• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej,

Min svärfar hittade en Longines (https://www.stjarnurmakarna.se/varumarken/longines-1/longines-flagship-heritage) på gatan i somras som han lämnade in till polisen direkt men nu har fått tillbaka då ingen hämtade ut den.

Han är dock inte så intresserad av klockor och har frågat mig vad han ska göra av den men är själv osäker, jag har ingen erfarenhet av pantbanker osv och det känns sådär att lägga ut den till försäljning till privatperson även om det känts som det mest rimliga alternativet.

Söker er erfarenhet och gärna uppskattning av värde av klockan. Skicket är mekaniskt väldigt bra vad jag kan känna vid uppvridning samt tidshållning men behöver lite kärlek kosmetiskt
Väldigt fin dressklocka, äger en själv. Jag skulle använt den om jag var du. I och med skicket och att tillbehör saknas skulle jag säga att du max får ut 7k från privatförsäljning, kanske någon tusenlapp ner/upp.

Tillbaka
Topp