• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Annonsen är borta nu. Fick svar via mail. Slängde ur sig att om det var hög efterfrågan på den, så han ville ha minst 30k för den.
Tråkigt att man har den inställningen, att man automatiskt ska tjäna pengar på andra bara för att man ångrar ett köp efter 24 timmar.

30k är ett bra pris, men av ren princip så tänker jag inte uppmuntra denna typ av affärer.

Fast seriöst. Tycker generellt folk i detta forum är muppiga.. Om det finns en efterfrågan på klockan för 30, är det väl inte hans fel att någon sålde klockan billigare till honom? Det är väl helt upp till första försäljaren att avgöra vilket pris han vill sälja den för och finns efterfrågan på mer än vad säljaren sålde för, så är det ju inte köparens fel, utan snarare säljaren?

Köper jag en sub för 30 här, och lägger sedan ut den för 40 (som den kanske skulle kunna vara värd) är det väl inte mitt fel att säljare sålde den billigare än vad folk är villiga att betala? Jävla mycket gnäll om det där, är väl helt upp till säljare/köpare.

Fast seriöst. Tycker generellt folk i detta forum är muppiga.. Om det finns en efterfrågan på klockan för 30, är det väl inte hans fel att någon sålde klockan billigare till honom? Det är väl helt upp till första försäljaren att avgöra vilket pris han vill sälja den för och finns efterfrågan på mer än vad säljaren sålde för, så är det ju inte köparens fel, utan snarare säljaren?

Köper jag en sub för 30 här, och lägger sedan ut den för 40 (som den kanske skulle kunna vara värd) är det väl inte mitt fel att säljare sålde den billigare än vad folk är villiga att betala? Jävla mycket gnäll om det där, är väl helt upp till säljare/köpare.

Att tycka att det är ok att köpa en klocka för 28 och sedan försöka flippa den 24 timmar senare för 35 får i så fall stå för dig :)

Vi verkar också ha olika uppfattningar om hur K&S delen ska användas. Vissa vill göra snabba pengar, medan andra vill sälja sina klockor till andra entusiaster för en skälig summa.

Observera att han sänkte priset till 30, efter att folk fick reda på att han hade köpt den för 28k.

Att tycka att det är ok att köpa en klocka för 28 och sedan försöka flippa den 24 timmar senare för 35 får i så fall stå för dig :)

Vi verkar också ha olika uppfattningar om hur K&S delen ska användas. Vissa vill göra snabba pengar, medan andra vill sälja sina klockor till andra entusiaster för en skälig summa.

Observera att han sänkte priset till 30, efter att folk fick reda på att han hade köpt den för 28k.

Ja. Jag säljer gärna mina klockor till andra entusiaster för en skälig summa. Men jag behöver ju inte sälja den för mindre än vad andra på forumet är villiga att betala? Lägger någon ut något för mer än vad folk är villiga att betala så betalar inte folk det, och då får dem gärna pruta.

Detta var inget direkt emot dig, trots att jag citerade dig, utan snarare emot väldigt mycket gnäll på forumet generellt över vad folk gör. Är ganska less på det. Jag är här för att jag älskar klockor och vill lära mig mer om dem. Men mest utav det jag ser är folk som klagar och klankar ner på folk. Är det inte smart om folk säljer för vad folk anser sig klockan vara värd, och folk köper vad dem anser klockan vara värt. Jag säger, lägg hellre upp till överpris med prutmån, än sälja klockan billigt och sen ska alla jävlar klaga när någon säljer för vad folk är villiga att ge..?

Instämmer helt:)
I min bok så styrs ett pris av tillgång och efterfrågan..
Annonserade en jubileumsmodell av Grand Seiko GMT SBGM029 som listade närmare 60K 2014.
Denna modell producerades endast i 700 ex Worldwide, varav 200 utanför Japan..Slutsåld för länge sedan..
Enligt min personliga mening så är min klocka i absolut toppskick utan skador och repor..
Har nu insett att köpare och inte säljare står för prissättningen på detta forum..
Sensmoral- om jag ärvt eller fått Uret gratis så är det priset som gäller..
Har därför beslutat mig att behålla Uret..
KenKun bjöd 32500:- för Uret igår och då var tydligen priset helt okay ?
DSC05722_zps0ebcb66c.jpg

Annonserade en jubileumsmodell av Grand Seiko GMT SBGM029 som listade närmare 60K 2014.
Denna modell producerades endast i 700 ex Worldwide, varav 200 utanför Japan..Slutsåld för länge sedan..
Enligt min personliga mening så är min klocka i absolut toppskick utan skador och repor..
Har nu insett att köpare och inte säljare står för prissättningen på detta forum..
DSC05722_zps0ebcb66c.jpg

Även länken och alla länkbitar på din klocka i toppskick enligt dig?

DSC05722_zps0ebcb66c.jpg

Enligt min personliga mening så tycker jag det är duktigt osmakligt att köpa en klocka av en forumkamrat för att samma dag försöka sälja den vidare med ett betydande prispåslag. Men hey, fri prissättning och allt det där.

Enligt Pm som jag erhållit, så handlar det mer om prissättningen..
Beträffande bilderna så motsvarar de skicket på min klocka.
Fick tillåtelse att publicera bilderna av föregående ägare.

Enligt min personliga mening så tycker jag det är duktigt osmakligt att köpa en klocka av en forumkamrat för att samma dag försöka sälja den vidare med ett betydande prispåslag. Men hey, fri prissättning och allt det där.

Det kan jag förstå att det är. Det förstår jag att du tycker. Men det jag själv blir störd på är att alla ska hålla på att klaga på det och skrika om det på forumet. Jag anser att kandke skulle den första säljaren då sålt den för det som uppenbarligen bjöds?

Man kan tycka det är osmakligt, omoraliskt m.m men måste verkligen alla skriva om det i alla olika trådar som "sämsta klockpriset på k&s" eller vad den nu heter eller m.m... Det skapar bara en negativ stämning på forumet. För mig är en klocka alltid värd vad jag betalat för den. Om jag köper en klocka för 45k och denna tråd sedan värderar den till 40, är klockan för mig fortfarande värd 45? Eller? Jag var ju uppenbarligen villig att betala det. Liksom, visst att vi ska skydda okunniga emot att bli helt blåsta, men tycker detta forum är överflödat av en massa elitism.

Även länken och alla länkbitar på din klocka i toppskick enligt dig?

Om han nu köpte den dagen innan och la ut den dagen efter och sedan fick använda bilderna av tidigare säljare, borde väl dem representera klockan i sig, eller?

closetplayer
Antingen spelar du dum i huvudet eller så är du det. Vet inte vilket som är värst. Du tar 9 månader gamla bilder på en klocka du inte ens äger, lägger ut dessa i en annons utan att ens skriva att det är gamla bilder. Efter lite rabalder lägger du in en kommentar att du har tillåtelse från förra ägaren, men det är fortfarande 9 månader gamla bilder på en klocka du inte äger.

Angående priset har jag inte fler kommentarer än att jag aldrig kommer sälja något till dig eller köpa något av dig. I min bok så handlar KS och WIS-communityt om klockor och relationer. Att lägga ut en klocka du precis fått hem för så pass mycket mer än du precis köpt den för på samma marknad är extremt osmakligt.

Självklart sätter säljare själva priset och jag skulle själv inte bli sur om någon tjänar en del på en klocka jag sålt, men viss taktkänsla bör ändå finnas. Det är det som skiljer oss från blocket. Tror knappast du kommer få något sjysst pris på någon mer klocka du tjatat till dig på detta forum.

Enligt Pm som jag erhållit, så handlar det mer om prissättningen..
Beträffande bilderna så motsvarar de skicket på min klocka.
Fick tillåtelse att publicera bilderna av föregående ägare.

Hur många på KS har egentligen ägt klockan? Vill ingen sitta med Svarte Petter? Varför säljs den hela tiden om den är så jävla fin? Jag tycker att 28 låter som ett utmärkt pris och hade nog gärna köpt den för det, men det verkar ju ligga en gravad hund nånstans här.

Hur många på KS har egentligen ägt klockan? Vill ingen sitta med Svarte Petter? Varför säljs den hela tiden om den är så jävla fin? Jag tycker att 28 låter som ett utmärkt pris och hade nog gärna köpt den för det, men det verkar ju ligga en gravad hund nånstans här.
Det är två olika exemplar av samma modell. Inget fel på någon av klockorna.

Bild exemplet förstår jag. Bör vara på klockan i sig annars bör det faktiskt anges. Tycket dock att forumet i sig är väldigt mycket klagande.
Tycker väl kanske att Philippe Stern eller vad han heter har fått tagit allt för mycket skit på sin rolex som han la ut på K&S.
Håller med dig i allt du skriver, men just denna affär luktar unket lång väg.

DSC05722_zps0ebcb66c.jpg

Visst är 30-32k helt ok, men efter att ha samtalat med den som sålde klockan till dig, så är suget att köpa klockan för det priset lika med noll. Jag vill helt enkelt inte uppmuntra dig till den sortens snabba klipp.

I vår första konversation så erbjöd jag faktiskt 30k vid snabb affär, men du blev för girig och ville ha mer.
Istället för 30k så sitter du med en klocka som är för liten för dig.

...Men det jag själv blir störd på är att alla ska hålla på att klaga på det och skrika om det på forumet...
Det skriks inte särskilt mycket om priser på forumet överlag, bara här och tråden om överprisade klockor. Så mitt tips är att helt enkelt hoppa över de trådarna, om man stör sig på den sortens diskussioner. Enkelt.

Bojke har skapat ett monster ;) Jag ser tråden som ett ställe där man kan få hjälp att sätta ett rimligt pris. Problemet blir diskussionerna som uppstår av diverse besserwissers som bara snackar bullshit och inte besitter någon större expertis eller kännedom.

Allt fler har börjat efterfråga en S&S Skydiver här på forumet, vi är några som har en men det är sällan dom kommer ut till försäljning. Ägarna verkar gilla som klocka, jag gör det i alla fall!
Jag har inga planer på att sälja min då det är min vardagsklocka just nu, men en prisuppfattning skulle vara kul att ha.

image.jpg

Nypriset idag på länk är ca 30k och på gummi 27k har jag för mig.

Min uppfattning är ca 15 -16 000 med alla papper och boxar och regelbunden service. Är detta för högt värderat? För lågt?
Då det inte finns många referenser ute är detta en svår fråga, men sett någon på blocket för 16k (gummi) fast den verkade va svårsåld.

Vad är folk villiga att betala för en skydiver?

//
Filip

closetplayer
Antingen spelar du dum i huvudet eller så är du det. Vet inte vilket som är värst. Du tar 9 månader gamla bilder på en klocka du inte ens äger, lägger ut dessa i en annons utan att ens skriva att det är gamla bilder. Efter lite rabalder lägger du in en kommentar att du har tillåtelse från förra ägaren, men det är fortfarande 9 månader gamla bilder på en klocka du inte äger.

Angående priset har jag inte fler kommentarer än att jag aldrig kommer sälja något till dig eller köpa något av dig. I min bok så handlar KS och WIS-communityt om klockor och relationer. Att lägga ut en klocka du precis fått hem för så pass mycket mer än du precis köpt den för på samma marknad är extremt osmakligt.

Självklart sätter säljare själva priset och jag skulle själv inte bli sur om någon tjänar en del på en klocka jag sålt, men viss taktkänsla bör ändå finnas. Det är det som skiljer oss från blocket. Tror knappast du kommer få något sjysst pris på någon mer klocka du tjatat till dig på detta forum.
Håller med och i min bok är closetplayer kokt, inga affärer kommer göras.

Tillbaka
Topp