett till vad som legat ute här det senaste. Automater allihopa. Jag fick min för 10 men den har sliten bezel.toppen, det är nog en seamaster jag lutar åt
Något högre skulle jag nog gå ut, 20 kanske med liten prutmån.Vad är rimligt pris för en Breitling Colt Automatic (A1738811|BD44|173A) från augusti/sept 2014? Finns en del repor, speciellt låset. Men bezel, glas, boett i bra skick. Nypris 34.100:- Komplett med box, fullständig länk, garantibevis & papper.
15.000 kanske? (Bild skamlöst lånad från google då jag ej har tillgång till egen bild)
Något högre skulle jag nog gå ut, 20 kanske med liten prutmån.
Goddag!
Lurar på en Omega PO 8500 (232.30.42.21.01.001) och går i funderingarna om jag ska köpa hos fysisk ad eller beställa på nätet.
Jag beställer i princip allt på nätet i dag. Allt från krims-krams för några kronor från Kina till elektronikprodukter och 'skräddarsydda' skjortor, vitvaror och elektronik och fönster från polen bland annat.
För mig faller det naturligt att beställa via nätet, även om jag till fullo är införstådd med fördelar hos fysisk/lokal ad.
Om jag skulle beställa via nätet så är det i mina ögon ingen skillnad om det är från svensk webshopp eller utländsk (europeisk).
Något att tänka på? Tips?
Hur ligger prisnivån rabatterat och klart hos fysiska ad för de som handlat senaste halvåret?
Med vänlig hälsning,
Calle Sjöberg
Tack för tipsen, det är just Chrono24 jag kikat på. Är det möjligt att pruta på C24-priserna?Vad roligt
Jag har personligen handlat en hel del igenom Chrono24 igenom åren.
Det allra viktigaste är att du handlar av en säljare inom EU som du själv påpekade. (Annars blir det tull)
Personligen har jag uteslutande handlat ifrån "Trusted Sellers" och allt har gått bra.
Kolla upp säljarens namn på Chrono24 och gör en Googling.. Det är vanligtvis lätt att hitta recensioner kring just den köparen.
Är priset för bra för att vara sant så kan det finnas anledning att vara orolig.
Om inte säljaren har postat bilder på klockan som är till salu (Utan fabriksbilder eller dylikt) så hade jag mailat och bett om lite närbilder på klockan i fråga.
Senast köpte jag en klocka ifrån London. Då slog jag en signal till butiken och pratade lite med dom. Fick ett riktigt bra intryck och slog till.
Hur Omega hos en AD står sig i pris gentemot en på gråmarknaden eller begagnat kan jag inte svara på... Men det skiljer en hel del...
Lycka till med köpet (Och frugan)
/Rasmus
Ja, det är det ibland. Bara och mejl och frågaTack för tipsen, det är just Chrono24 jag kikat på. Är det möjligt att pruta på C24-priserna?
/CS
Tack för tipsen, det är just Chrono24 jag kikat på. Är det möjligt att pruta på C24-priserna?
/CS
Tack för de supersnabba svaren. Tänkte bäst o höra med eliten gällande prutet, innan jag gör bort mig
Lever efter devisen att alla priser jag ser är säljförslag, som på ett trevligt sätt bemöts med ett köpförslag
Men med klockor har jag ingen bra 'egen' köphistorik, utan förlitar mig på andras.
Återigen, stort tack!
Nejdå, kommer spruta bilder som ur en konfettikanon.Så lite så.
Och glöm inte ta bilder på skönheten om det blir affär