• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

706723557_o.jpg

Vad är en liknande värd (ej den på bild men exakt samma modell)?
På eBay verkar de ligga runt 6000-7000, är det rimligt?

En Rolex GMT Master 2, fullset, 2015...pris 55.000:-, Stämplad maj -15 i Portugal
En "polare"/bekant som ska sälja, sjukt sugen...va säger panelen

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    95.7 KB · Visningar: 76
40k hade jag betalt varje dag i veckan :)
Tänker mig ngt åt detta håll men gärna med skarpare kanter:
image.jpeg
Aha. Small rose och visst är det väl gilt också?
Hqmilton har detta ex som jämförelse. Head only. 50.000 kr. Han är ju känd för att kunna ta bra betalt och hitta köpare snabbt.
http://www.hqmilton.com/watches/1965-tudor-submariner-7928-gilt-chapter-ring-dial1

Jag vill minnas att 7928 är lite svårare att serva än den senare 7016.

Aha. Small rose och visst är det väl gilt också?
Hqmilton har detta ex som jämförelse. Head only. 50.000 kr. Han är ju känd för att kunna ta bra betalt och hitta köpare snabbt.
http://www.hqmilton.com/watches/1965-tudor-submariner-7928-gilt-chapter-ring-dial1

Jag vill minnas att 7928 är lite svårare att serva än den senare 7016.
Ja HO för 50k känns lite saftigt tycker jag men det kanske är det man måste betala :( Ett nitat oyster lär väl lägga på 10k på det priset misstänker jag, och 60 känns verkligen för nära en 1675a tex.
Ja du har nog rätt i att den är svårare att serva en 7016, vilket jag antar beror på att 7928 var den sista att köra annat urverk än ETA. Tror iofs att 7016 är lite billigare så får nog leta efter en sådan istället. Jag tror det är gilt på 7928.

Egentligen är alla small rose med nitat oyster intressanta men tror bara det är 7016 och äldre som kan ha både small rose och nitat oyster som original...?

Många är rädda för Reduced pga dyr service. Så, en klar fördel att din är relativt nyservad. Med tanke på att Proffessional nu ligger över 20.000 kr så kanske det kan vara rimligt att tro att din kan vara värd runt 13000kr. Sen spelar förstås cert och box roll också.
Eftersom servicekostnaden på reduced har diskuterats flera gånger utan att någon verkar veta hur hög den egentligen är, och vissa rentav hävdar att den dyra underhållskostnaden är en faktoid snarare än en sanning, så tycker jag att vi kollar upp det nu när vi har chansen! I prisfrågetråden och allt! @Christopher Ryder , får man fråga ungefär vad servicen kostade?

Jag har en 7928 med nitat oyster och så opolerad en boett kan vara utan att jag skulle ta gift på det.
Betalade 63 000 för den om det hjälper
Tack det hjälpte! I så fint skick på boett låter det spontant mer prisvärt än den på HQ Milton (även om dessa ju alltid är servade).
Edit: Satan vilka skarpa kanter :hungry:
Den var riktigt riktigt fin! Grattis till en klocka som sällan kommer ut i det skicket!

Eftersom servicekostnaden på reduced har diskuterats flera gånger utan att någon verkar veta hur hög den egentligen är, och vissa rentav hävdar att den dyra underhållskostnaden är en faktoid snarare än en sanning, så tycker jag att vi kollar upp det nu när vi har chansen! I prisfrågetråden och allt! @Christopher Ryder , får man fråga ungefär vad servicen kostade?
Här en prisupg på 7000 för service inkl polering av en reduced.
https://klocksnack.se/threads/kan-någon-berätta-vad-det-är-för-omega-jag-har.51186/#post-1285532

Tjena! Det här fick jag i mail från Swatch Group som kör officiell service på Omega - anno 2011 då...
-----
Urets gång är ej tillförlitligt. Klockan är stötskadad och kronograf verket är defekt.Kronan och tryckknappar är skadad. Se nedan vad som kommer utföras på din klocka för att få den i fungerande skick.

•  Komplett Fabriksreparation

• Komplettgenomgång av urverket

•  Byte av defekta verkdelar

•  Ny krona

•  Byte av samtliga packningar

• Gångkontroll

Total pris ink. moms: 6400Kr.

Tillval:- Ny tavla -1125 skr
    Ny glas/bezelring-1450skr
----

Jag hade en konversation med den trevlige mannen på ABC Hornsgatan men minns inte vad han angav för pris för sin "inofficiella" service...

Tjena! Det här fick jag i mail från Swatch Group som kör officiell service på Omega - anno 2011 då...
-----
Urets gång är ej tillförlitligt. Klockan är stötskadad och kronograf verket är defekt.Kronan och tryckknappar är skadad. Se nedan vad som kommer utföras på din klocka för att få den i fungerande skick.

•  Komplett Fabriksreparation

• Komplettgenomgång av urverket

•  Byte av defekta verkdelar

•  Ny krona

•  Byte av samtliga packningar

• Gångkontroll

Total pris ink. moms: 6400Kr.

Tillval:- Ny tavla -1125 skr
    Ny glas/bezelring-1450skr
----

Jag hade en konversation med den trevlige mannen på ABC Hornsgatan men minns inte vad han angav för pris för sin "inofficiella" service...
Tack! 6400 för ett automatiskt kronografverk tycker jag inte är farligt, som jämförelse har jag t ex betalt 5600 för service av en helt vanlig seamaster. Dags att avliva myten om den dyra standardservicen på speedmaster reduced!

GMT har ju varit upp tidigare för priser den verkar ju dra lite just nu är själv sugen på en till så jag får en bra DUO, förut köpte jag klockor utan vidare analys men ju mer man ser experternas öga som upptäcker saker jag aldrig tänkt på tidigare så undrar jag lite om denna någon som ser nåt uppenbart. Har köpt av denna handlare förut och tycker de är bra och trevliga. De har ju även flera Day date just nu som också ser intressanta ut. Alla GMT på Sälj här springer ju iväg på engång.
IMG_1611mrwatch.PNG

Hej på er!

Vad är rimligt pris för en planet ocean från 2008 med cal 2500 (Co axial) Fullset vad jag vet, dock sliten röd box. Okänd servicehistorik men mycket fin i skick och funktion.
Chrono 24 tycks spreta en del. Vad tror vi?

Med vänlig hälsning Robin

Hej på er!

Vad är rimligt pris för en planet ocean från 2008 med cal 2500 (Co axial) Fullset vad jag vet, dock sliten röd box. Okänd servicehistorik men mycket fin i skick och funktion.
Chrono 24 tycks spreta en del. Vad tror vi?

Med vänlig hälsning Robin
Ingen service på 8 år, kanske 24,5 k, möjligen något lägre :) Skulle jag tro, men jag kan ha helt fel.

Tillbaka
Topp