Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bör nog vara bild för en sån värdering, men helt klart 40.000kr+En Tudor fint patinerad 7928 med korrekt nitat oyster i allmänt fint skick?
Låter lite för bra med tanke på betydligt äldre ligger i den klassen och tom 60+Spontant låter det som ett bra pris tycker jag, kör
Gamla Tissot chronographer har gått upp de med. Priset låter inte orimligt, men ligger flera ute för det priset så är det kanske lite för dyrt. Kanske 5.000 kr kan anses vara ett bra pris?
Vad är en liknande värd (ej den på bild men exakt samma modell)?
På eBay verkar de ligga runt 6000-7000, är det rimligt?
40k hade jag betalt varje dag i veckanBör nog vara bild för en sån värdering, men helt klart 40.000kr+
Aha. Small rose och visst är det väl gilt också?40k hade jag betalt varje dag i veckan
Tänker mig ngt åt detta håll men gärna med skarpare kanter:
Ja HO för 50k känns lite saftigt tycker jag men det kanske är det man måste betala Ett nitat oyster lär väl lägga på 10k på det priset misstänker jag, och 60 känns verkligen för nära en 1675a tex.Aha. Small rose och visst är det väl gilt också?
Hqmilton har detta ex som jämförelse. Head only. 50.000 kr. Han är ju känd för att kunna ta bra betalt och hitta köpare snabbt.
http://www.hqmilton.com/watches/1965-tudor-submariner-7928-gilt-chapter-ring-dial1
Jag vill minnas att 7928 är lite svårare att serva än den senare 7016.
Eftersom servicekostnaden på reduced har diskuterats flera gånger utan att någon verkar veta hur hög den egentligen är, och vissa rentav hävdar att den dyra underhållskostnaden är en faktoid snarare än en sanning, så tycker jag att vi kollar upp det nu när vi har chansen! I prisfrågetråden och allt! @Christopher Ryder , får man fråga ungefär vad servicen kostade?Många är rädda för Reduced pga dyr service. Så, en klar fördel att din är relativt nyservad. Med tanke på att Proffessional nu ligger över 20.000 kr så kanske det kan vara rimligt att tro att din kan vara värd runt 13000kr. Sen spelar förstås cert och box roll också.
Tack det hjälpte! I så fint skick på boett låter det spontant mer prisvärt än den på HQ Milton (även om dessa ju alltid är servade).Jag har en 7928 med nitat oyster och så opolerad en boett kan vara utan att jag skulle ta gift på det.
Betalade 63 000 för den om det hjälper
Det var från hqmilton men priserna har kanske gått upp lite sen dess plus att dom vill ha hög omsättning och därför alltid går med på 5% prutTack det hjälpte! I så fint skick på boett låter det spontant mer prisvärt än den på HQ Milton (även om dessa ju alltid är servade).
Här en prisupg på 7000 för service inkl polering av en reduced.Eftersom servicekostnaden på reduced har diskuterats flera gånger utan att någon verkar veta hur hög den egentligen är, och vissa rentav hävdar att den dyra underhållskostnaden är en faktoid snarare än en sanning, så tycker jag att vi kollar upp det nu när vi har chansen! I prisfrågetråden och allt! @Christopher Ryder , får man fråga ungefär vad servicen kostade?
Tjena! Det här fick jag i mail från Swatch Group som kör officiell service på Omega - anno 2011 då...Eftersom servicekostnaden på reduced har diskuterats flera gånger utan att någon verkar veta hur hög den egentligen är, och vissa rentav hävdar att den dyra underhållskostnaden är en faktoid snarare än en sanning, så tycker jag att vi kollar upp det nu när vi har chansen! I prisfrågetråden och allt! @Christopher Ryder , får man fråga ungefär vad servicen kostade?
Tack! 6400 för ett automatiskt kronografverk tycker jag inte är farligt, som jämförelse har jag t ex betalt 5600 för service av en helt vanlig seamaster. Dags att avliva myten om den dyra standardservicen på speedmaster reduced!Tjena! Det här fick jag i mail från Swatch Group som kör officiell service på Omega - anno 2011 då...
-----
Urets gång är ej tillförlitligt. Klockan är stötskadad och kronograf verket är defekt.Kronan och tryckknappar är skadad. Se nedan vad som kommer utföras på din klocka för att få den i fungerande skick.
----
- Komplett Fabriksreparation
- Komplettgenomgång av urverket
- Byte av defekta verkdelar
- Ny krona
- Byte av samtliga packningar
- Gångkontroll
Total pris ink. moms: 6400Kr.
Tillval:- Ny tavla -1125 skr
Ny glas/bezelring-1450skr
Jag hade en konversation med den trevlige mannen på ABC Hornsgatan men minns inte vad han angav för pris för sin "inofficiella" service...
Ingen service på 8 år, kanske 24,5 k, möjligen något lägre Skulle jag tro, men jag kan ha helt fel.Hej på er!
Vad är rimligt pris för en planet ocean från 2008 med cal 2500 (Co axial) Fullset vad jag vet, dock sliten röd box. Okänd servicehistorik men mycket fin i skick och funktion.
Chrono 24 tycks spreta en del. Vad tror vi?
Med vänlig hälsning Robin
Ca 23 k skulle jag gissa på.Hej på er!
Vad är rimligt pris för en planet ocean från 2008 med cal 2500 (Co axial) Fullset vad jag vet, dock sliten röd box. Okänd servicehistorik men mycket fin i skick och funktion.
Chrono 24 tycks spreta en del. Vad tror vi?
Med vänlig hälsning Robin
Över 40.000 kr skulle jag säga. Beror mycket på hur skarp boetten är.Hej, rimligt pris för en 16610 tidigt 90 utan box och papper dock nyservad? 35?
Tack på förhand
Tack så mycket, boetten är rätt sliten, men jag fundera lite på och använda den som ett lyxigare komplement, ev sätta på ett sjysst läder. Är ju en bra bruksklockaÖver 40.000 kr skulle jag säga. Beror mycket på hur skarp boetten är.
Ja visst. En sliten sub är aldrig fel. Klart bättre än en sönderpolerad.Tack så mycket, boetten är rätt sliten, men jag fundera lite på och använda den som ett lyxigare komplement, ev sätta på ett sjysst läder. Är ju en bra bruksklocka
Ska försöka ordna lite bilder under morgondagenJa visst. En sliten sub är aldrig fel. Klart bättre än en sönderpolerad.
Här har du något att jämföra med. Denna tycker jag har en ganska dålig boett och den är inte nyservad.Ska försöka ordna lite bilder under morgondagen
Tack
Yikes >_< saknas mycket material på luggarna, som dessutom har närmast runda kanter.Här har du något att jämföra med. Denna tycker jag har en ganska dålig boett och den är inte nyservad.
http://www.tradera.com/item/190120/254168583/rolex-submariner-date-16800
Tackar, ja den där såg lite risig ut. Boetten är ju viktigast då jag ska köra med läder, men man vill ju alltid hitta någon med fräsch länk då man vet att man flippar till någon nytt förr eller senare...Här har du något att jämföra med. Denna tycker jag har en ganska dålig boett och den är inte nyservad.
http://www.tradera.com/item/190120/254168583/rolex-submariner-date-16800