Trodde först du blivit galen... sen förstod jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trodde först du blivit galen... sen förstod jag
Annonsen är borta nu. Fick svar via mail. Slängde ur sig att om det var hög efterfrågan på den, så han ville ha minst 30k för den.
Tråkigt att man har den inställningen, att man automatiskt ska tjäna pengar på andra bara för att man ångrar ett köp efter 24 timmar.
30k är ett bra pris, men av ren princip så tänker jag inte uppmuntra denna typ av affärer.
Fast seriöst. Tycker generellt folk i detta forum är muppiga.. Om det finns en efterfrågan på klockan för 30, är det väl inte hans fel att någon sålde klockan billigare till honom? Det är väl helt upp till första försäljaren att avgöra vilket pris han vill sälja den för och finns efterfrågan på mer än vad säljaren sålde för, så är det ju inte köparens fel, utan snarare säljaren?
Köper jag en sub för 30 här, och lägger sedan ut den för 40 (som den kanske skulle kunna vara värd) är det väl inte mitt fel att säljare sålde den billigare än vad folk är villiga att betala? Jävla mycket gnäll om det där, är väl helt upp till säljare/köpare.
Att tycka att det är ok att köpa en klocka för 28 och sedan försöka flippa den 24 timmar senare för 35 får i så fall stå för dig
Vi verkar också ha olika uppfattningar om hur K&S delen ska användas. Vissa vill göra snabba pengar, medan andra vill sälja sina klockor till andra entusiaster för en skälig summa.
Observera att han sänkte priset till 30, efter att folk fick reda på att han hade köpt den för 28k.
Instämmer helt
I min bok så styrs ett pris av tillgång och efterfrågan..
Annonserade en jubileumsmodell av Grand Seiko GMT SBGM029 som listade närmare 60K 2014.
Denna modell producerades endast i 700 ex Worldwide, varav 200 utanför Japan..Slutsåld för länge sedan..
Enligt min personliga mening så är min klocka i absolut toppskick utan skador och repor..
Har nu insett att köpare och inte säljare står för prissättningen på detta forum..
Sensmoral- om jag ärvt eller fått Uret gratis så är det priset som gäller..
Har därför beslutat mig att behålla Uret..
KenKun bjöd 32500:- för Uret igår och då var tydligen priset helt okay ?
Absolut, jag har dock ej inspekterat de 2 extra länkbitarna som bifogas Uret..
Instämmer helt
Annonserade en jubileumsmodell av Grand Seiko GMT SBGM029 som listade närmare 60K 2014.
Denna modell producerades endast i 700 ex Worldwide, varav 200 utanför Japan..Slutsåld för länge sedan..
Enligt min personliga mening så är min klocka i absolut toppskick utan skador och repor..
Har nu insett att köpare och inte säljare står för prissättningen på detta forum..
Enligt min personliga mening så tycker jag det är duktigt osmakligt att köpa en klocka av en forumkamrat för att samma dag försöka sälja den vidare med ett betydande prispåslag. Men hey, fri prissättning och allt det där.
Även länken och alla länkbitar på din klocka i toppskick enligt dig?
Enligt Pm som jag erhållit, så handlar det mer om prissättningen..
Beträffande bilderna så motsvarar de skicket på min klocka.
Fick tillåtelse att publicera bilderna av föregående ägare.
Det är två olika exemplar av samma modell. Inget fel på någon av klockorna.Hur många på KS har egentligen ägt klockan? Vill ingen sitta med Svarte Petter? Varför säljs den hela tiden om den är så jävla fin? Jag tycker att 28 låter som ett utmärkt pris och hade nog gärna köpt den för det, men det verkar ju ligga en gravad hund nånstans här.
Bra inlägg.
Håller med dig i allt du skriver, men just denna affär luktar unket lång väg.Bild exemplet förstår jag. Bör vara på klockan i sig annars bör det faktiskt anges. Tycket dock att forumet i sig är väldigt mycket klagande.
Tycker väl kanske att Philippe Stern eller vad han heter har fått tagit allt för mycket skit på sin rolex som han la ut på K&S.
Instämmer helt
Vad är ett rimligt pris för en Rolex subC, 114060 från sent 2013 (under garanti), fullset i fint skick?
VAD FAN VILL DU MIG?Hahaha! Ni är så sköna ni två. Compiss och cultshit. Båda era nick slutar på kiss och bajs. Så festligt. Hahaha!
Box och cert ger ju lite premium som jag inte kan uppskatta/bedöma. Annars säger jag 18-20 i nuläget, utan tillbehör.
Släpp flipperspelet lite så ska du se att kulan åker ner i hålet och ljusen slutar blinka.VAD FAN VILL DU MIG?
Det skriks inte särskilt mycket om priser på forumet överlag, bara här och tråden om överprisade klockor. Så mitt tips är att helt enkelt hoppa över de trådarna, om man stör sig på den sortens diskussioner. Enkelt....Men det jag själv blir störd på är att alla ska hålla på att klaga på det och skrika om det på forumet...
Håller med och i min bok är closetplayer kokt, inga affärer kommer göras.closetplayer
Antingen spelar du dum i huvudet eller så är du det. Vet inte vilket som är värst. Du tar 9 månader gamla bilder på en klocka du inte ens äger, lägger ut dessa i en annons utan att ens skriva att det är gamla bilder. Efter lite rabalder lägger du in en kommentar att du har tillåtelse från förra ägaren, men det är fortfarande 9 månader gamla bilder på en klocka du inte äger.
Angående priset har jag inte fler kommentarer än att jag aldrig kommer sälja något till dig eller köpa något av dig. I min bok så handlar KS och WIS-communityt om klockor och relationer. Att lägga ut en klocka du precis fått hem för så pass mycket mer än du precis köpt den för på samma marknad är extremt osmakligt.
Självklart sätter säljare själva priset och jag skulle själv inte bli sur om någon tjänar en del på en klocka jag sålt, men viss taktkänsla bör ändå finnas. Det är det som skiljer oss från blocket. Tror knappast du kommer få något sjysst pris på någon mer klocka du tjatat till dig på detta forum.
Kolla att den är äkta...Är 18k bra pris för en 16030 med okänd servicehistorik? Nåt särskilt man ska tänka på vid köp?