• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kim

Panerai
Klickar inte med min JLC :(
Master Compressor Diving GMT.
Väldigt stort spann på chrono....
Ref 184T770
OI000427-01.jpeg
OI000423-01.jpeg
OI000419-01.jpeg
Normalt bruksslitage, några deskdives.
Box och cert, vet dock inget om servicehistorik.
Ingen som har något förslag?
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Vad är ett bra pris för en Rolex Air King, ref: 14000M som bilden nedan, med drygt tio år på nacken? Box och cert naturligtvis och gott skick. Följdfråga: hur bra flipp-värde har den? Tack på förhand!

imgrc0073713769.jpg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vad är ett bra pris för en Rolex Air King, ref: 14000M som bilden nedan, med drygt tio år på nacken? Box och cert naturligtvis och gott skick. Följdfråga: hur bra flipp-värde har den? Tack på förhand!

imgrc0073713769.jpg
Exakt värde vet jag inte men det finns ju gott om dem på Chrono24 så där bör du kunna bilda dig en uppfattning. När det gäller hur lätta de är att flippa så är de inte helt lätta att bli av med, om man vill ha bra betalt. Där är en DJ mycket lättare.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Exakt värde vet jag inte men det finns ju gott om dem på Chrono24 så där bör du kunna bilda dig en uppfattning. När det gäller hur lätta de är att flippa så är de inte helt lätta att bli av med, om man vill ha bra betalt. Där är en DJ mycket lättare.

Tack. Har kikat där! Av det drog jag slutsatsen att bytesvärde borde ligga någonstans mellan 25-27k. Någon spekulation kring varför DJ är mer lättflippad än AK eller är det mer eller mindre statistiskt här på KS?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tack. Har kikat där! Av det drog jag slutsatsen att bytesvärde borde ligga någonstans mellan 25-27k. Någon spekulation kring varför DJ är mer lättflippad än AK eller är det mer eller mindre statistiskt här på KS?
Det är bara min högst subjektiva upplevelse men det kan såklart ha att göra med att 36 mm och uppåt upplevs mer positivt än ex 34-35 mm.

25-27 tror jag är en aning högt. Priserna på C24 brukar gå att pruta ner ganska brutalt. Men än en gång så har jag aldrig själv sålt en AK, så jag tar inte gift på det jag säger. :)
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Det är bara min högst subjektiva upplevelse men det kan såklart ha att göra med att 36 mm och uppåt upplevs mer positivt än ex 34-35 mm.

25-27 tror jag är en aning högt. Priserna på C24 brukar gå att pruta ner ganska brutalt. Men än en gång så har jag aldrig själv sålt en AK, så jag tar inte gift på det jag säger. :)

Blir till att googla några gamla trådar och skapa sig en egen subjektiva upplevelse. Tack än en gång för ingångsvärdena! ;)
 

Antonm

Breitling
Vad anser ni att en speedy 145.022 från tidigt 90-tal med box men utan papper och med okänd servicehistorik är värd? Bra yttre skick.
 

Wbardeux

Breitling
Sitter på en Breitling chronomat från 90-talet skulle jag tro efter lite snabba efterforskningar. Skulle veta vad ni kunniga killar och tjejer här på forumet skulle tro att den är värd? Den är i fint skick men saknar såklart kvitto och cert.
 

Bilagor

  • 64D3533A-B3FE-41C3-98D7-F2AF7D4A3993.jpeg
    64D3533A-B3FE-41C3-98D7-F2AF7D4A3993.jpeg
    120.1 KB · Visningar: 56

Ettåttatvåtre

Cartier
2-Faktor
Vad säger ni om Audemars Piguet 15450ST uttagen 03/15 i Holland. Komplett självklart, även AP läderband ingår.
Jag vet vad Nymans ur värderar den till vid inbyte men undrar lite vad man kan ta vid en ren försäljning.
IMG_5738.JPG
 
Senast ändrad:

Tapiren

Cartier
Vad är ett realistiskt pris för en Rolex 16710 från mitten av 90-talet?

Inte fullset men nästan, box, cert, kalender, någon grön liten skinnmapp och vad det nu är finns där. Pepsi+coke bezel.

Ingen servicehistorik och troligen polerad någon gång, men överlag mkt gott skick.
image.jpg
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Vad är ett realistiskt pris för en Rolex 16710 från mitten av 90-talet?

Inte fullset men nästan, box, cert, kalender, någon grön liten skinnmapp och vad det nu är finns där. Pepsi+coke bezel.

Ingen servicehistorik och troligen polerad någon gång, men överlag mkt gott skick.
image.jpg
Skulle säga 55-60k.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Ja, jag var också inne på det, kollade lite på K&S och noterade att många begärt mer, även för "tidiga" klockor som min (utan SEL). Men runt 55-60 är nog realistiskt som slutpris.
Jo jag har sett det med men man vet ju inte vad slutpriset blev, tyckte de låg kvar rätt länge. Sen är det ju lite utbud och efterfrågan, har varit en del GMT till salu sista tiden. Inte för jag har med det att göra, men ska du inte behålla den istället har själv en GMT och tycker det är grym klocka som jag aldrig kommer sälja. Lycka till !
 

mxaho

Breitling
Vad är ett rimligt pris för en Rolex Datejust Two Tone länk med blå tavla? Årsmodell av det äldre slaget, helst skulle jag vilja ha årgång -95 på grund av att jag är född då men absolut inget måste. Klockan bör iaf vara i hyfsat skick.

Off topic i denna tråd kanske, men ge gärna er åsikt om kombinationen som jag precis nämnde på en DJ :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Har en sjukt skarp och fin 16234 från 97. Den borde inte vara så svår att värdera, men grejen är att den har ALLT från nyköp (ej kvitto), med stämplat cert från svensk AD, och det är alltid lite svårt att värdera hur mkt det är värt... Det såldes nyligen en vit på SAV för 46k. Den hade två (fula) extra tavlor men färre tillbehör. Ligger en svart på KS för 34.5 men den har bara Box.
IMG_6247.JPG

IMG_6246.JPG


Tack på förhand!
ANALOGUE
 
Senast ändrad:
Topp