Det finns ju något fint med att ha nya garantin och serviceintervallet också, även om det mest är känslan. Men det är ju allt i den här sportenJa, det är alltid klurigt det där med momsen.
Personligen hade jag satsat på nyare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det finns ju något fint med att ha nya garantin och serviceintervallet också, även om det mest är känslan. Men det är ju allt i den här sportenJa, det är alltid klurigt det där med momsen.
Personligen hade jag satsat på nyare.
Jag räknar bara klockor i EU.Har hittat en från 2011 på ebay för 37 med svart tavla och jubilee, men det är inte uppenbart att det blir bra i slutändan om man åker på moms osv trots säljarens "garantier" att han ska redovisa ett lågt värde. Man kanske ska unna sig en nyare i mint..
Femsiffrig datejust, i skönt inslitet skick, vad tittar vi på för prisklass? Är 25.000kr realistiskt?
Jag undrar om man kan få ett expertutlåtande om ungefärligt värde på en sådan här liten buse?
Den är från ca 07/08 och är komplett med box och cert (har inte det tillhands, men kan kolla upp. Samma sak gäller ref)
Den är ordentligt använd i både kontors och hård arbetsmiljö. Det finns en hel del dings och (hair)lines. Spännet är slitet. Glas och tavla är perfekt. Servicar är gjorda som dom skall hos Bergströms i Malmö och den har även fått sig en polering för ett par år sedan.
Är inte ute efter någon exakt siffra, men på ett ungefär om det går. Och inga privata mess, för den är inte till salu!
Tack på förhand!
50-60k, tror spontant det är svårt att få mer. Riktigt charmig, kul att se en välanvänd modern Rolex.Jag undrar om man kan få ett expertutlåtande om ungefärligt värde på en sådan här liten buse?
Den är från ca 07/08 och är komplett med box och cert (har inte det tillhands, men kan kolla upp. Samma sak gäller ref)
Den är ordentligt använd i både kontors och hård arbetsmiljö. Det finns en hel del dings och (hair)lines. Spännet är slitet. Glas och tavla är perfekt. Servicar är gjorda som dom skall hos Bergströms i Malmö och den har även fått sig en polering för ett par år sedan.
Är inte ute efter någon exakt siffra, men på ett ungefär om det går. Och inga privata mess, för den är inte till salu!
Tack på förhand!
50-60k, tror spontant det är svårt att få mer. Riktigt charmig, kul att se en välanvänd modern Rolex.
Värdering kan jag tyvärr inte hjälpa dig med men om du planerar att köpa den när de skriver "okänd servicehistorik", utgå då från att du kommer behöva serva klockan omedelbart så slipper du bli överraskad.15k för en oysterdate 6694 med okänd servicehistorik? (https://www.blocket.se/goteborg/Vintage_Rolex_Oysterdate_6694_i_toppskick_67325028.htm?ca=23_12&w=3)
Tror 60 är väl i överkant, skull nog gissa på 45-50 med tanke på skicket.Alltså den är lite klurig att värdera tycker jag. Den har ett nypris på samma som stålvarianten men samtidigt känns den mycket mera ovanlig! Iom slitaget skulle jag säga runt 60
Är 35k ett rimligt pris för denna?
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-i-114270-fullset-nya-bilder.56957/#post-1462794
Ja, det känns rimligt. För modellen är det kanske något i överkant men det vägs upp av fint skick. Köpte en -04 häromsistens för ungefär samma peng. För mig personligen är stretch i länken en dealbreaker och tyvärr är de icke-solida länkarna benägna att stretchas om klockan används mycket (säger inte att det är så med just denna klockan men det bör kontrolleras). Okänd servicehistorik innebär ofta att klockan inte är servad men går den bra så är det nog inget omdelbart behov men man skall ta med i beräkningen att det kan bli en framtida utgift på norr om 6 tkr. Mao skall man köpa denna klocka just för att man vill ha 36an, annars är en nyare ett billigare alternativ. Hoppas detta kan hjälpa digÄr 35k ett rimligt pris för denna?
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-i-114270-fullset-nya-bilder.56957/#post-1462794
Ja, det känns rimligt. För modellen är det kanske något i överkant men det vägs upp av fint skick. Köpte en -04 häromsistens för ungefär samma peng. För mig personligen är stretch i länken en dealbreaker och tyvärr är de icke-solida länkarna benägna att stretchas om klockan används mycket (säger inte att det är så med just denna klockan men det bör kontrolleras). Okänd servicehistorik innebär ofta att klockan inte är servad men går den bra så är det nog inget omdelbart behov men man skall ta med i beräkningen att det kan bli en framtida utgift på norr om 6 tkr. Mao skall man köpa denna klocka just för att man vill ha 36an, annars är en nyare ett billigare alternativ. Hoppas detta kan hjälpa dig
Ja, det känns rimligt. För modellen är det kanske något i överkant men det vägs upp av fint skick. Köpte en -04 häromsistens för ungefär samma peng. För mig personligen är stretch i länken en dealbreaker och tyvärr är de icke-solida länkarna benägna att stretchas om klockan används mycket (säger inte att det är så med just denna klockan men det bör kontrolleras). Okänd servicehistorik innebär ofta att klockan inte är servad men går den bra så är det nog inget omdelbart behov men man skall ta med i beräkningen att det kan bli en framtida utgift på norr om 6 tkr. Mao skall man köpa denna klocka just för att man vill ha 36an, annars är en nyare ett billigare alternativ. Hoppas detta kan hjälpa dig
Klockan har SEL. SEL kom väl ca 2001-2002?Tack för ditt svar, visste inte att den saknade SEL. Värdefull info.
Ang. service så är det riktigt som du säger - "okänd servicehistorik" = räkna med service.
Tack för ditt svar, visste inte att den saknade SEL. Värdefull info.
Ang. service så är det riktigt som du säger - "okänd servicehistorik" = räkna med service.
Jodå, SEL skall det vara men det är bara "ändbitarna". Länken som sådan är ihålig. SEL gör dock att länken sitter tightare mot boetten.Klockan har SEL. SEL kom väl ca 2001-2002?
Om den inte har används så mycket så är den troligtvis inte så tungt polerad heller (om ens alls?) - det tycker jag talar till klockans fördel!Ingen stretch alls då klockan nästan inte alls är använd. Den går fint och har 6 månaders begagnad-garanti kvar hos Jälmers.
Om den inte har används så mycket så är den troligtvis inte så tungt polerad heller (om ens alls?) - det tycker jag talar till klockans fördel!
Vad är det med den?Vad säger ni om denna då?
m.blocket.se/stockholm/50_Ar_Rolex_Submariner_5512__1966_COSC_67111822.htm?ca=11&w=3
Är det rimligt pris för en 5512?Vad är det med den?
Bara av ren nyfikenhet, hur kommer det sig att det är det gamla certifikatet till den?
Kanske 21-23? Beroende på polering och tavla förstås.DJ 16013 TT utan servicehistorik från -78 head only?
Låter rimligt, tack för hjälpen!Kanske 21-23? Beroende på polering och tavla förstås.