Ingen?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker priset är rimligt. 32-33 är bra och kanske 38-39 för nyservad fullset. Minns att Expl 2, submariner och Gmt Master låg ganska lika när jag skulle köpa sportrolex för 3,5 år sedan. Nu skiljer det en del i pris.Hej min vänner! Äntligen på jakt efter min första rolex, närmare bestämt en explorer II. snackar lite med nedanstå säljare: https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-2-16570-vit-urtavla-från-1999.56009/ har legat ute ett tag nu. Vad anser ni vara ett rimligt bud ? Säljaren tycker skicket är 6-7/10. Jag tänker lite såhär efter att kollat runt lite på forumet. Bra pris för en servad och fullset 35 tkr, men vad drar man bort för att känna att man gjort en bra affär både för köpare och säljare. Med andra ord vad anser ni fullset och nyservad vara värt ? Hamnar man under eller över 30tkr ?
Kolla i tråden. Du är nog inte första som ställer frågan
Har sökt i denna tråden och hittar inget med grön tag, mest diskussioner krig det, inga priser. De jag hittat har dock varit lite äldre.Kolla i tråden. Du är nog inte första som ställer frågan
Eller så söker du sålda obj
Mja, nog måste visarna vara nära 20 år nyare än tavlan?
@Unicorn Watches
Tycker du att din beskrivning matchar klockan? Bytt insert, bytta visare, länk som är jäkligt sliten och inte blir bra ens med vanlig renovering utan behöver lasras.
När jag köpte klockan fick jag en garanti på att allt är original. Ber om ursäkta om ni anser inte vara det
@Unicorn Watches
Tycker du att din beskrivning matchar klockan? Bytt insert, bytta visare, länk som är jäkligt sliten och inte blir bra ens med vanlig renovering utan behöver lasras.
Original=satt på klockan när den såldes är det sannolikt ej.När jag köpte klockan fick jag en garanti på att allt är original. Be om ursäkta om ni anser inte vara det
Det handlar snarare om att beskriva klockan som den är istället för att skriva att alla delar är från Rolex, vilket man som köpare ska kunna känna sig trygg med även om det inte skrivs ut.När jag köpte klockan fick jag en garanti på att allt är original. Ber om ursäkta om ni anser inte vara det
Hoppas att du tror att jag uppskattar dina kommentarerDet handlar snarare om att beskriva klockan som den är istället för att skriva att alla delar är från Rolex, vilket man som köpare ska kunna känna sig trygg med även om det inte skrivs ut.
Som det är nu beskriver du en klocka i perfekt skick, känns ju inte så seriöst med tanke på vad bilderna visar. Att skriva vad som är bytt och vilket skick länken faktiskt är i skulle ju öka seriositeten och undvika missförstånd.
Edit: Såg att du tagit bort en del text, bättre nu.
Lyckades inte byta ämnet dockDet handlar snarare om att beskriva klockan som den är istället för att skriva att alla delar är från Rolex, vilket man som köpare ska kunna känna sig trygg med även om det inte skrivs ut.
Som det är nu beskriver du en klocka i perfekt skick, känns ju inte så seriöst med tanke på vad bilderna visar. Att skriva vad som är bytt och vilket skick länken faktiskt är i skulle ju öka seriositeten och undvika missförstånd.
Edit: Såg att du tagit bort en del text, bättre nu.
Vad är rimligt pris för:
- 116610LN helt ny och oanvänd med skyddsplast, utplockad 2016-06
- 116710BLNR helt ny och oanvänd med skyddsplast, utplockad 2016-06
Finns en del som säljs/har sålts men det är svårt att sätta värde på att de är i butiksskick..
Tack på förhand!
Men gick den för 68,5k eller mindre?
Vad är rimligt pris för:
- 116610LN helt ny och oanvänd med skyddsplast, utplockad 2016-06
- 116710BLNR helt ny och oanvänd med skyddsplast, utplockad 2016-06
Finns en del som säljs/har sålts men det är svårt att sätta värde på att de är i butiksskick..
Tack på förhand!
utsatt prisMen gick den för 68,5k eller mindre?
Såinihelvete mkt!
En i sånt här skick får du dock betala en slant mer för
Tack för hjälpen! Det ger en bra indikation och ligger i linje med vad jag tänkte, blir nog en annons snart.utsatt pris
http://www.uretvintage.se/rolex-oyster-perpetual-pv-286471.html
Rimligt pris? Uretvintage tar riktigt dåliga bilder, svårt att bilda sig en uppfattning om skicket.
Dock ser det ut att vara en glipa mellan övre ändlänken och bandhornet - ser glipan inte lite stor ut?
Jag har tveklöst sett sämre bilder. Vad är det du inte kan få en uppfattning om?
Ca 32000kr känns rimligt vid en privatförsäljning så priset är väl ganska rimligt.http://www.uretvintage.se/rolex-oyster-perpetual-pv-286471.html
Rimligt pris? Uretvintage tar riktigt dåliga bilder, svårt att bilda sig en uppfattning om skicket.
Dock ser det ut att vara en glipa mellan övre ändlänken och bandhornet - ser glipan inte lite stor ut?
Undrar detsamma, fast den vanliga svarta eller vita tavlan. Någon?Sjöö Sandström Royal steel Classic 41mm med silvriga sunbursttavlan?
Tror det är ljussättningen som spelar dig ett spratt.Visst, det finns klart sämre bilder. En överdrift gjord i affekt
Jag undrar mest över glipan, ser den inte stor ut? Det borde väl vara mycket tightare mellan ändlänk och bandhorn?
Folk blir ofta förvirrade och förvånade över att priserna har varit lägre än vad de är.Börjar bli riktigt sugen på en 116200 med svart tavla, stavindex och jubilee men är lite förvirrad kring priserna på denna ref. Tittar man historiskt så har de gått för så lite som 35', men nu verkar de snarare gå för 42'-45'. På oyster är de klart billigare. Nästan kalla, vissa har legat länge. Vad tror ni om chanserna att hitta någon som vill byta oyster mot jubilee? Hur rimligt är det att begära 46' för den jag efterfrågar?
Har hittat en från 2011 på ebay för 37 med svart tavla och jubilee, men det är inte uppenbart att det blir bra i slutändan om man åker på moms osv trots säljarens "garantier" att han ska redovisa ett lågt värde. Man kanske ska unna sig en nyare i mint..Folk blir ofta förvirrade och förvånade över att priserna har varit lägre än vad de är.
Trots att all skit gått upp i pris ett jäkla bra tag nu så uttrycker sig folk fortfarande likt "De har stuckit iväg".
För att svara på din fråga så tror jag att ålder, skick och tavla är a och o. Ett så nytt ex som möjligt med jubilee och blå tavla är populärast upplever jag, och brukar säljas för 43-44 typ.
Känns rimligt också i och med att du kan plocka en ny från italien för 45-46.
Ja, det är alltid klurigt det där med momsen.Har hittat en från 2011 på ebay för 37 med svart tavla och jubilee, men det är inte uppenbart att det blir bra i slutändan om man åker på moms osv trots säljarens "garantier" att han ska redovisa ett lågt värde. Man kanske ska unna sig en nyare i mint..