• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad bär du för klocka och var gjorde du lumpen?

meo_swe

Audemars
20131110_103333_zpsfce64996.jpg


20131110_103359_zps64e758ff.jpg

Ryckte in 2009,vägrade muck så still going strong. Tjock, trasig och bittert ksp-mongo i hans majestäts tjänst. Dock bytt från mp till högvaktsskytte.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Låg i lumpen 88-89 vid F10 i Ängelholm!

Då såg man Polska bärplockare och långtradare från östblocket i varje buske!
Satte djupa spår i mitt samlande:). Denna klocka skaffade jag i slutet av min lumpentid!

tCtHAhr.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kul tråd, vill gärna se fler klockor och historier :)
Själv ska jag göra lumpen i September på luftvärnsregementet i halmstad. Ska bli kul. Kommer nog sporta SKX:en då den är tålig, snygg och sjukt bekväm.
Antingen den, eller om jag hittar en annan klocka. Typ en cool quartzare eller något.
IMG_20200122_150044040_HDR.jpg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Kul tråd, vill gärna se fler klockor och historier :)
Själv ska jag göra lumpen i September på luftvärnsregementet i halmstad. Ska bli kul. Kommer nog sporta SKX:en då den är tålig, snygg och sjukt bekväm.
Antingen den, eller om jag hittar en annan klocka. Typ en cool quartzare eller något.
IMG_20200122_150044040_HDR.jpg
Maffig trådbump! :)
Jägarbataljon K3 88/89, ordonnans/sjukvårdsman/ksp-skytt. Tror att jag rockade en Candino dykare då.
8C3EAF7B-F923-4BA3-8E4B-BEA5028AEFA1.jpeg
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Kul tråd! Gjorde lumpen på A9 i Boden 06/07 som plutonbefäl. Därefter läste jag till yrkesofficer och jobbade ett tag. Blev nyligen tillbakalockad till firman efter flera år i det civila. När det begav sig år 2006 hade jag nog bara en enkel digital skitklocka..
IMG_20200125_071205.jpg
 
Senast ändrad:

Airbus

Rolex
Friends Of KS
AMP (Arméns Musik Pluton) 1990. En provspelning räddade mig från att bli KB i Boden....! Musikman Trumpet i Bb hette det på inkallelseordern.
Armeacutens_Musikkaringr_zpsf512ffbd.jpg




Hade den här på mig dom där 10 månaderna.
DSC00028.jpg



Hade verkligen skitkul, och lärde mig mer om sängbäddning och skoputs (få till lackskofinnish på paradkängor med Kiwi Paradegloss, spott och en gammal t-shirt), än vad jag egentligen vill minnas....

Vad sängbäddningen anbelangar, skulle nog min fru hävda att jag glömt alltihop. Och skor har hon nog inte sett mig putsa särkillt ofta. Men lirar trumpet gör jag alltjämt!
Var blir man krigsplacerad (utan att röja något hemligstämplat)? Fanns typ trumpet M/59 i mobförråden? (Kunde inte låta bli) :)
 
Topp