Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns det någon info om service? Men runt 40-45 verkar väl rimligt utan att veta så mycket mer om just den här klockan.Tjena! Vad skulle ni anse är ett rimligt pris för denna Rolex sub 16610, fullset från 2002.
Jag skulle säga runt 45-47 tkr.@tissoter , finns ingen information angående service tyvärr.
Tycker 55 låter billigt men rimligt.En Rolex GMT Master 2, fullset, 2015...pris 55.000:-, Stämplad maj -15 i Portugal
En "polare"/bekant som ska sälja, sjukt sugen...va säger panelen
16700 är billigare än 16710 sen så är den ju utan cert och originalbox och inte i toppskick heller. Tycker priset är högt. Borde vara på 45 sen så har drwatch inte det bästa ryktet heller.GMT har ju varit upp tidigare för priser den verkar ju dra lite just nu är själv sugen på en till så jag får en bra DUO, förut köpte jag klockor utan vidare analys men ju mer man ser experternas öga som upptäcker saker jag aldrig tänkt på tidigare så undrar jag lite om denna någon som ser nåt uppenbart. Har köpt av denna handlare förut och tycker de är bra och trevliga. De har ju även flera Day date just nu som också ser intressanta ut. Alla GMT på Sälj här springer ju iväg på engång.
Sök på Ntwatches här på forumet innan du köper. De är nämnda en hel del, förfalskade äkthetsintyg bland annat. Dock också en hel del nöjda kunder som det verkar, både sådana som reggat sig för att skriva just det men också en del som var/är aktiva medlemmar. Att söka info om säljaren bör man ju alltid göra och jag har ingen personlig erfarenhet av honom.Hej!
Funderar på att köpa min första riktiga klocka, då man är student atm så vill man gärna köpa något som ligger i OK prisklass... Vad tycker ni om priset på denna?
http://www.blocket.se/helsingborg/Rolex_Oyster_Perpetual_Datejust_66328320.htm?ca=2&w=3 ??
//Filly
Mellan 69 - 80 tusen kr skulle jag säga, beror på skicket av klockan och naturligtvis skall den ha alla tillbehör som box och cert etc- En Rolex GMT 116710 BLNR 2013 i fint skick?
Dåligt utbud tycker jag.
/gustav
Mellan 69 - 80 tusen kr skulle jag säga, beror på skicket av klockan och naturligtvis skall den ha alla tillbehör som box och cert etc- En Rolex GMT 116710 BLNR 2013 i fint skick?
Dåligt utbud tycker jag.
/gustav
Helt okej prisVad tycker ni om priset på denna? Tycker det verkar rätt bra med tanke på att den är nyservad. Billigaste 16610 på chrono verkar också ligga runt 36. Går ju alltid att polera om den är lite väl repig även om det är förbjudet (för vissa) här
http://www.uretvintage.se/rolex-submariner-pv-282366.html
Vad tycker ni om priset på denna? Tycker det verkar rätt bra med tanke på att den är nyservad. Billigaste 16610 på chrono verkar också ligga runt 36. Går ju alltid att polera om den är lite väl repig även om det är förbjudet (för vissa) här
http://www.uretvintage.se/rolex-submariner-pv-282366.html
Konstigt då det står att den servades 2016 men går ändå utanför COSC.Med tanke på gångavikelsen är det inte dumt att räkna in en servicekostnad på inköpspriset. Så tänk ca ~6k extra!
Konstigt då det står att den servades 2016 men går ändå utanför COSC.
Om det stämmer med servicen så räcker det förhoppningsvis med en ruckning. @timfal-4Tyckte det var lite märkligt. Men en Rolle som drar sig/fortar sig 9,5 sek per dygn skulle jag iaf gå till en urmakare med. Med lite flyt behöver den kanske bara en mindre översyn!
Vad är det för "CERTIFIED TRUSTED SELLER"-logga de använder?Sök på Ntwatches här på forumet innan du köper. De är nämnda en hel del, förfalskade äkthetsintyg bland annat. Dock också en hel del nöjda kunder som det verkar, både sådana som reggat sig för att skriva just det men också en del som var/är aktiva medlemmar. Att söka info om säljaren bör man ju alltid göra och jag har ingen personlig erfarenhet av honom.
Vad jag har förstått så kan det vara en egen fabricerad stämpel. Betyder då inte särskilt mycket.Vad är det för "CERTIFIED TRUSTED SELLER"-logga de använder?
Låter fullt rimligtBeg blå Black Bay fullset på länk, stämplad dec '15, använd men inget konstigt utöver hairlines på det blankpolerade och småmärken på bandhornen samt märken efter bandbyte på baksidan? Är 20tkr schysst?
Ja, det är ett bra pris för fullset på länk från '15.Beg blå Black Bay fullset på länk, stämplad dec '15, använd men inget konstigt utöver hairlines på det blankpolerade och småmärken på bandhornen samt märken efter bandbyte på baksidan? Är 20tkr schysst?
Aldrig att 80 är rimligt för en 3 år gammal BLNR. Inte ens 75.Mellan 69 - 80 tusen kr skulle jag säga, beror på skicket av klockan och naturligtvis skall den ha alla tillbehör som box och cert etc
Vad är det för "CERTIFIED TRUSTED SELLER"-logga de använder?
Vad jag har förstått så kan det vara en egen fabricerad stämpel. Betyder då inte särskilt mycket.
Håller med.. När jag hade min köpesannons ute så blev jag erbjuden flera från 2013 med priser mellan 75-81. Inte rimligt.Aldrig att 80 är rimligt för en 3 år gammal BLNR. Inte ens 75.
Läs min text igen, skrev jag 80 tusen, eller skrev jag mellan 69-80 tusen?Aldrig att 80 är rimligt för en 3 år gammal BLNR. Inte ens 75.