Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hm, det eller Breguet-siffror!Arabiska, men då framför allt med ett härligt art déco-typsnitt! Gör sig helt klart bäst på fyrkantiga klockor.
![]()
Pateks typsnitt är väldigt trevligt.På dressare tycker jag breguet index är jäkligt snyggt
![]()
Bra där, du hittade en klocka jag är väldigt kluven till. Gillar Tanken skarpt pga utseendet och historien men har som sagt var svårt för de romerska.
Ska nog någon gång ge den en chans![]()
Jäklar vad vacker den är. Causal Calatrava.På dressare tycker jag breguet index är jäkligt snyggt
![]()
Inte noterat att det är så stor skillnad. Inte för jag har stört mig på de små romerska men håller helt med att det är bättre utan.Stavindex på en Rolex Datejust är min favorit. Helst utan den lilla "rail" med pyttesmå romerska index.
Så:
![]()
Inte så:
![]()
Romerska gör sig klart bäst på tanks.Romerska är det mest klassisks och kräver sin klocka, men kan lyfta ett sportur typ datejust eller daydate. Det är ingenting för ett dykarur normalt. Samtidigt är det svårt att vara generell för allt har med design, hantverk och materialval att göra. Vilka indexeringar det är spelar mindre roll på en ful klocka.
Jag tycker romerska siffror hört sig bra på Cartier och tanks, men det finns fler märken och modeller som lyfter. Är det en snygg i grunden klocka passar det mesta. Romerska siffror är sofistikerat. Därför passar de bäst på finare dressur, gärna i ädelmetaller, men det finns exempel där de lyckats få det vulgära att gifta sig med det sofistikerade på ett alldeles speciellt sätt, men det är en balansgång med diken fyllda med skit åt båda hållen.