• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad använder ni när ni ställer in tiden på klockan?

corbendallasx

Friends of KS
Kollade av Bulovan idag. Använde den någon dag efter förra inlägget, sen har den mest legat o minsann, den är "Dead on" mot den radiokontrollerade G-shocken! Har ifs bara gått 13 dagar, men ändå. Några +/- 15 sekunder per månad är det ju inte tal om.
Watchville däremot är fem sekunder efter...
Nu är den 5 sekunder före så nu får den minsann lugna sig. Det lustiga är att min Citizen Aqualand går exakt som Bulovan.
Vi får vällan se hur det ser ut om en månad.
Sorry för off topic :)
 

Göteborgare

Cartier
Använder tiden från datorn för de mekaniska klockorna. Men älskar att ställa min Casio Edifice ECB-500D, speciellt när man byter tidszon. Den ställer om sig via bluetoot, när mobilen byter zon. Ser ganska häftigt ut när visarna snurrar av sig själv o_O
 

Göteborgare

Cartier
image.png

Appen Emerald time dra ut ett medelvärde från 4 olika atomur, borde ju duga. :D
Finns den bara för äpplen? Hittar den inte i Googles Play Butik.
 

Makkanxd

Rolex
Jag ställer in efter micron, ugnen, datorn , radion, det som visar tiden helt enkelt. Helt ärligt så går mina automatiska sällan rätt iallafall eftersom jag varierar ofta :D Jag kollar klockan på telefon.
 

J.G.L

Omega
Mobilen, dagens mobiler hämtar tiden från GPS-satelliterna vilket ger en tidsdiff på 0,1- 0,2 sekunder. Mer exakt har iaf inte jag behov av.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Oftast drar jag ut kronan och vrider den tills klockan visar rätt tid och manövrern gör jag med fingrarna ;)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Verkar som den analoga klockan försvunnit på iPhone sedan iOS 10.. eller är jag bara oteknisk?

+såg idag att text-Tv försvinner på kanal 3 & 6. Frågan är hur länge det blir kvar på resterande kanaler?.. :)
IMG_6147.PNG
 

Apansson

Torpare
Om man skulle sätta sin sistem51 i windern skulle man kunna ställa Rolexen efter den. Helvete vad den går rätt alltså. Sjukt.
 
Topp