• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad bar ni för klocka under er universitetstid?

Hade en 16750 när jag började plugga, sen blev det flipparsjukan med lite blandat tills min budget sa ifrån.. stadgade mig merparten av tiden med en JLC master calendar och 14060. :)

Bar min trogna 14060M varje dag under kandidaten fram till att jag plockade ut en 116234 i examenspresent från mig själv, bar den på slutopponeringen och pajade en potentiellt fin OWG-period :banghead:

Köpte min första träningsklocka (Fenix 3 hr). Det var den som fick in mig på hela klockspåret och nu sitter man här med mer klockor än handledstid ;)

Bar denna under universitetstiden :)
image.jpg

Jag hade en Breitling navitimer som jag fick när jag fyllde 20. Men tappade bort den nån sölig kväll på studenten gillade klockan men har aldrig ägt en likadan sedan dess. Kanske dags?

Jag hade någon form av Swatch(?) dykare med kardborrband som jag tror var köpt på Teknikmagasinet för ca 149kr. Jag har inte kvar den tror jag och googlingsförsök ger inga träffar på hur jag har för mig att den kan sett ut...

Därför att studenttiden brukar vara en tid späckad med ansvarslöst beteende.

fast om man vet/tror att det blir en stökigt kväll behöver man ju inte bära klocka om man inte känner mig bekväm men det!

ser verkligen inget problem med att ha en dyrare klocka om man studerar!!

studerar fortfarande och snurrar runt med en speedmaster 005 och en OP 36 116000. när dagarna är något tyngre brukar jag köra OPn, har fått känslan att jag blir något gladare med den..

Dessa klockor var jag under mina 3 år på universitetet :) samt några som inte är värda att nämnas! Ägde aldrig mer än två klockor samtidigt och idag är tyvärr alla borta. Många som jag ångrar att jag sålde...

Seiko Sarb033
Zodiac Sea Dragon
Seiko Skx007
Tudor Black Bay 36
Tudor Black Bay blue
Oris 65 Movember
Seiko Pressage cocktail
Timex Q
Grand Seiko Sbgx259
Sinn 104
Seiko Lord Matic 5606-7010

Bifogar en bild på favoriten!
659D2C4B-EDC2-416A-9B55-854C8FCB4131.jpeg

Själv spenderar jag mestadels av min tid på campus med min 14060. Självklart går banden på rotation utefter årstid för att på så sätt uppleva variation. Ibland slänger jag på min swatch sistem 51 x Hodinkee på skoj men det händer inte så ofta längre. Vid finare tillställningar bär jag en vintage omega seamaster i guld på länk. Till frack blir det en vintage A. Lange pocket watch efter min morfar, även den i guld.:D

Var fattig som akademiker så ingen klocka men läsning på KS gällde. Blev en Speedy ett tag in i arbetslivet ;)

Tillbaka
Topp