• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad bar ni för klocka under er universitetstid?

Började få upp intresset i slutet av studietiden och körde en Certina DS podium chrono från och med sista året. Sen var det kört.

Bar min trogna 14060M varje dag under kandidaten fram till att jag plockade ut en 116234 i examenspresent från mig själv, bar den på slutopponeringen och pajade en potentiellt fin OWG-period :banghead:
Glömde visst bilder!

OWG under första 5 terminerna:
853E0F74-DF47-4D50-B433-9426484B81DC.jpeg

Under termin 6 fylldes det på med denna:
E9A590C7-B11D-481F-B2C8-74DC4B96BA9F.jpeg

Dagens studenter har helt uppenbart för mycket pengar! På min tid (90-tal) var det väldigt få som hade dyra klockor. Det man drömde om var Breitling, och det man kanske kunde ha råd med var SMP Bond. Själv hade jag bara Casio och Swatch.

Utan att ha genomfört den grundligaste analysen tror jag att det är allt vanligare att jobba heltid parallellt med plugget nuförtiden för att ligga steget före snittet när studierna är över och konkurrensen om inträdesjobben börjar. Så var det åtminstone för mig - vilket ledde till för lite fritid och för mycket pengar och således självklart klockköp :pompus:

Utan att ha genomfört den grundligaste analysen tror jag att det är allt vanligare att jobba heltid parallellt med plugget nuförtiden för att ligga steget före snittet när studierna är över och konkurrensen om inträdesjobben börjar. Så var det åtminstone för mig - vilket ledde till för lite fritid och för mycket pengar och således självklart klockköp :pompus:
Heltid vet jag inte om det är så vanligt. Har själv ganska bra insyn av IndEk, Ek, Byggnadsingenjör samt Maskiningenjör vid LiU och där vet jag inte många som jobbar heltid, däremot många som jobbar! Men det är nog högst individuellt och går nog varken säga si eller så.

Har haft väldigt mycket under mina år på SU.
Försökte hitta några lämpliga bilder och när jag sökte på universitetet i albumet fick jag upp dessa iallafall.
67B2569C-9CBE-499C-BA75-C5CE0E662B41.png
41B16103-EF05-401E-9488-574DBF9FC2AB.png
FB530DAF-CDC2-44CC-B15D-46D07795FF03.png

Man ser lite dinkor då och då. Sett flera tjejer med fina omegor & datejusts vilket är kul! Annars är det generellt omega som gäller verkar det som.

Fått två kommentarer om mina klockor på 4 år. Ena var en random kille på biblioteket som satt bakom oss och hörde att vi pluggade samma sak, han kom till oss och frågade något så sa han också något i stil med ” shit snygg Breitling!”
Gång nr 2 var när jag väntade på bussen så kom en annan buss, en kille som satt på bussen knackade på rutan, pekade på sin klocka och sedan på mig och gjorde tummen upp. Hade då en planet ocean då. Lite kul :D
Håller med om att tjejerna generellt höll högre nivå än snubbarna. Just DJ och OP var det en del fina.

Själv gick jag i en gammal Vintagezenith och en Seiko5. Fick en "för tidig" examenspresent av mig själv så sista terminen fick en Omega AT all handledstid.
05008312-7900-4F9E-A995-634C29A54ABD.jpeg

Haha jävla kul med dåren på bussen :D

fast106wc010112.jpg

Det var lite innan klockintresset tog fart. Inte för att jag bär några dyrare klockor nu heller i och för sig. Sitter en Scurfa Diver One (quartz) på armen as we speak.

Tillbaka
Topp