• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Letar för närvarande efter en rimligt prissatt pepsi-insert till en 16710. Ebaypriserna på dessa ligger på närmare 3k. Är det verkligen rimligt? Här på k&s verkar priset ligga betydligt lägre (typ 1300-1500) men det tycks ganska sällan dyka upp något. Jag kanske är lite otålig men har haft en köpesannons uppe några dagar helt utan napp.. En svart fick jag tag på direkt. Är pepsi den mest åtråvärda färgen som ingen vill släppa? (Lite OT här mot slutet kanske, ber om ursäkt)

Letar för närvarande efter en rimligt prissatt pepsi-insert till en 16710. Ebaypriserna på dessa ligger på närmare 3k. Är det verkligen rimligt? Här på k&s verkar priset ligga betydligt lägre (typ 1300-1500) men det tycks ganska sällan dyka upp något. Jag kanske är lite otålig men har haft en köpesannons uppe några dagar helt utan napp.. En svart fick jag tag på direkt. Är pepsi den mest åtråvärda färgen som ingen vill släppa? (Lite OT här mot slutet kanske, ber om ursäkt)
Ett insert till 16700/16710 kostar ca 1000kr hos AD.

Tackar! Då vet jag bättre var jag ska leta! Är det fritt fram att köpa dessa från AD eller är man begränsad till hur klockan levererades som original?
ta med klockan då de ofta inte säljer delarna löst utan gärna vill byta och montera det som du köper. Är nog få som har koll på vad klockan hade när den såldes första gången så det blir nog inga problem att köpa det du önskar.

Cartier santos galbee
Ref 2961 full set.
Vad känns som rimligt pris?
CBF9259F-8780-48CD-B49D-9CE5467F8E48.jpeg

Vad är ett rimligt pris för en Breitling Steelfish Superocean i bra skick som går +6 s/d och trycktestad? (ingen servicehistorik dock)

Lägg märke till "krackeleringen" på tavlan. Möjligen fuktskadad?
Tror du? Det är ju ändå en runt 70 år gammal tavla, mycket som påverkar patina förutom fuktskador på så lång tid. Sedan vad klockan är värd är ju en annan fråga, själv skulle jag dock lätt kunna leva med tavlan.

Tror du? Det är ju ändå en runt 70 år gammal tavla, mycket som påverkar patina förutom fuktskador på så lång tid. Sedan vad klockan är värd är ju en annan fråga, själv skulle jag dock lätt kunna leva med tavlan.

Inte säker, väldigt svårt att säga. Ville uppmärksamma @viwe om det om han tänkte buda. Jag är inte med i budgivningen, så det ligger inget motiv bakom mitt inlägg :)

Inte säker, väldigt svårt att säga. Ville uppmärksamma @viwe om det om han tänkte buda. Jag är inte med i budgivningen, så det ligger inget motiv bakom mitt inlägg :)
Nej det trodde jag inte heller att du hade, jag har heller inget motiv. :)

Tyckte dock verket såg fräscht ut på bilden, nu kan ju klockan vara fuktskadad ändå på tavelsidan/uppdraget. Dock tyckte jag det var lite att dra väldigt stora växlar med enbart utgångspunkt om att tavlan hade lite krackelering. Vill man handla helt säkert så handlar man inte på tradera. ;)

Nej det trodde jag inte heller att du hade, jag har heller inget motiv. :)

Tyckte dock verket såg fräscht ut på bilden, nu kan ju klockan vara fuktskadad ändå på tavelsidan/uppdraget. Dock tyckte jag det var lite att dra väldigt stora växlar med enbart utgångspunkt om att tavlan hade lite krackelering. Vill man handla helt säkert så handlar man inte på tradera. ;)
Är ju primärt på jakt efter ett dress-ur modell mindre. Svårt att hitta något nytt i rimlig storlek inom budget. Patinan på tavlan gör klockan till ett vintage ur snarare än ett dress ur. Krångligt intresse det här.o_O:D:)

Är ju primärt på jakt efter ett dress-ur modell mindre. Svårt att hitta något nytt i rimlig storlek inom budget. Patinan på tavlan gör klockan till ett vintage ur snarare än ett dress ur. Krångligt intresse det här.o_O:D:)
Det är ju bra, det låter som att du vet vad du vill ha. :) du får dock räkna på att få lägga lite mer om du vill ha en i finare skick, iaf om du vill ha en av finare fabrikat (Omega, Longines, Zenith osv)
Lycka till i jakten! :)

Tillbaka
Topp