Tack så mycket då vet jag det. Du gjorde lumpen i flygvapnet som Besserwisser antar jagKärringberget måste ligga på baksidan av Sverige. Här på framsidan har vi Käringberget.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack så mycket då vet jag det. Du gjorde lumpen i flygvapnet som Besserwisser antar jagKärringberget måste ligga på baksidan av Sverige. Här på framsidan har vi Käringberget.
Flygvapnet låg inte vid Käringberget.Tack så mycket då vet jag det. Du gjorde lumpen i flygvapnet som Besserwisser antar jag![]()
Ja, hade på den när jag fick mitt första barn så är reserverad till henne när hon bevisat att hon kan ta hand om sig självVad roligt med en jägare till på KS! Du har väl kvar Suben?
Näh, varken du eller jag har väl påstått att du gjorde lumpen där eller? I Göteborg är vi alla goa gubbar så du måste vara utomsocknesFlygvapnet låg inte vid Käringberget.
Närå, jag gjorde lumpen där -89. Bara driver lite med dig, ville inget illa, bara på skoj. Ha en go helg.Näh, varken du eller jag har väl påstått att du gjorde lumpen där eller? I Göteborg är vi alla goa gubbar så du måste vara utomsocknes![]()
Vet faktiskt inte, tror jag åkt ur rullorna vid det här laget.Var blir man krigsplacerad (utan att röja något hemligstämplat)? Fanns typ trumpet M/59 i mobförråden? (Kunde inte låta bli)![]()
Som en kompis som var spärrvakt när han pluggade. I instruktionen stod att om man blir hotad genom luckan med ett vapen ”tål en telefonkatalog rätt mycket”Vet faktiskt inte, tror jag åkt ur rullorna vid det här laget.
Dessutom hade nog vår löjtnant rätt när han hävdade att det enda man kunde använda musiksoldater till i krig var som skydd mot finkalibrig eld...!
Måste bara fråga: Är det där K3 i Karlsborg? Gjorde själv lumpen som Militärpolisjägare (MPJ) där 94-95 och logementet ser så sjukt bekant ut... På den tiden hade jag min examenspresent - en tvåfärgad Tissot PR 100 med vit urtavla som min far numer har som finklocka (!). Själv har jag idag en liten samling där kronjuvelen är denna:Hittade en gammal bild, tyvärr syns inte min stekheta Nike! Som ni ser var det på den analoga tiden.![]()
![]()
Det är gamla Amf1 som då låg på Rindö.Måste bara fråga: Är det där K3 i Karlsborg? Gjorde själv lumpen som Militärpolisjägare (MPJ) där 94-95 och logementet ser så sjukt bekant ut... På den tiden hade jag min examenspresent - en tvåfärgad Tissot PR 100 med vit urtavla som min far numer har som finklocka (!). Själv har jag idag en liten samling där kronjuvelen är denna:
![]()
Många K3-plattfötter här. Finns det inga riktiga jägare från K4?![]()
Ytterligare en K3-jägare här. Muck 2008
Många K3-plattfötter här. Finns det inga riktiga jägare från K4?
Härligt foto!I5 Östersund, 92/93. Bandvagsförare/skyttesoldat. Mig veterligen bar jag ingen klocka under den tiden. 94 åkte jag ner till Balkan. Hamnade som förare av en klassisk PBV302, och första vändan bar jag denna, en GUL i rosa!!! Hur i hela jävla friden gick det till? Jag är inte färgblind, men någon defekt måste jag haft (eller har?!). Har dock klara minnen av att det snuskiga kardborrebandet luktade bäverskit!![]()
Många K3-plattfötter här. Finns det inga riktiga jägare från K4?