• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Funderar på att knipa denna...
Vad kan en sådan här ”orange boy” cal 12 va värd?
Det är original gay freres länk på den
D18E8269-D509-40E7-8709-2233D492D82C.jpeg
 

Bebitz

Cartier
Vad är ett rimligt pris för en Aqua terra (2500 verket) på länk med box och papper från 2010?
Inte nyservad men genomgången och rengjord etc. av urmakare (som det brukar heta på chrono24).

De vill ha 22,5 K med frakt
 

mouqvist

Rolex
Skulle säga 16-18.

PRO 2 länken ger väl något högre pris.

Finns dom som kan dessa bättre än mig, men tidigare år hade väl fyrkanten på sekundvisaren men byts till pilen vid service.

Så en tidigare årgång men med pilen tyder ju på service någongång iaf?mvh Robin
Tack för hjälpen.
Så en stålfisk från 2010-ish utan papper, box (service etui dock), utan extralänkar och troligen ej servad men med 1-års garanti för 20.000:-, deal eller no deal?
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Tack för hjälpen.
Så en stålfisk från 2010-ish utan papper, box (service etui dock), utan extralänkar och troligen ej servad men med 1-års garanti för 20.000:-, deal eller no deal?

Jag har aldrig brytt mig om extralänkar sålänge den passar på min arm, men det är jag det.

Är det med PRO 1 är det allt lite högt tycker jag, men PRO 2 stolpe ut ändå.

Beror ju på hur gärna du Vill ha den just nu, det är på intet sätt en raritet så det kan löna sig att vänta lite.

Får du inga dåliga vibbar av säljaren och inte bryr dig om några tusenlappar hit eller dit så är det ju bara att köpa
 

Bas

Patek
Vad är ett rimlig pris för denna?
Referensnr: 23917354
Delar för 6000kr utbytt, allt orginal med papper enligt säljaren! Begärt pris: 11k
Tacksam för svar :)
IMG_1706.JPG


Hittar dock inget på det Referens numret
 
Senast ändrad:

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Vad är ett rimlig pris för denna?
Referensnr: 23917354
Delar för 6000kr utbytt, allt orginal med papper enligt säljaren! Begärt pris: 11k
Tacksam för svar :)
IMG_1706.JPG


Hittar dock inget på det Referens numret
Den är inte värd 11K, långt ifrån! Kolla liknande klockor på Tradera för prisreferens. Service kan möjligtvis dra upp priset en tusenlapp eller två. Skulle personligen gissa ett marknadsvärde mellan 3000:- och 4500:- men har egentligen inte koll på modellen eller något intresse av den.
 

Bas

Patek
Den är inte värd 11K, långt ifrån! Kolla liknande klockor på Tradera för prisreferens. Service kan möjligtvis dra upp priset en tusenlapp eller två. Skulle personligen gissa ett marknadsvärde mellan 3000:- och 4500:- men har egentligen inte koll på modellen eller något intresse av den.

Tack för svaret :) ja det var verkligen överpris, kikat runt lite så det är inget för mig!
 

Schildfat

Cartier
Vad är rimligt pris för en 116334 i oysterband med diamond tavla? Har möjlighet att hämta ut en sådan just nyservad från en AD... Klockan i sig är från 2014/15
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Använde min Moscow classic Shturmovik Poljot 3133/00931033 igår och insåg att jag inte kommer använda den speciellt mycket. För stor för min del.

Den är i bra skick och är inte använd överdrivet mycket. Är nog 3 år eller kanske 4.

Inga märken, ask och intyg finns.
Jag har sett att dom går för närmare 3000 nya. Vad är rimligt?

20171016_071532.jpg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Har någon en uppfattning om värdet på en Rolex GMT Master II från 2005. Svart ring. Servades 2014 inkl lätt polering. Bra skick. Fullset.
Tänker mig ett värdespann på +/- 5-10 tkr
Frågar åt en kompis
 
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
  • Like
Reactions: kmg

Kim

Panerai
Klickar inte med min JLC :(
Master Compressor Diving GMT.
Väldigt stort spann på chrono....
Ref 184T770
OI000427-01.jpeg
OI000423-01.jpeg
OI000419-01.jpeg
Normalt bruksslitage, några deskdives.
Box och cert, vet dock inget om servicehistorik.
 
Senast ändrad:
Skulle köpa och få denna nedkortad precis när Kaplans stängde idag, vilket ledde till att köpet blev uppskjutet till på måndag istället. Tänkte därför höra med er, vad anser ni vara ett rimligt pris? Det är en Royal Steel från -98, utbytt urtavla, automatisk, safirglas, cert, s-euti. Den är dock aldrig servad vilket bör vara på sin plats.

thumbnail_FullSizeRender.jpg
 
Topp