• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena!
Vad skulle ni säga är rimligt att få för denna 16610 från 2003? Fullset i fint skick, har säkert blivit polerad nån gång men har tjocka bandhorn och inga djupa hack/repor. Okänt när den servades senast men den går som den ska.
Jäkligt läcker!
Kan vara intresserad.
Men tippar runt 77-80k

Tjena! 😊

Har botaniserat lite i gamla flyttlådor etc och hittat några gamla klockor.

Först ut har vi en Omega Seamaster Cosmic 135.017 SP Tool107.
Verkar vara välanvänd om man kollar på baksida och kristall (skulle behöva bytas) men i övrigt i skapligt skick, tavlan verkar vara fri från skador. Finns det något värde i denna?

IMG_0549.jpeg
IMG_0550.jpeg

Sen har vi en lite mer udda sak.
En Omega Constellation 25 Rubis med grön tavla i vad som verkar vara 18k vitguld, med någon form av stenar runt.
Damklocka, typ cocktailmodell.
Försökt Googla lite, kanske dåligt.. men inte hittat något vettigt att jämför mot.
Vad tror ni?
Edit: tavlan såg rätt fejk ut vid närmare undersökning 😊

IMG_0552.jpeg
IMG_0555.jpeg
IMG_0554.jpeg
IMG_0553.jpeg

Bilagor

• IMG_0551.jpeg
    IMG_0551.jpeg
    376.2 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
Tjena! 😊

Verkar vara välanvänd om man kollar på baksida och kristall (skulle behöva bytas) men i övrigt i skapligt skick, tavlan verkar vara fri från skador. Finns det något värde i denna?

IMG_0549.jpeg
IMG_0550.jpeg

En Omega Constellation 25 Ruby med grön tavla i vad som verkar vara 18k vitguld, med någon form av stenar runt.
Försökt Googla lite, kanske dåligt.. men inte hittat något vettigt att jämför mot.
Vad tror ni?

IMG_0552.jpeg
IMG_0555.jpeg
IMG_0554.jpeg
IMG_0553.jpeg
Seamastern är värd ca 3-5 med tanke på skicket och den andra är mer svår värderad. Damarmbandsur brukar ju vara värd mycket mindre. Skulle rekommendera att ta den till något auktionshus.

Tjena! 😊

IMG_0549.jpeg
IMG_0550.jpeg

En Omega Constellation 25 Rubis med grön tavla i vad som verkar vara 18k vitguld, med någon form av stenar runt.
Vad tror ni?

IMG_0552.jpeg
IMG_0555.jpeg
IMG_0554.jpeg
IMG_0553.jpeg
Alltså den sista serr ju tokfejk ut.

Loggan på urtavlan är facked app och constellation är till och med felstavat. Dessutom ser kronan ut som en fejkad Cartier-krona snarare än en Omega.

116400GV från 2010 - enbart box och hangtag. Ingen servicehistorik men väldigt mjuk i uppdraget och håller tiden perfekt. Någon idé på värdering?
IMG_0401.jpeg

Bilagor

• IMG_0402.jpeg
    IMG_0402.jpeg
    441.3 KB · Visningar: 5
Hej, vad tycker du är ett rimligt pris för denna Rolex Daytona 116519LN Ghost Dial? Den passar Daytona-modellen 116500LN som visas på bilden. Tack för svar.
IMG_1766.jpeg
IMG_4792.jpeg

Ja? Därav att jag skrev att priset bör hamna närmare 80k än 90. Mycket mer under det tror jag inte det går. Kanske om man begränsar sin annons till Sverige men generellt ligger andrahandsmarknaden för Milgauss runt 85k som watch only.
klocka med cert blir inte såld för 87k av butik.
Då tror du att en klocka utan cert kan säljas för 80-85k av en privatperson?

klocka med cert blir inte såld för 87k av butik.
Då tror du att en klocka utan cert kan säljas för 80-85k av en privatperson?
Ja eftersom privatpersonen kan annonsera avsevärt mycket bredare än en pantbank. T.ex. på Ebay eller Chrono24.

Jäkla märkligt ifrågasättande. Ge ett pris själv istället om du tycker jag är helt off. Så får väl OP bilda sig en uppfattning om vad hen bör förvänta sig.

Ja eftersom privatpersonen kan annonsera avsevärt mycket bredare än en pantbank. T.ex. på Ebay eller Chrono24.

Jäkla märkligt ifrågasättande. Ge ett pris själv istället om du tycker jag är helt off. Så får väl OP bilda sig en uppfattning om vad hen bör förvänta sig.
På Svenska marknaden just nu skulle jag söga 70-75.

På Svenska marknaden just nu skulle jag söga 70-75.
Tack för input av er båda - jag har som sagt enbart box och hangtag, utan kataloger etc. Förstår att ett cert höjer priset en del, men om det bara är för att styrka äkthet så borde man kunna göra upp affären hos en urmakare om köparen vill känna sig lugn. Vad tror ni?

Tack för input av er båda - jag har som sagt enbart box och hangtag, utan kataloger etc. Förstår att ett cert höjer priset en del, men om det bara är för att styrka äkthet så borde man kunna göra upp affären hos en urmakare om köparen vill känna sig lugn. Vad tror ni?
Eller låta värdera den hos Kaplans. Då får du äkthetsintyg/värdeintyg.

Cert är bara värt något för samlare och jag är tämligen säker på att det inte finns skitmånga samlare som vill ha en Milgauss utan Z-Blue tavla så du är nog ganska safe. Men gör som @Criss Cross skriver. Ta en värderingsrunda/äkthetsintyg hos Kaplans så får du dessutom underlag till eventuell försäkring.

Jag kollade med Kaplans och det kostade 500kr + 1% av marknadsvärdet på klockan. Om det underlättar försäljning eller i bästa fall ökar värdet något så känns det väldigt värt. Tack för tips!

Jag kollade med Kaplans och det kostade 500kr + 1% av marknadsvärdet på klockan. Om det underlättar försäljning eller i bästa fall ökar värdet något så känns det väldigt värt. Tack för tips!
Skulle också fråga hos "Dörren Brevid" (Nymans) vad de vill ha betalt för damma tjänst.
Ett intyg från en ÅF är,iallafall för mig,klart mer värt,förtroendeingivande,eller vad man nu vill kalla det än ett från Auktionshus.
Även om Kaplans&Bukowskis ligger högt i den genren.

Hittade den här 18k quartz zenithen hos en trevlig vintagehandlare. Utpris, vilket förstås går att förhandla, 1750 euro. Vad säger ni?
IMG_2849.jpeg
IMG_2850.jpeg

Skulle också fråga hos "Dörren Brevid" (Nymans) vad de vill ha betalt för damma tjänst.
Ett intyg från en ÅF är,iallafall för mig,klart mer värt,förtroendeingivande,eller vad man nu vill kalla det än ett från Auktionshus.
Juste.. Ska kolla med Nymans. Känns som en AD kan vara lite kinkig med sånt eller ta hutlöst betalt..

Såg nu att jag hade frågat Nymans om detta för ett år sedan gällande en annan klocka. De utfärdar tydligen inga äkthetsintyg!

Såg nu att jag hade frågat Nymans om detta för ett år sedan gällande en annan klocka. De utfärdar tydligen inga äkthetsintyg!
Du ju vara lite smart och be om kostnadsförslag på service.
Jag har för mig de tar 500kr(eller därikring) om du nekar service efter att ha fått spec.

Och då givetvis underförstått att de inte servar falska klockor och är något vajsing i verket kommer detta upp på specen.

Tjena KS!

Funderar på att sälja min Sjöö Sandström Royal Steel Classic 41mm med blå urtavla. Den är i väldigt gott skick och är komplett med originalbox, certifikat, kvitto, manual och extra länkbitar – alltså full set. Inköpt ny av mig 2022, sparsamt använd och väl omhändertagen.

Jag har kollat lite på begagnatmarknaden men tycker priserna varierar rätt mycket, så jag skulle uppskatta input från er som har bättre koll på vad man faktiskt kan förvänta sig att få ut vid en privat försäljning.

Vad tror ni är ett rimligt marknadspris om man vill sälja den hyfsat snabbt men ändå få ut ett fair värde?

Tack på förhand för alla tankar och tips! 🙏

Bilagor

• IMG_2135.jpeg
    IMG_2135.jpeg
    721.3 KB · Visningar: 6
Hej KS!

Jag har den här gamla rackarn som jag köpte när jag var 20 år för 7-8 år sedan och inte hade samma respekt för pengar som man har nu när man har räkningar och lån att betala.
Det är en Rolex datejust 16200 från 1999 utan cert och box men i fint skick (3/5), jag har lite svårt att veta hur mycket priset kan dras av då det inte finns cert eller box, någon som har en idé?

1752347347451.png

Hej KS!

Jag har den här gamla rackarn som jag köpte när jag var 20 år för 7-8 år sedan och inte hade samma respekt för pengar som man har nu när man har räkningar och lån att betala.
Det är en Rolex datejust 16200 från 1999 utan cert och box men i fint skick (3/5), jag har lite svårt att veta hur mycket priset kan dras av då det inte finns cert eller box, någon som har en idé?

1752347347451.png
45-50k.

Tillbaka
Topp