• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad anses om Dr Watch?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för alla svar. Problemet är att jag läst om hans "service" på ttt, här samt andra forum. känns sådär, som köpare, när han klistrade på plexit på en äldre DD, läste om detta någonstans och var bland resultaten längst upp när man googlar Dr Watch. Sedan när han säger att den är genomgången och testad av honom.

Om vi bortser från hur han utför service av uren så är det uppenbarligen svårt att få tag på originaldelar idag. Är rädd för att det tummats på det här hos doktorn och att han har/använder aftermarketdelar. Sedan förstår jag inte varför de jag vet har fått falsk box osv. inte träder fram och delar med sig. Mao har inte jag fullt förtroende men det beror ju på hur noga man själv är till vilka delar som byts och används.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Förstår inte heller varför dom som har dåliga erfarenheter inte berättar vad som har hänt? Aurum DD händelse känner jag till, men i övrigt berättas inte så mycket.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag har gjort en affär med honom, klockan var inte riktigt som han beskrev den. Jag hävde affären och han betalade tillbaka pengarna. Inga hårda känslor han handlade korrekt när jag påtalade att vissa delar inte var de som satt på denna när den lämnade fabriken.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har köpt och sålt av honom, rätt skön lirare - men kan bli lite rörigt ibland - men ingen störra fara
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var det inte DrWatch som lade upp en poleringsguide på sin hemsida där han använde vanligt sandpapper på en Rolex? -Först grovt och sedan finare och finare?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Som tidigare sagt så säljs alla hans klockor helt utan repor osv, jo det klart eftersom han polerar allt ovh inte alltid så bra. Många klockor får rundare former .....

Tycker inte priset på den du länkar är tokbra och tror du kan hitta bättre klocka till lägre pris här på forumet tex.
 

16610

Patek
2-Faktor
Köpt två klockor utan problem. Men vidare efter det har han svarat otrevligt eller inte alls. Nej köper inget mer där. Alla kan ha dåliga dagar men inte så många gånger..
 

tissoter

Audemars
Drar upp den här tråden, någon som nyligen handlat av Drwatch? Kan man lite på? Ställer mest frågorna då jag är lite sugen på en Rolle från honom.
 

paradis

Audemars
Om man kunde lita på honom tidigare, förstår inte varför man inte skulle göra det nu , inget dåligt om honom ,vad jag har hört......:)
 

paradis

Audemars
Har du läst tråden eller?


Har själv köpt en klocka som jag var nöjd med.Tror att när man köper begagnat så måste man undersöka, vad är det man köper , ock vad ingår i köpet,typ.vilken box,garantier,mm. I tråden finns dom som är nöjda både med köp ock annat,ock som alltid dom som är mindre nöjda. Det vad han säger om KS, det gillar jag inte alls.
 

tissoter

Audemars
Har själv köpt en klocka som jag var nöjd med.Tror att när man köper begagnat så måste man undersöka, vad är det man köper , ock vad ingår i köpet,typ.vilken box,garantier,mm. I tråden finns dom som är nöjda både med köp ock annat,ock som alltid dom som är mindre nöjda. Det vad han säger om KS, det gillar jag inte alls.

?
 
Topp