poormans
Guld
Har jag sagt det?
nope men det tjatades i någon av dessa trådar om att stickdial var hittepå premium för någon dag sedan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har jag sagt det?
Ge dig på den eller de som sagt det då.nope men det tjatades i någon av dessa trådar om att stickdial var hittepå premium för någon dag sedan
Ge dig på den eller de som sagt det då.
Ingen som har något förslag?Klickar inte med min JLC
Master Compressor Diving GMT.
Väldigt stort spann på chrono....
Ref 184T770
Normalt bruksslitage, några deskdives.
Box och cert, vet dock inget om servicehistorik.
Exakt värde vet jag inte men det finns ju gott om dem på Chrono24 så där bör du kunna bilda dig en uppfattning. När det gäller hur lätta de är att flippa så är de inte helt lätta att bli av med, om man vill ha bra betalt. Där är en DJ mycket lättare.Vad är ett bra pris för en Rolex Air King, ref: 14000M som bilden nedan, med drygt tio år på nacken? Box och cert naturligtvis och gott skick. Följdfråga: hur bra flipp-värde har den? Tack på förhand!
Exakt värde vet jag inte men det finns ju gott om dem på Chrono24 så där bör du kunna bilda dig en uppfattning. När det gäller hur lätta de är att flippa så är de inte helt lätta att bli av med, om man vill ha bra betalt. Där är en DJ mycket lättare.
Det är bara min högst subjektiva upplevelse men det kan såklart ha att göra med att 36 mm och uppåt upplevs mer positivt än ex 34-35 mm.Tack. Har kikat där! Av det drog jag slutsatsen att bytesvärde borde ligga någonstans mellan 25-27k. Någon spekulation kring varför DJ är mer lättflippad än AK eller är det mer eller mindre statistiskt här på KS?
Det är bara min högst subjektiva upplevelse men det kan såklart ha att göra med att 36 mm och uppåt upplevs mer positivt än ex 34-35 mm.
25-27 tror jag är en aning högt. Priserna på C24 brukar gå att pruta ner ganska brutalt. Men än en gång så har jag aldrig själv sålt en AK, så jag tar inte gift på det jag säger.
22-23'.Vad anser ni att en speedy 145.022 från tidigt 90-tal med box men utan papper och med okänd servicehistorik är värd? Bra yttre skick.
Utan servicehistorik skulle jag säga ca 20 k.Breitling Chronomat Evolution från 2007
vad är en sån värd? Komplett.
A1335611-C645
Ca 25Breitling Chronomat Evolution från 2007
vad är en sån värd? Komplett.
A1335611-C645
Minst 15, men jag är väl två år bakåt i tiden med den värdering.
En Tudor Date Day från 1987 komplett med låda, kvitto från 87 och cert. Klockan är i bra skick och håller tiden väl för att ha tickat i 30 år. Jubilee är i mycket bra skick. Vd kan den tänkas vara värd?
En Tudor Date Day från 1987 komplett med låda, kvitto från 87 och cert. Klockan är i bra skick och håller tiden väl för att ha tickat i 30 år. Jubilee är i mycket bra skick. Vad kan den tänkas vara värd?
36 mm, ja och ja.Vilken storlek? Rolexkrona och rolexmärkt baklock?
36 mm, ja och ja.
Posta i mest prisvärda...skojade bara. Lycka till.Vad säger ni om Audemars Piguet 15450ST uttagen 03/03/15 i Holland. Komplett självklart, även AP läderband ingår.
Jag vet vad Nymans ur värderar den till vid inbyte men undrar lite vad man kan ta vid en ren försäljning.
Posta i mest prisvärda...skojade bara. Lycka till.
Skulle säga 55-60k.Vad är ett realistiskt pris för en Rolex 16710 från mitten av 90-talet?
Inte fullset men nästan, box, cert, kalender, någon grön liten skinnmapp och vad det nu är finns där. Pepsi+coke bezel.
Ingen servicehistorik och troligen polerad någon gång, men överlag mkt gott skick.
Ja, jag var också inne på det, kollade lite på K&S och noterade att många begärt mer, även för "tidiga" klockor som min (utan SEL). Men runt 55-60 är nog realistiskt som slutpris.Skulle säga 55-60k.
Jo jag har sett det med men man vet ju inte vad slutpriset blev, tyckte de låg kvar rätt länge. Sen är det ju lite utbud och efterfrågan, har varit en del GMT till salu sista tiden. Inte för jag har med det att göra, men ska du inte behålla den istället har själv en GMT och tycker det är grym klocka som jag aldrig kommer sälja. Lycka till !Ja, jag var också inne på det, kollade lite på K&S och noterade att många begärt mer, även för "tidiga" klockor som min (utan SEL). Men runt 55-60 är nog realistiskt som slutpris.