• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad bär du för klocka och var gjorde du lumpen?

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Vet faktiskt inte, tror jag åkt ur rullorna vid det här laget.

Dessutom hade nog vår löjtnant rätt när han hävdade att det enda man kunde använda musiksoldater till i krig var som skydd mot finkalibrig eld...!
Som en kompis som var spärrvakt när han pluggade. I instruktionen stod att om man blir hotad genom luckan med ett vapen ”tål en telefonkatalog rätt mycket”
 

Fridolfz

Breitling
Kul tråd! Kände att jag var tvungen att bumpa när jag såg att TS både muckade samma år (08) och från samma regemente!
Jag gjorde lumpen på K3 som jägarsoldat på underättelsebataljonen. Muckade 08.
1rolle.JPG
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hittade en gammal bild, tyvärr syns inte min stekheta Nike! Som ni ser var det på den analoga tiden. :D
IMG_3879-01-01-01-01.jpeg
Måste bara fråga: Är det där K3 i Karlsborg? Gjorde själv lumpen som Militärpolisjägare (MPJ) där 94-95 och logementet ser så sjukt bekant ut... På den tiden hade jag min examenspresent - en tvåfärgad Tissot PR 100 med vit urtavla som min far numer har som finklocka (!). Själv har jag idag en liten samling där kronjuvelen är denna:
Tudor på länk.jpg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Måste bara fråga: Är det där K3 i Karlsborg? Gjorde själv lumpen som Militärpolisjägare (MPJ) där 94-95 och logementet ser så sjukt bekant ut... På den tiden hade jag min examenspresent - en tvåfärgad Tissot PR 100 med vit urtavla som min far numer har som finklocka (!). Själv har jag idag en liten samling där kronjuvelen är denna:
Tudor på länk.jpg
Det är gamla Amf1 som då låg på Rindö. :)
 

Anarch

Cartier
2-Faktor
I21 Sollefteå, sent nittiotal, bevakningssoldat med en sliten Gul på armen. Band med kardborre och gummitryck. Det blev inte mycket man av mig. Om kvällarna satt jag mest och åt oxfilépizza med bearnaisesås och drack Zeunerts cola. Visserligen i officersmässen, men dit smög jag mig med hjälp av nycklar och lönndörrar.
 

Oxygenic

Omega
2-Faktor
PB9 / SSS i Skövde som KB 94-95. Första värnpliktskullen på då helt nya Stridsfordon 90. Tror jag hade en Citizen kronograf, men den är borta sedan länge. Idag har jag en Malm Whitefox på armen, men storfavoriten är min Omega Seamaster. Och önskelistan är en Breitling Aerospace. Fortfarande kvar i det gröna, hemvärnet. Överallt, alltid!
 

henno3

Omega
32EC7AD1-71EF-48BB-988E-642EDF59BE51.jpeg
I5 Östersund, 92/93. Bandvagsförare/skyttesoldat. Mig veterligen bar jag ingen klocka under den tiden. 94 åkte jag ner till Balkan. Hamnade som förare av en klassisk PBV302, och första vändan bar jag denna, en GUL i rosa!!! Hur i hela jävla friden gick det till? Jag är inte färgblind, men någon defekt måste jag haft (eller har?!). Har dock klara minnen av att det snuskiga kardborrebandet luktade bäverskit!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
32EC7AD1-71EF-48BB-988E-642EDF59BE51.jpeg
I5 Östersund, 92/93. Bandvagsförare/skyttesoldat. Mig veterligen bar jag ingen klocka under den tiden. 94 åkte jag ner till Balkan. Hamnade som förare av en klassisk PBV302, och första vändan bar jag denna, en GUL i rosa!!! Hur i hela jävla friden gick det till? Jag är inte färgblind, men någon defekt måste jag haft (eller har?!). Har dock klara minnen av att det snuskiga kardborrebandet luktade bäverskit!
Härligt foto!
 

mmh

Panerai
2-Faktor
1:a Kustjägarkompaniet vid Nylands Brigad, Dragsvik, Finland, anno 1999:cool: Minns att jag använde min Citizen two-tone titanium kronograf de första veckorna, men den fick en massa smällar och dings hela tiden så köpte ganska snabbt en Casio digitalare istället. Ingen aning om modellen då den försvann några år senare när jag surfade i Costa Rica:). Idag är det mest :rolex::omega::gs: som gäller....
 

Steale

Breitling
Wendes Artilleriregemente (A3), Norra Åsum utanför Kristianstad - 91.
På armen en Zenith 2600 från 60-talet.
 

Bilagor

  • IMG_20200918_115839.jpg
    IMG_20200918_115839.jpg
    307.3 KB · Visningar: 3
Topp