• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad anses om Dr Watch?

Senast jag servade hos doktorn (i somras) tog det under två veckor och kostade strax söder om 4000kr. Svårt att se att Rob slår den tiden.

Lite OT, men jag har aldrig förstått varför man inte får alternativet att återkomma när det är ens tur att få klockan servad. Säg att det tar 8 veckor, av de är ju 6-7 veckor ren kötid, eller har jag fel @Echo Delta? Nu menar jag på de vanligaste klockorna där jag utgår från att man har lagerföring på samtliga reservdelar.

Jag går exempelvis till Nymans vecka 1 och beställer service. Får besked att det finns tid vecka 6 och får frågan om jag vill lämna in eller återkomma. För mig som har nära väljer jag att återkomma och kan således njuta av klockan ytterligare sex veckor och behöver senare bara skiljas från den under två veckor.

Det kan omöjligtvis vara väldigt mycket svårare att ha ett kösystem hos en urmakare än vad det är hos en bilmekaniker eller tandläkare.

Senast jag servade hos doktorn (i somras) tog det under två veckor och kostade strax söder om 4000kr. Svårt att se att Rob slår den tiden.
Vi kan ju hålla på och diskutera alla våra olika upplevelser av hur många veckor det tar hos doktorn respektive AD/olika AD. Sannolikt skiljer det sig en del mellan olika tidsperioder över året/åren så vi får nog svårt att landa i någon statistisk säkerhet. Min poäng i min första post var att det inte tar sex gånger så lång tid hos Ad, det kan alla sannolikt vara överens om. För min del är det inte så viktigt om det tar två eller sex veckor. Det enklaste är väl att ringa runt och kolla av inför en service.

Vi kan ju hålla på och diskutera alla våra olika upplevelser av hur många veckor det tar hos doktorn respektive AD/olika AD. Sannolikt skiljer det sig en del mellan olika tidsperioder över året/åren så vi får nog svårt att landa i någon statistisk säkerhet. Min poäng i min första post var att det inte tar sex gånger så lång tid hos Ad, det kan alla sannolikt vara överens om. För min del är det inte så viktigt om det tar två eller sex veckor. Det enklaste är väl att ringa runt och kolla av inför en service.

Självklart, jag tycker att det är kul om Stockholms olika ADs har styrt upp sina servicetider.

Bara gott och säga, vissa nämner hans poleringar men många klockor han köpt in är redan polerade
Vet många som varit väldigt nöjda efter han ha servat deras klockor likaså jag

Senast ändrad:
Någon som har koll på ifall han lagt av med klockor helt? Mailade honom, fick inget svar men vet sen tidigare att man kan få vänta ett tag på svar mellan varven...

Sålt ett 50 tal rolex till honom under åren, alltid trevlig och bra. Även servat en del med bra resultat. Känt honom under många år..

Tillbaka
Topp