• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad fan har du bidragit med till detta forum?

Vad fan har du bidragit med till detta forum?

  • Inget. Jag bara lurkar omkring.

  • Lite. Ger svar när jag kan.

  • Lagom. Ger svar när jag kan, men gillar också att slänga käft.

  • Mycket. Jag älskar allt som rör klockor, referenser, pustningar, länkar, trycktester etc.

  • Hänger bara på Lifestyle. Knivtråden, Cigarrtråden och annat mys.


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Apansson

Torpare
Snart 5 k inlägg.....100% kvalle.....typ 4 inlägg på LS.......sug på den Gugge.....
Bra inlägg:like-ratio på dig ändå får man säga! Och då är du inte som @Af Sjodahl som ALLTID lyckas få inlägg #2 i fredagstråden, lovar att han sitter med ett färdigt inlägg för att copypastea in och SPAMMAR f5 på fredagmorgnarna! Han lär ju fan STÄLLA KLOCKA för att få in första svaret i dem! ;) Jag älskar dedikationen från hans sida.
 

Babinus

Cartier
Inget av alternativen passar mig. Det som saknas är:

- Mest bara trams och för många dumma frågor. En och annan inblandning i en diskussion där jag borde hålla käft.

Har dock gett nyårslöftet att bli mer seriös, vilket innebär att dra mig tillbaka och syssla med något jag begriper mig på. Bristen på att ha gett kompenseras av att jag sugit åt mig desto mer. Egoistiskt? Jag vet. Käkat en hel del popcorn och lurat mig själv att köpa en massa gammalt skräp, som ingen annan ville ha. Med andra ord raka motsatsen till trådskaparen. Kanske startar jag en tävling med något annat skräp som pris, som jag skäms för mycket för att ge bort till en vän.

Fast jag måste erkänna att jag själv har haft roligt här.
 
Inget av alternativen passar mig. Det som saknas är:

- Mest bara trams och för många dumma frågor. En och annan inblandning i en diskussion där jag borde hålla käft.

Har dock gett nyårslöftet att bli mer seriös, vilket innebär att dra mig tillbaka och syssla med något jag begriper mig på. Bristen på att ha gett kompenseras av att jag sugit åt mig desto mer. Egoistiskt? Jag vet. Käkat en hel del popcorn och lurat mig själv att köpa en massa gammalt skräp, som ingen annan ville ha. Med andra ord raka motsatsen till trådskaparen. Kanske startar jag en tävling med något annat skräp som pris, som jag skäms för mycket för att ge bort till en vän.

Fast jag måste erkänna att jag själv har haft roligt här.
Trodde inte att jag nånsin skulle hålla med dig, men nu har det omöjliga hänt.

Själv har jag mest lurkat och varit lite uppkäftig knappt 90 ggr.

Jag tror också att när administratörerna gjorde Fantomen till Archie Luxuery, skapade man något de inte kan vare sig tämja eller kontrollera. Som bara kommer att gäcka och bli jobbig för sina skapare. Ungefär som doktor Victor Frankenstein.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bra inlägg:like-ratio på dig ändå får man säga! Och då är du inte som @Af Sjodahl som ALLTID lyckas få inlägg #2 i fredagstråden, lovar att han sitter med ett färdigt inlägg för att copypastea in och SPAMMAR f5 på fredagmorgnarna! Han lär ju fan STÄLLA KLOCKA för att få in första svaret i dem! ;) Jag älskar dedikationen från hans sida.


Haha...är så enkelt att jag sitter på den snabbaste datorn på forumet, MoaHahaha :D!!!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tja, alla bidrar väl så gott de kan och/eller efter eget intresse.
För egen del försöker jag exempelvis göra mina (iofs hittills ganska få, men ändå) paketöppningar intressanta med både förklaring till varför jag vill ha just den berörda klockan, och även få med relevant historik och information om klockan. De sistnämnda bidrar ju till en ökad kunskap om åtminstone just den klockan, och kanske även den modellserie och det märke den tillhör. Sen tillskansar man sig viss generell kunskap genom att läsa både på forumet och på annat håll, vilken man själv förhoppningsvis kan förmedla vidare där och när det är relevant. Sen har vi ju det där med specifik kunskap om vissa märken eller modeller; jag kanske tex senaste tiden tjatat mer om Panerai och VC eftersom jag nyligen köpt sådana och också grottat ner mig lite extra i just de märkena på sistone..
Sen tycker jag att kronografkamper och andra "tävlingar" är jäkligt roliga ;)
Vad gäller GTG:er är det ju ett förbaskat trevligt fenomen! Tycker det är kul både att titta på bilder från GTG:er och att dokumentera själv när jag deltar.
 

Espresso

Cartier
Generellt är nog inte min kunskap den högsta, lär mig fortfarande en hel del. Dock vill jag påstå att jag bidragit med en del matnyttigt vad avser Ulysse Nardin och deras klockor/historisk. Ska snart bredda mig mer :)
 

corbendallasx

Friends of KS
Är den som är en fattig student med skitklockor, står utanför rob Engström och nymans ur men vågar inte gå in av rädsla och skämma ut mig. Tar bilder på mina klockor i olika filter och vinklar, för att dom ska se lite bättre ut och lite dyrare... Lär mig dagligen om klockor, som jag förmodligen får tag i om ca 30-40 ljusår. :cool:
Vi får anta det inte är fysik du studerar ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag har bidragit med [ ] för de flesta. Men de få som uppskattar en Bratte då och då kanske är lite glada. Någon gång ibland slänger jag in en bild på min ful-Rolex bara för att få likes haha. ;)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Man sitter faktiskt och har lite ångest för att man inte har en ny klocka att visa upp när det gått en 5-6 månader utan något köp.
 
Så du håller med mig? Armaggedon är nära.

Du glömde vad du INTE har bidragit med. Att visa vad du har, för att du är livrädd för att den ska avslöjas som kopia. :happyhappy:
Fast du har ju drabbats två gånger av att få skicka en helt nyinköpt klocka på service och fått vänta flera månader på den. Kunde du visa bilder på dem, när de var bortskickade? Vi får väl se om en AD servar en kopia. :happyhappy:

Annars är det ju positivt att du erkänner att du köpt en massa skräp. Självinsikt är ju inte din starka sida, men med ditt första inlägg på denna tråd har du tagit några steg på rätt väg.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha...är så enkelt att jag sitter på den snabbaste datorn på forumet, MoaHahaha :D!!!
Tänkte på det idag faktiskt. Hur faan hinner du? Eller har du ngn bot eller vad det heter som är programerad att nappa så fort jag skriver ngt på fredagarna?!
Annars måste du ju sitta och refresha från 6 på morgonen??
 
Topp